Dlhodobo pretrváva polemika ohľadom kompetencií starostu obce a obecného zastupiteľstva pri nakladaní a hospodárení s majetkom obce. Aj napriek tomu, že táto oblasť je upravená v prevažnej miere v dvoch zákonoch, a to v zákone č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") a v zákone č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v z. n. p. (ďalej len "zákon o majetku obcí"), nie je jednoduché odpovedať na otázku, kto môže nakladať s majetkom obce a aké činnosti môže v súvislosti s nakladaním majetku obce vykonávať.
Kompetencie starostu obce verzus kompetencie obecného zastupiteľstva pri nakladaní s finančnými prostriedkami obce
JUDr. Ing.
Ivan
Katona
PhD. LLM.
Advokát.
Majetok obce podľa § 1 ods. 2 zákona o majetku obcí tvoria hnuteľné a nehnuteľné veci vrátane finančných prostriedkov, ako aj pohľadávky a iné majetkové práva, ktoré sú vo vlastníctve obce.
V tomto príspevku sa venujeme nakladaniu s finančnými prostriedkami obce. Finančné prostriedky možno z hľadiska dikcie zákona o majetku obcí zahrnúť pod majetkové práva. Podľa § 9 ods. 2 písm. e) zákona o majetku obcí schvaľuje obecné zastupiteľstvo nakladanie s majetk