Účtovanie finančnej náhrady

Plné znění otázky

Slovenská správa ciest  požiadala obec ako príslušný orgán štátnej správy v prvom  stupni vo veciach ochrany drevín, v  zmysle  § 69 ods. 1 písm. a)  zákona č. 543/2002 Z. z. o  ochrane prírody a krajiny v z. n. p. (ďalej len „zákon o ochrane prírody")  o vydanie rozhodnutia na výrub drevín a krovitého porastu. Pretože náhradná  výsadba  sa nedá urobiť, bola uložená finančná náhrada  výsadby do výšky spoločenskej hodnoty drevín. Obec finančnú náhradu za tieto dreviny a krovitý porast dostala na bežný účet obce. V  § 48 ods. 1 zákona o ochrane prírody   sa píše  cit.: „Finančná  náhrada je príjmom obce, ktorá je povinná tieto príjmy výlučne použiť na náhradu nákladov spojených so starostlivosťou o dreviny rastúce na jej území.".

Majú sa tieto  sledovať na osobitnom účte alebo postačia analytické  účty? Zaúčtovať tieto finančné prostriedky od Slovenskej  správy ciest ako bežné príjmy ( na položku  292027) alebo  kapitálové príjmy? Aký bude kód zdroja? Keďže ide o dosť vysokú čiastku, môže obec tieto finančné prostriedky použiť aj v  nasledujúcich  rokoch, ak ich nebude schopná vyčerpať do konca roka 2009. Ak obec nebude môcť vyčerpať všetky tieto príjmy na presne určený účel, musí ich vrátiť?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Dotácie v obci z hľadiska rozpočtových pravidiel a účtovníctva
Ozdravný režim a nútená správa obce
Spracovanie záverečného účtu obce
Aktuálne otázky v oblasti rozpočtových pravidiel pre subjekty územnej samosprávy
Nevyčerpané účelovo určené prostriedky a ich použitie v nasledujúcich rozpočtových rokoch
Zostavovanie rozpočtov miest a obcí na rok 2015 po aktualizácii výšky dlhu verejnej správy za rok 2013
Dotácie zo štátneho rozpočtu a z rozpočtov obcí
Osobitosti rozpočtového hospodárenia a účtovania v školách a školských zariadeniach
Pokladničný limit obcí, rozpočtových a príspevkových organizácií
Použitie dotácie na stavebné úpravy v obci
Peňažné fondy obce – tvorba a použitie v podmienkach miest a obcí
Príprava obcí na zostavenie rozpočtu na roky 2017 až 2019
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Poskytnutie a prijatie preddavkov v účtovných jednotkách verejnej správy (I.)
Príprava rozpočtu obce na roky 2016 – 2018
Poskytnutie a prijatie preddavkov v účtovných jednotkách verejnej správy (II.)
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra
Zúčtovanie dotácií a finančných vzťahov so štátnym rozpočtom

Súvisiace otázky a odpovede

Vykonávanie predbežnej a priebežnej finančnej kontroly
Rozpočtovanie zábezpeky
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Oprávnené náklady obce
Oprávnené náklady obce 2
Používanie fondov
Zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti
Vodné, stočné a zrážky obec
Doplnenie otázky 5331
Práceneschopnosť a výkon funkcie starostu obce?
Použitie fondu opráv nájomných bytov
Predaj akcií a kúpa dlhopisov
Dotácia z rozpočtu mesta pre vlastnú obchodnú spoločnosť
Účtovanie vkladu v novovzniknutej s.r.o.
Účtovanie spoločného stavebného úradu u správcu združenia
Obchodné organizácie v záverečnom účte
Zádržné
Obstaranie dochádzkového systému
Dotácie pre poľovnícke združenia - oprava otázky 5465

Súvisiace predpisy

§ 48 odst. 1 zákona č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny
§ 10 odst. 3 písm. a-b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 6 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 7 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov