Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom

Vydáno: 13 minút čítania

Ministerstvo financií Slovenskej republiky v súlade s ustanoveniami § 8a ods. 7 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“) vydáva na začiatku roka pre subjekty verejnej správy pokyny na finančné zúčtovanie vzťahov so štátnym rozpočtom (ŠR).

Pre zúčtovanie finančných vzťahov so ŠR za rok 2013 bol vydaný „Pokyn Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/009497/2014-441 na zúčtovanie finančných vzťahov so štátnym rozpočtom za rok 2013 pre ústredné orgány štátnej správy, príspevkové a rozpočtové organizácie, podnikateľské subjekty, neziskové organizácie a ďalšie subjekty, ktorým boli poskytnuté prostriedky zo štátneho rozpočtu“ (ďalej len „Pokyny“) uverejnený vo Finančnom spravodajcovi č. 2/2014.

Predmetom finančného zúčtovania sú:

  1. kapitálové transfery (kategória 720) poskytnuté podnikateľským subjektom, príspevkovým organizáciám, neziskovým organizáciám, verejným vysokým školám a iným subjektom vedené na účtoch v Štátnej pokladnici rozpočtované v rozpočte na rok 2013 vrátane dotácií poskytnutých zo ŠR fyzickým a právnickým osobám,
  2. bežné transfery (kategória 640) poskytnuté podnikateľským subjektom, príspevkovým organizáciám, štátnym fondom, verejným vysokým školám, občianskym združeniam, nadáciám a ostatným neziskovým právnickým osobám, súkromným školám a súkromným školským zariadeniam, cirkevným školám a cirkevným školským zariadeniam, cirkvám, ďalším organizáciám a subjektom.

Použitie transferov zo ŠR sa musí zúčtovať spôsobom uvedeným v Pokynoch, pričom treba dodržať základné pravidlá finančného zúčtovania:

  • zúčtovanie sa predkladá na jednotných formulároch, na ktorých sa uvádza meno a podpis zodpovednej osoby,
  • pri kapitálových výdavkoch treba

Související dokumenty

Súvisiace články

Povinnosť zúčtovania finančných vzťahov
Zúčtovanie dotácií a finančných vzťahov so štátnym rozpočtom
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Predbežná finančná kontrola a pokladnica
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly právnych úkonov obce
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly bezhotovostných výdavkových finančných operácií
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Účtovanie pohybu majetku v ROPO a základná finančná kontrola
Finančné vzťahy – transfery v rozpočte obce
Finančné vzťahy v rozpočte obce a vyššieho územného celku
Príspevok poskytnutý na chod Spoločného stavebného úradu a Spoločného sociálneho úradu
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra
Nedostatky zistené správou finančnej kontroly v samospráve (II.)
Zásady účtovníctva a systém finančného riadenia pre vedúce školských jedální (II.)
Právne úkony s majetkom v správe rozpočtových a príspevkových organizácií
Nedostatky zistené správou finančnej kontroly v samospráve (I.)
Pravidlá rozpočtového hospodárenia pri použití nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov
Rozpočtové určenie daní samosprávy na Slovensku
Osobitosti rozpočtového hospodárenia a účtovania v školách a školských zariadeniach

Súvisiace otázky a odpovede

Spotrebná daň z uhlia
Účtovanie dotácie
Zahrňovanie dotácie do základu dane
Použitie dotácie a jej zahrnutie do základu dane
Účtovanie dotácie na prelome rokov a neuznanie dotácie v budúcom roku
Účtovanie dotácie
Účtovníctvo neziskovej organizácie
Dotácia vlastnými prostriedkami
Účtovanie dotácie
Náklady na projekt za účelom získania dotácie z EU na obstaranie dlhodobého majetku
Účtovanie regionálneho príspevku v s. r. o.
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
Banková záruka účtovanie
Tvorba rezervy na nevyfakturované dodávky
Daň z príjmov fyzických osôb