Účtovanie finančnej náhrady

Plné znění otázky

Slovenská správa ciest  požiadala obec ako príslušný orgán štátnej správy v prvom  stupni vo veciach ochrany drevín, v  zmysle  § 69 ods. 1 písm. a)  zákona č. 543/2002 Z. z. o  ochrane prírody a krajiny v z. n. p. (ďalej len „zákon o ochrane prírody")  o vydanie rozhodnutia na výrub drevín a krovitého porastu. Pretože náhradná  výsadba  sa nedá urobiť, bola uložená finančná náhrada  výsadby do výšky spoločenskej hodnoty drevín. Obec finančnú náhradu za tieto dreviny a krovitý porast dostala na bežný účet obce. V  § 48 ods. 1 zákona o ochrane prírody   sa píše  cit.: „Finančná  náhrada je príjmom obce, ktorá je povinná tieto príjmy výlučne použiť na náhradu nákladov spojených so starostlivosťou o dreviny rastúce na jej území.".

Majú sa tieto  sledovať na osobitnom účte alebo postačia analytické  účty? Zaúčtovať tieto finančné prostriedky od Slovenskej  správy ciest ako bežné príjmy ( na položku  292027) alebo  kapitálové príjmy? Aký bude kód zdroja? Keďže ide o dosť vysokú čiastku, môže obec tieto finančné prostriedky použiť aj v  nasledujúcich  rokoch, ak ich nebude schopná vyčerpať do konca roka 2009. Ak obec nebude môcť vyčerpať všetky tieto príjmy na presne určený účel, musí ich vrátiť?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Dotácie v obci z hľadiska rozpočtových pravidiel a účtovníctva
Ozdravný režim a nútená správa obce
Nevyčerpané účelovo určené prostriedky a ich použitie v nasledujúcich rozpočtových rokoch
Spracovanie záverečného účtu obce
Aktuálne otázky v oblasti rozpočtových pravidiel pre subjekty územnej samosprávy
Osobitosti rozpočtového hospodárenia a účtovania v školách a školských zariadeniach
Pokladničný limit obcí, rozpočtových a príspevkových organizácií
Dotácie zo štátneho rozpočtu a z rozpočtov obcí
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Poskytnutie a prijatie preddavkov v účtovných jednotkách verejnej správy (I.)
Príprava rozpočtu obce na roky 2016 – 2018
Poskytnutie a prijatie preddavkov v účtovných jednotkách verejnej správy (II.)
Použitie dotácie na stavebné úpravy v obci
Peňažné fondy obce – tvorba a použitie v podmienkach miest a obcí
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Zostavovanie rozpočtov miest a obcí na rok 2015 po aktualizácii výšky dlhu verejnej správy za rok 2013
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Zúčtovanie dotácií a finančných vzťahov so štátnym rozpočtom
Rôznorodosť subjektov verejnej správy z hľadiska účtovníctva a daní
Aktuálne legislatívne zmeny

Súvisiace otázky a odpovede

Vykonávanie predbežnej a priebežnej finančnej kontroly
Rozpočtovanie zábezpeky
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
Obecné zastupiteľstvo a verejné obstarávanie
Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Zvolanie ustanovujúceho zastupiteľstva
Použitie kódu zdroja 43
Starosta obce - dovolenka
Darovanie prebytočného hnuteľného majetku štátu /tabletový počítač/ obci
Oznámenia funkcií, zamestnaní, činnosti a majetkových pomerov verejných funkcionárov - bývalí poslanci
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Obstaranie dochádzkového systému rozpočtovou organizáciou
Vrátenie nevyčerpaných prostriedkov
Penalizácia a sankcie za nedokončené dielo
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Poslanec obecného zastupiteľstva a jeho funkcie
Archeologický výskum
Poskytnutie príspevku na prevádzku sociálnej služby obcou pre neziskovú organizáciu
Prenájom alebo služba

Súvisiace predpisy

§ 48 odst. 1 zákona č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny
§ 10 odst. 3 písm. a-b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 6 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 7 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov