Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (I.)

Vydáno: 10 minút čítania

 Miestna samospráva musí kvôli procesu decentralizácie verejnej správy zabezpečiť výkon delegovaných úloh štátnej správy, ktoré boli na ňu právnym poriadkom prenesené. Ide pritom o rozsiahly komplex okruhov kompetencií, ktoré pred decentralizáciou verejnej správy vykonával štát a po tomto procese presunu kompetencií je vykonávaný miestnou samosprávou.

Vzhľadom na to, že rozhodovacie procesy, ktoré prebiehajú v rámci samosprávy sú odlišné od procesov prebiehajúcich v rámci štátu, musí sa aj aktuálne miestna samospráva vysporiadať s potrebným odborným personálnym zabezpečením týchto procesov rozhodovania v špecifických konaniach, ktoré v rámci nej prebiehajú. Pritom platná právna úprava vždy nepostihuje každú oblasť, ktorá sa rieši v rámci miestnej samosprávy.
Napríklad právna úprava dostatočne nerieši otázku
vzťahov spoločného obecného úradu k obci, ktorá je jeho sídlom a taktiež k obciam, ktoré sú zmluvnými stranami zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu.
Ide pritom o podstatné funkčné, organizačné a personálne otázky, ktoré sú potrebné vzhľadom na efektívne zabezpečenie procesov, ktoré má zabezpečiť miestna samospráva v rámci delegovanej štátnej správy. Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom pritom závisí od existujúcej platnej právnej úpravy.
 
Zmluva o zriadení spoločného obecného úradu
Právna úprava zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu je rámcová a je koncentrovaná do zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení"), ktorý určuje procesné a aj obsahové náležitosti, ktoré musí rešpektovať každá zmluva o zriadení spoločného obecného úradu.

Související dokumenty

Súvisiace články

Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Formy finančnej spolupráce obcí
Fungovanie a organizácia spoločného obecného úradu
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Obsah podania a jeho posúdenie obcou
Proces vzniku spoločného obecného úradu
Financovanie úloh spoločného obecného úradu
Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)
Obsahové náležitosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Organizácia spoločného obecného úradu

Súvisiace otázky a odpovede

Zvolanie ustanovujúceho zastupiteľstva
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
VZN o vydávaní VZN
Obecné zastupiteľstvo a verejné obstarávanie
Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.
Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Účtovanie vratných obalov
Pedagogický zamestnanec - čiast.úväzkom?
Nadobudnutie majetku neziskovou organizáciou od zdriaďovateľa za 1 €
Kód zdroja
Nákup lodného kontajnera - rozpočtová klasifikácia
Povinnosť zverejňovania zmlúv v CRZ. Zverejňovanie všeobecne
Výročná správa RO
Odstránenie revíznych závad v kotolni
Účtovanie kontokorentného úveru
Použitie kódu zdroja 43
Starosta obce - dovolenka
Vratky nevyčerpaných FP v danom roku
Nezisková organizácia

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení