Vnútorná smernica
Počet vyhľadaných dokumentov: 24
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 24
Zoradiť podľa:
Subjekt územnej samosprávy za účelom zabezpečenia riadneho uplatňovania ustanovenia § 47a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v z. n. p. a ustanovení § 5a a § 5b zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám (zákon o slobode informácií) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení novelizácie - zákonom č. 395/2021 Z. z. a zákonom č. 428/2022 Z. z., ktoré menia a dopĺňajú zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) od 1. 1. 2023 ustanovuje túto smernicu.
Smernica pre výkon finančnej kontroly je spracovaná podľa zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v nadväznosti na poslednú novelizáciu zákona č. 357/2015 Z. z. – zákonom č. 39/2022 Z. z. s účinnosťou od 1. 3. 2022 (ďalej len „zákon o finančnej kontrole a audite“) a metodického usmernenia sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií SR k finančnej kontrole a pomôcky pre tvorbu smernice MF/013837/2020-1411 k finančnej kontrole vykonávanej podľa zákona o finančnej kontrole a audite v platnom znení pre podmienky orgánu územnej samosprávy, ktorým je ..................... .
Čl. 1 Úvodné ustanovenia Smernica je spracovaná podľa zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov v spojení so zákonom č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného...
Vnútorný predpis (interná smernica) je vypracovaný podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. a opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v spojení so zákonom č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. pre rok 2023.
Čl. I Úvodné ustanovenia 1.1.Táto smernica je spracovaná na základe zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. v spojení so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n....
Zjednodušená smernica je spracovaná na podmienky subjektu územnej samosprávy v súlade s ustanovením § 10 ods. 8 zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) s prílohovou časťou pre samosprávu a hlavného kontrolóra (zodpovednú osobu).
Interný akt riadenia (ďalej v texte vzorovej smernice len „organizácia“ alebo „účtovná jednotka“) je vypracovaný podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve“) a podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie (´dalej len „postupy účtovania“) a zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o finančnej kontrole“).
Témou príspevku je aktualizovaný orientačný rámec interných aktov pre subjekt územnej samosprávy vzhľadom na aplikačnú prax v roku 2023. Základný rámec interných smerníc subjektu verejnej správy (ústrednej a miestnej štátnej správy i organizácií samosprávy) možno rozdeliť na viaceré agendy, a to účtovnú agendu, mzdovú a personálnu agendu, majetkovú agendu a agendu osobitných úloh vyplývajúcich z dikcie osobitných predpisov. Príspevok je spracovaný s cieľom oboznámiť čitateľa z prostredia sektora verejnej správy s internými aktmi, ktoré sú povinnými i doplnkovými vzhľadom na charakter a postavenie subjektu verejnej správy, a s povinnosťou ich tvorby podľa osobitného predpisu.
- Článek
Existuje právny argument, že zásady hospodárenia podľa zákona o majetku obcí majú byť prijaté formou nariadenia? Nestačí ich schváliť ako vnútornú smernicu uznesením obecného zastupiteľstva?
Záväzné pokyny a akty riadenia ako vnútorné predpisy Riadiť pracovný proces oprávňuje zamestnávateľa Zákonník práce. Riadiaca vôľa zamestnávateľa je vyjadrovaná prostredníctvom nástrojov riadenia práce. Najčastejšie uplatňovaným právnym nástrojom...
V pracovnom práve, ktoré je ťažiskovo obsiahnuté v zákone č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákonník práce“), patrí vnútorným predpisom zamestnávateľa významné miesto. Poznáme viacero druhov vnútorných predpisov zamestnávateľa, medzi základné patria pracovný poriadok a vnútorné predpisy na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (ďalej len „BOZP“). Zamestnávateľ sa bez nich v rámci organizácie a riadenia práce, BOZP a ďalších aspektov spojených so vzťahmi so zamestnancami, v podstate nezaobíde.
- Článek
Príspevok sa venuje upozorneniam, resp. odporúčaniam pre obce vo vzťahu k § 10 ods. 8 a ďalším ustanoveniam zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane oznamovateľov“ alebo „zákon č. 54/2019 Z. z.“). Upozornenia vychádzajú z aplikačnej praxe autora v podmienkach územnej samosprávy. V príspevku sú tiež uvedené otázky a odpovede k téme protispoločenskej činnosti v územnej samospráve.
Predmetom príspevku je prehľad povinných a odporúčaných interných smerníc v podmienkach obcí a miest. Práve interné smernice bývajú často predmetom vnútorných a vonkajších kontrol. Najmä Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky preveruje v rámci svojej pôsobnosti aj subjekty územnej samosprávy (obce, mestá, vyššie územné celky a nimi zriadené príspevkové a rozpočtové organizácie).
- Článek
Príspevok sa zaoberá najmä obsahom a postupom prijímania zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu a organizačného poriadku spoločného obecného úradu, pričom prináša tiež viaceré praktické príklady a upozornenia.
- Článek
Príspevok prináša prvú časť praktického vzoru pracovného poriadku obce (resp. mesta) ako vnútorného pracovnoprávneho predpisu vydaného podľa zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. a zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v z. n. p. Uverejnený vzor nemá záväzný charakter, je len vo forme odporúčania.
Predmetom nášho príspevku je prehľad povinných a odporúčaných interných smerníc v podmienkach materských škôl školy (bez ohľadu na zriaďovateľskú pôsobnosť, respektíve právnu subjektivitu). Práve interné smernice bývajú často predmetom vnútorných a vonkajších kontrol. Najmä Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky preveruje v rámci svojej pôsobnosti aj subjekty územnej samosprávy (obce, mestá, vyššie územné celky a nimi zriadené príspevkové a rozpočtové organizácie).
- Článek
Podobne ako pri procese zostavovania individuálnej účtovnej závierky, aj pri procese zostavovania konsolidovanej účtovnej závierky je potrebné, aby boli jednotlivé kroky a zodpovednosti jednoznačne určené. Tento cieľ možno dosiahnuť vytvorením a následným dodržiavaním vnútorného predpisu v organizácii, ktorá je za zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky zodpovedná, t. j. v konsolidujúcej účtovnej jednotke – obci/meste.
Názov smernice: Vnútroná smernica o prekážkach v práci Číslo smernice: ...../2022 Platnosť smernice: od xx.xx.2022 Účinnosť smernice od xx.xx.2022 Obsah smernice: predmet úpravy; základné pojmy; prekážky v práci; evidencia...
- Článek
Potrebujeme zrušiť smernicu vydanú v pôsobnosti starostu obce, ktorá už nebude potrebná. Musíme v tomto prípade vydať smernicu o zrušení smernice alebo stačí rozhodnutie starostu o zrušení danej smernice?
- Článek
Príspevok prináša pokračovanie, resp. druhú časť vzoru smernice o postupe obce (mesta) pri vybavovaní žiadostí o sprístupnenie informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v z. n. p. (ďalej aj „zákon o slobode informácií“). Pripomíname, že vzor nemá záväzný charakter, je len vo forme odporúčania.