Postavenie súkromnej umeleckej školy

Vydáno: 4 minúty čítania

Obec má zriadenú súkromnú umeleckú školu a súkromné centrum voľného času, ktorým  poskytuje dotáciu na žiaka tak, ako v základnej škole. Ako zriaďovateľ dotuje školskú jedáleň, školskú družinu a materskú školu. Súkromná umelecká škola aj centrum voľného času majú formu občianskeho združenia. Vzťahuje sa na nich zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby? Ak áno, v cit. zákone sa uvádza, že obce musia viesť v účtovníctve oddelene výnosy a náklady spojené so všeobecne prospešnými službami, výnosy a náklady spojené s podnikateľskou činnosťou a výnosy a náklady spojené so správou neziskovej organizácie. Ak obec bude mať v budúcom roku vo všeobecne záväznom nariadení podmienku, že chce, aby sa prostriedky z dotácie poskytnuté obcou v účtovníctve analyticky členili, neprekročí tým svoju právomoc pri tvorbe VZN? Táto inštitúcia pôsobí aj v iných obciach, ktoré im poskytujú dotáciu. Plánujem u nich ako hlavný kontrolór vykonať kontrolu, v rámci ktorej chcem skontrolovať použitie peňažných prostriedkov, ktoré získali od našej obce a zistiť, či vyčerpali, resp. nevyčerpali celú túto dotáciu.

Súkromná umelecká škola a súkromné centrum voľného času vo vašej obci, ako uvádzate v otázke, majú formu občianskeho združenia, a tak sa na nich nevzťahuje zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich verejnoprospešné služby v z. n. p.Občianske združenia sú právnické osoby, ktoré s nadáciami, neinvestičnými fondmi a neziskovými organizáciami poskytujúcich verejnoprospešné služby,patria do neziskov

Související dokumenty

Súvisiace články

Rozpočet škôl a školských zariadení
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly právnych úkonov obce
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly príjmových finančných operácií
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Usmernenie obcí pri výkone dozoru v oblasti hazardných hier
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Nedostatky v hospodárení tzv. malých obcí
Zverenie majetku do správy a základná finančná kontrola
Nový zákon o finančnej kontrole a audite v podmienkach územnej samosprávy
Finančná kontrola v roku 2016 v podmienkach územnej samosprávy – základná finančná kontrola
Vybavovanie sťažností hlavným kontrolórom obce
Inštitút zápisnice o  prešetrení sťažnosti v  zmysle zákona o  sťažnostiach
Predbežná finančná kontrola a pokladnica
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Účtovanie pohybu majetku v ROPO a základná finančná kontrola
Zúčtovanie dotácií a finančných vzťahov so štátnym rozpočtom
Kontrolná právomoc obce vo vzťahu k školám a školským zariadeniam
Zásady účtovníctva a systém finančného riadenia pre vedúce školských jedální (II.)
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra

Súvisiace otázky a odpovede

Spotrebná daň z uhlia
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj nehnuteľnosti
Jednorazová náhrada
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Výber dividend
Banková záruka účtovanie
Zdaňovanie nepeňažného príjmu konateľa