Financovanie úloh spoločného obecného úradu

Vydáno: 15 minút čítania

Spoločný obecný úrad predstavuje jednu z možností riešenia výkonu decentralizovaných kompetencií verejnej správy. Pri výkone jednotlivých činností vznikajú obci, ktorá je sídlom spoločného obecného úradu, náklady, ktoré treba následne uhradiť. Právnym základom pre fungovanie spoločného obecného úradu je popri zákone č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") aj zmluva o zriadení spoločného obecného úradu. Podstatnými sú taktiež aj vykonávacie právne predpisy samosprávy, pričom ide o vnútorné normatívne predpisy. Takýmto je napríklad organizačný poriadok spoločného obecného úradu.

Príklad č. 1:
Obce uzatvorili za účelom efektívneho plnenia úloh decentralizovanej štátnej správy zmluvu o zriadení spoločného obecného úradu. V uvedenej zmluve si upravili aj spôsob financovania úloh spoločného obecného úradu. Konali obce v tomto prípade v súlade s platným právom?
Obsahové náležitosti zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu ustanovuje § 20a ods. 2 a 3 zákona o obecnom zriadení. Podľa uvedeného ustanovenia zmluva o zriadení spoločného obecného úradu má obsahovať:
-
označenie účastníkov zmluvy,
-
vymedzenie predmetu zmluvy,
-
vymedzenie času, na ktorý sa uzatvára,
-
práva a povinnosti účastníkov zmluvy,
-
podiel každej obce na hodnotách získaných spoločnou činnosťou,
-
spôsob využitia stavby, ak je predmetom zmluvy,
-
spôsob odstúpenia od zmluvy a vyporiadania majetkových a finančných záväzkov spoločného obecného úradu.
Rovnako musí zmluva o zriadení spoločného obecného úradu obsahovať:
-
určenie sídla spoločného obecného úradu; ak spoločný obecný úrad zabezpečuje prenesený výkon štá

Související dokumenty

Súvisiace články

Účtovanie spoločného stavebného úradu
Obsah podania a jeho posúdenie obcou
Proces vzniku spoločného obecného úradu
Financovanie a právna zodpovednosť spoločného obecného úradu
Zmluva o spoločnom obecnom úrade
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Formy finančnej spolupráce obcí
Fungovanie a organizácia spoločného obecného úradu
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)

Súvisiace otázky a odpovede

Dočasné preradenie administratívneho zamestnanca na pozíciu operátora
Čerpanie dovolenky pred nástupom na materskú dovolenku
Živnostník a s.r.o. ako dodávatelia
Pomoc rodinného príslušníka
Je možné urobiť zmenu úvazku pedagogických zamestnancov aj v priebehu školského roka?
Nárokovateľnosť § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 riaditeľom školy počas jeho funkčného obdobia.
Vymenovanie riaditeľa školy zriaďovateľom na základe návrhu rady školy a jeho reálny nástup do funkcie.
Prepočet dovolenky
Zverejňovanie dohôd
Odvolanie z funkcie vedúceho štátneho zamestnanca
Prítomnosť na pracovisku bez pracovnej zmluvy
Cestovné príkazy
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Oprávnené náklady obce
Oprávnené náklady obce 2
Používanie fondov
Zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti
Vodné, stočné a zrážky obec
Doplnenie otázky 5331

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení