Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch

Plné znění otázky

Naše mesto vybudovalo v niektorých lokalitách uzamykateľné podzemné kontajnery s objemom 5 000 litrov na komunálny odpad, v tom aj na zmesový komunálny odpad. Fyzické osoby bývajúce v danej lokalite, ako aj právnické osoby a fyzické osoby-podnikatelia podnikajúce v danej lokalite dostali čipy na otváranie podzemných kontajnerov. Podľa všeobecne záväzného nariadenia mesta o nakladaní s komunálnym odpadom sú právnické osoby a fyzické osoby-podnikatelia, ktoré majú predajne/prevádzky v danej lokalite, povinné ukladať zmesový komunálny odpad do podzemných kontajnerov. Pre právnické osoby a fyzické osoby-podnikateľov máme zavedený nevážený množstevný zber zmesového komunálneho odpadu. Podzemné kontajnery nie sú vybavené zariadením na váženie odpadu. Obraciame sa na Vás so žiadosťou o usmernenie, ako vyrubiť miestny poplatok za komunálny odpad právnickým osobám a fyzickým-osobám podnikateľom, ktoré sú povinné ukladať komunálny odpad do podzemných kontajnerov, keďže platná právna úprava (zákon č. 582/2004 Z.z.) s takýmto systémom zberu komunálneho odpadu pri vyrubení/vypočítaní poplatku za komunálny odpad nepočíta. Pri neváženom zbere komunálneho odpadu sa podľa zákona č. 582/2004 Z.z. totiž vypočíta poplatok ako súčin sadzby poplatku, frekvencie odvozov a objemu zbernej nádoby, ktorú poplatník užíva. Nakoľko budovanie podzemných kontajnerov mestami predstavuje obrovský potenciál pre zlepšenie kvality verejných priestranstiev a udržiavanie čistoty v okolí podzemných kontajnerov, čím ďalej tým viac miest a obcí sa bude uberať touto cestou. Podľa nášho názoru by bolo nevyhnutné legislatívne upraviť aj tento spôsob ukladania komunálneho odpadu resp. legislatívne upraviť spôsob výpočtu poplatku pri neváženom ukladaní komunálneho odpadu do takýchto podzemných kontajnerov. 

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2019
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Poplatok za komunálny odpad a zabezpečenie kompostovacích zásobníkov
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Podania daňového subjektu
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Daň z nehnuteľnosti a poplatok za odpad
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2020 (2. časť)
Aplikácia miestneho poplatku za rozvoj v obci
Zánik poplatkovej povinnosti v priebehu roka
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Voľby do orgánov samosprávy obcí a zostavenie rozpočtu obce na roky 2015 až 2017
Zavedenie miestneho poplatku za rozvoj
Postup obce pri nesprávne vyrubenej dani z pozemkov
Poplatok za komunálny odpad
Určenie daňovníka z hľadiska práva k nehnuteľnosti
Účtovanie miestneho poplatku za rozvoj

Súvisiace otázky a odpovede

Odpustenie alebo zníženie poplatku
Poplatok za komunálny odpad
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Určenie výšky poplatku
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Zdaňovanie stavby hotela
Procesný postup správcu dane
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Kde sa platia miestne dane?
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Úradná pečiatka
Miestne dane a poplatky
Zber BRKO a frekvencia vývozu
Súčet úrokov z omeškania

Súvisiace predpisy

582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov