Organizácia spoločného obecného úradu

Vydáno: 9 minút čítania

Spoločný obecný úrad predstavuje často využívané riešenie výkonu decentralizovaných kompetencií samosprávou. Využívaným je predovšetkým preto, že na rozdiel od zlučovania obcí, keď dochádza k faktickému zániku právnej subjektivity zlučovaných obcí, spoločné obecné úrady predstavujú optimalizáciu výkonu prenesených kompetencií štátnej správy jednotlivými obcami - zmluvnými stranami zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu. Nedochádza pritom k zániku právnej subjektivity takýchto obcí, ktoré si takýmto spôsobom zabezpečujú výkon decentralizovaných úloh štátnej správy. Právnym základom na činnosť spoločného obecného úradu je podľa § 20a ods. 2 a 3 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") zmluva o zriadení spoločného obecného úradu.

Organizácia spoločného obecného úradu
Ing. JUDr.
Ladislav
Hrtánek
PhD.
Príklad č. 1:
Jednotliví starostovia obcí, ktorí podpísali zmluvu o zriadení spoločného obecného úradu, si v nej upravili sídlo a štatutárny orgán spoločného obecného úradu. Je uvedený postup v súlade s právnym poriadkom?
Podľa § 20a ods. 3 písm. a) zákona o obecnom zriadení musí zmluva o zriadení spoločného obecného úradu obsahovať označenie jeho sídla. Pokiaľ spoločný obecný úrad zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy pre obec, ktorá ho uskutočňuje podľa osobitného predpisu aj pre iné obce, je jeho sídlom táto obec. Určenie sídla spoločného obecného úradu je podstatné aj z organizačného hľadiska, keďže táto obec bude vykonávať úlohy spoločného obecného úradu v konaniach (napr. v stavebnom konaní), opatrovateľskej

Související dokumenty

Súvisiace články

Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)
Obsahové náležitosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Výkon stavebného konania spoločnými obecnými úradmi
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (II.)
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (I.)
Účtovanie spoločného stavebného úradu
Zmluva o spoločnom obecnom úrade
Financovanie a právna zodpovednosť spoločného obecného úradu
Financovanie úloh spoločného obecného úradu
Formy finančnej spolupráce obcí
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní

Súvisiace otázky a odpovede

Dočasné preradenie administratívneho zamestnanca na pozíciu operátora
Čerpanie dovolenky pred nástupom na materskú dovolenku
Živnostník a s.r.o. ako dodávatelia
Pomoc rodinného príslušníka
Je možné urobiť zmenu úvazku pedagogických zamestnancov aj v priebehu školského roka?
Nárokovateľnosť § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 riaditeľom školy počas jeho funkčného obdobia.
Vymenovanie riaditeľa školy zriaďovateľom na základe návrhu rady školy a jeho reálny nástup do funkcie.
Prepočet dovolenky
Zverejňovanie dohôd
Odvolanie z funkcie vedúceho štátneho zamestnanca
Prítomnosť na pracovisku bez pracovnej zmluvy
Cestovné príkazy
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Letná a vianočná odmena a hlavný kontrolór
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Oprávnené náklady obce
Oprávnené náklady obce 2
Používanie fondov
Prijatie úveru v obci na realizáciu projektov
Príspevok do DDS

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení