Formy finančnej spolupráce obcí

Vydáno: 7 minút čítania

Naša obec má záujem z vlastných zdrojov spoločne investovať do infraštruktúry so susednou obcou. Aké právne možnosti má na takéto spolufinancovanie spoločnej investičnej aktivity?

Spolufinancovanie spoločnej investičnej (ale aj inej - neinvestičnej) aktivity viacerých obcí sa môže uskutočniť viacerými spôsobmi a formami medziobecnej spolupráce. Každá z foriem má svoje pozitíva i negatíva. Použitie vhodnej formy vždy závisí od sledovaných cieľov (dlhodobých vs krátkodobých). Každá možná forma spolupráce však musí byť založená na princípe dobrovoľnosti, obojstrannej výhodnosti, za účelom plnenia verejného záujmu.
Medziobecná spolupráca môže byť realizovaná rôznymi formami, ktorých aplikácia na konkrétny prípad kooperácie závisí od podmienok a druhu spolupráce vzhľadom na špecifiká konkrétnej formy. Právny poriadok a súčasná komunálna prax diverzifikuje právne formy medziobecnej spolupráce nasledovne:
a)
spoločný mimorozpočtový fond
[§ 7 ods. 6 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p.(ďalej len "zákon o obecnom zriadení")],
b)
združovanie prostriedkov
(§ 7 ods. 5 zákona o obecnom zriadení),

Související dokumenty

Súvisiace články

Účtovanie spoločného stavebného úradu
Financovanie a právna zodpovednosť spoločného obecného úradu
Zmluva o spoločnom obecnom úrade
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Fungovanie a organizácia spoločného obecného úradu
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Obsah podania a jeho posúdenie obcou
Proces vzniku spoločného obecného úradu
Financovanie úloh spoločného obecného úradu
Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)

Súvisiace otázky a odpovede

Dočasné preradenie administratívneho zamestnanca na pozíciu operátora
Čerpanie dovolenky pred nástupom na materskú dovolenku
Živnostník a s.r.o. ako dodávatelia
Pomoc rodinného príslušníka
Prepočet dovolenky
Je možné urobiť zmenu úvazku pedagogických zamestnancov aj v priebehu školského roka?
Nárokovateľnosť § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 riaditeľom školy počas jeho funkčného obdobia.
Vymenovanie riaditeľa školy zriaďovateľom na základe návrhu rady školy a jeho reálny nástup do funkcie.
Zverejňovanie dohôd
Odvolanie z funkcie vedúceho štátneho zamestnanca
Prítomnosť na pracovisku bez pracovnej zmluvy
Cestovné príkazy
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
VZN o vydávaní VZN
Obecné zastupiteľstvo a verejné obstarávanie
Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.
Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Účtovanie vratných obalov
Pedagogický zamestnanec - čiast.úväzkom?

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení
40/1964 Zb. Občiansky zákonník
513/1991 Zb. Obchodný zákonník
213/1997 Z.z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby