Opätovné použitie a zhodnocovanie odpadu, Vec C-60/18 - TALLINNA VESI

Vydáno: 9 minút čítania
Článok 6 ods. 4 smernice Euróspkeho parlamentu a Rady 2008/98/ES z 19. novembra 2008 o odpade a o zrušení určitých smerníc (ďalej len "smernica o odpade") sa má vykladať v tom zmysle, že:
-
nebráni vnútroštátnej právnej úprave, podľa ktorej v prípade, že na úrovni EÚ vo vzťahu k určitému druhu odpadov nie sú ustanovené kritériá konca stavu odpadu, závisí takýto stav, keď odpad prestáva byť odpadom, od toho, či sa na takýto druh odpadov vzťahujú kritériá ustanovené všeobecne záväzným vnútroštátnym právnym aktom a
-
neumožňuje, aby držiteľ odpadu požiadal konštatovanie stavu konca odpadu príslušným úradom členského štátu alebo súdom tohto členského štátu.
Podľa rozsudku Súdneho dvora z 28. marca 2019, Tallinna Vesi, C-60/18, EU:C:2019:264
Návrh na začatie prejudiciálneho konania sa týka výkladu čl. 6 ods. 4 smernice o odpade. Tento návrh bol podaný v rámci sporu medzi spoločnosťou Tallinna Vesi AS a Keskkonnaamet (Úrad životného prostredia, Estónsko) vo veci prijatia dvoch rozhodnutí Keskkonnaamet vydaných pre spoločnosť Tallinna Vesi na účely zhodnocovania odpadov a ktorými sa odmietlo konštatovanie stavu, keď kal z čistiarní odpadových vôd prestáva byť po zhodnotení odpadom.
 
Spor vo veci samej
Tallinna Vesi prevádzkuje kanalizáciu komunálnej odpadovej vody mesta Tallin (Estónsko) a jeho okolia, ako aj spracovanie odpadových vôd v jednotke používajúcej technológiu aktivovaného kalu. Z návrhu na začatie prejudiciálneho konania vyplýva, že čistiarenský kal sa v rámci procesu čistenia odpadových vôd premiestni na účely anaerobnej digescie (metanizácia) do cisterien. Po procese anaerobnej digescie v trvaní 15 dní sú tieto kaly zbavené vody pomocou odst

Související dokumenty

Súvisiace články

Miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
Pojem odpad - nesplnene povinnosti členským štátom EÚ
Preprava odpadu medzi krajinami EÚ - ukladanie sankcií, Vec C-487/14 - TOTAL WASTE RECYCLING
Klasifikovanie odpadu ako nebezpečného VEC C-487/17 - VERLEZZA A I.
Vymedzenie pojmov odpad a preprava odpadu, Vec C-624/17 - TRONEX
Finančná zodpovednosť za nakladanie s odpadom z fotovoltických panelov z hľadiska judikatúry Súdneho dvora EÚ a zákona o odpadoch
Má sa výkopová zemina považovať za odpad alebo nie?
Kedy látka alebo vec prestáva byť odpadom?
Pojem odpad - spojené veci C-241-242/12 - SHELL NEDERLAND A BELGIAN SHELL
Sme pripravení viac recyklovať?
Správa Európskej komisie o Slovensku - výzvy pre novú vládu v oblasti obehového hospodárstva a nakladania s odpadmi
Komunálne odpady z iných zdrojov
Súčasné trendy recyklácie vyradených mobilných telefónov
Rozhodnutie platné do 31. januára 2021. Čo s jeho predĺžeim?
Manažérstvo zberu odpadov
Ako nám pomôže príprava na opätovné použitie k zvýšeniu úrovne zhodnotenia odpadu
PET obaly nie sú len pre nealkoholické nápoje
Odpadové hospodárstvo v kontexte schválených plánov a zmien európskej legislatívy
Spaľovať alebo recyklovať?

Súvisiace otázky a odpovede

Zber BRKO a frekvencia vývozu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve po rozvode manželov
Zdaňovanie stavby hotela
Poplatok za ubytovacie služby a DPH
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane
Prefakturácia miestneho poplatku za komunálne odpady
Účtovanie o rezervách
Pálenie pneumatík
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach