Postavenie súkromnej umeleckej školy

Vydáno: 4 minúty čítania

Obec má zriadenú súkromnú umeleckú školu a súkromné centrum voľného času, ktorým  poskytuje dotáciu na žiaka tak, ako v základnej škole. Ako zriaďovateľ dotuje školskú jedáleň, školskú družinu a materskú školu. Súkromná umelecká škola aj centrum voľného času majú formu občianskeho združenia. Vzťahuje sa na nich zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby? Ak áno, v cit. zákone sa uvádza, že obce musia viesť v účtovníctve oddelene výnosy a náklady spojené so všeobecne prospešnými službami, výnosy a náklady spojené s podnikateľskou činnosťou a výnosy a náklady spojené so správou neziskovej organizácie. Ak obec bude mať v budúcom roku vo všeobecne záväznom nariadení podmienku, že chce, aby sa prostriedky z dotácie poskytnuté obcou v účtovníctve analyticky členili, neprekročí tým svoju právomoc pri tvorbe VZN? Táto inštitúcia pôsobí aj v iných obciach, ktoré im poskytujú dotáciu. Plánujem u nich ako hlavný kontrolór vykonať kontrolu, v rámci ktorej chcem skontrolovať použitie peňažných prostriedkov, ktoré získali od našej obce a zistiť, či vyčerpali, resp. nevyčerpali celú túto dotáciu.

Súkromná umelecká škola a súkromné centrum voľného času vo vašej obci, ako uvádzate v otázke, majú formu občianskeho združenia, a tak sa na nich nevzťahuje zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich verejnoprospešné služby v z. n. p.Občianske združenia sú právnické osoby, ktoré s nadáciami, neinvestičnými fondmi a neziskovými organizáciami poskytujúcich verejnoprospešné služby,patria do neziskov

Související dokumenty

Súvisiace články

Rozpočet škôl a školských zariadení
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly právnych úkonov obce
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly príjmových finančných operácií
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Usmernenie obcí pri výkone dozoru v oblasti hazardných hier
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Finančná kontrola v roku 2016 v podmienkach územnej samosprávy – základná finančná kontrola
Nedostatky v hospodárení tzv. malých obcí
Zverenie majetku do správy a základná finančná kontrola
Nový zákon o finančnej kontrole a audite v podmienkach územnej samosprávy
Inštitút zápisnice o  prešetrení sťažnosti v  zmysle zákona o  sťažnostiach
Vybavovanie sťažností hlavným kontrolórom obce
Predbežná finančná kontrola a pokladnica
Účtovanie pohybu majetku v ROPO a základná finančná kontrola
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra
Zúčtovanie dotácií a finančných vzťahov so štátnym rozpočtom
Kontrolná právomoc obce vo vzťahu k školám a školským zariadeniam
Zásady účtovníctva a systém finančného riadenia pre vedúce školských jedální (II.)

Súvisiace otázky a odpovede

Spotrebná daň z uhlia
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Predaj nehnuteľnosti
Jednorazová náhrada
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Výber dividend
Banková záruka účtovanie
Zdaňovanie nepeňažného príjmu konateľa
Predaj nehnuteľnosti
Tvorba rezervy na nevyfakturované dodávky
Daň z príjmov fyzických osôb
Zdaňovanie príjmov
Účtovanie dotácie
Automobil v podnikaní
Odpisovanie majetku
Zaúčtovanie reklamných predmetov
Zdaňovanie podielov na zisku
Vstupná cena vozidla
Prenájom nehnuteľnosti
Obstaranie oblečenia pre zdravotníkov