Nadčas hlavného kontrolóra

Vydáno: 3 minúty čítania

Obecné zastupiteľstvo z dôvodu naliehavosti preverenia nezákonných krokov predchádzajúceho starostu v decembri 2018 uzneseniami poverilo kontrolóra vykonaním troch kontrol s termínmi do najbližšieho zasadnutia obecného zastupiteľstva (ďalej len „OZ“) (31. 1. 2019) a do 15. 2. 2019. Úväzok hlavného kontrolóra pritom je len 30 hodín. Okrem zákonom stanovených správ teda kontrolór na základe „príkazu“ zamestnávateľa vykonal ďalšie tri, resp. štyri kontroly, z ktorých vypracoval riadne tri správy. Keďže je zrejmé, že by tieto úlohy nebolo možné vykonať za 30 hodín, kontrolór si v riadnom zamestnaní čerpal riadnu dovolenku a pracoval na splnení úloh stanovených OZ. Po OZ predložil starostovi dochádzku, v ktorej, okrem stanovených 30 hodín, mal evidované nadčasy. Prišlo k dileme, či môže obec v prípade hlavného kontrolóra postupovať v súlade so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. a hlavný kontrolór si môže čerpať náhradné voľno alebo má nárok na preplatenie vykonanej/nariadenej nadčasovej práce. Práca bola vykonaná na zá­klade príkazu zamestnávateľa, bola ohraničená stanovenými termínmi do 31. 1. 2019 a štvrtá kontrola do 15. 2. 2019. Okrem uznesení a príkazu na kontroly boli vykonávané úlohy, ktoré vyplývajú hlavnému kontrolórovi zo zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. Zamestnávateľ má vedomosť o výške úväzku, práca bola nariadená z dôvodu verejného záujmu a zdokladovaná výstupmi a aj evidenciou času, ktorý bol na splnenie úloh potrebný.

Hlavného kontrolóra volí a odvoláva obecné zastupiteľstvo. Považuje sa za zamestnanca obce a ak zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len „zákon o obecnom zriadení“) neustanovuje inak, vzťahujú sa na neho všetky práva a povinnosti ostatného vedúceho zamestnanca podľa osobitného predpisu, ktorým je zákon č. 5

Související dokumenty

Súvisiace články

Praktický pohľad na vybrané povinnosti a kompetencie hlavného kontrolóra
Príklady z praxe hlavného kontrolóra obce
Voľby do orgánov samosprávy obcí a zostavenie rozpočtu obce na roky 2015 až 2017
Vnútorná administratívna kontrola v otázkach a odpovediach
Spracovanie administratívy obecného zastupiteľstva, obecnej rady a komisií obecného zastupiteľstva
Poskytovanie čiastkových informácií z výkonu kontroly
Praktické poznatky z finančnej kontroly
Upozornenia k výpočtu dlhovej služby
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Voľba hlavnej kontrolórky
Základná finančná kontrola pri disponovaní s majetkom
Finančná kontrola na mieste
Úlohy hlavného kontrolóra
Porušenia Zákonníka práce
Operatívna kontrola
Výsledok rozpočtového hospodárenia obce
Ozdravný režim a nútená správa obce
Niektoré aspekty kontroly dlhovej politiky vybraných miest a obcí
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly právnych úkonov obce

Súvisiace otázky a odpovede

Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj nehnuteľnosti
Jednorazová náhrada
Zmena úväzku hlavného kontrolóra
Nárok na odchodné pre hlavného kontrolóra
Výkon kontroly hlavného kontrolóra, na základe prijatého uznesenia obecným zastupiteľstvom
Odvolanie hlavnej kontrolórky počas materskej dovolenky
Prepočítanie platu hlavného kontrolóra
Hlavný kontrolór - dovolenka
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku