Interná smernica o nakladaní s odpadom

Vydáno: 11 minút čítania
Zriaďovateľ od nás vyžaduje internú smernicu o nakladaní s odpadom tak, aby bola v súlade so záväzkom obce "iniciatívy ZERO WASTE", t.j. dosiahnuť minimálne množstvo ďalej nespracovateľného odpadu vyprodukovaného v základnej škole, materskej škole. Ako máme takúto smernicu vypracovať?
Smernice sú vnútorné riadiace akty organizačného, riadiaceho a metodického charakteru, ktoré ustanovujú metódy, spôsoby, prostriedky, formy a postupy vykonávania dôležitých a rozhodujúcich činností alebo agend v organizácii. Určujú práva a povinnosti zamestnancov a vnútorných organizačných útvarov v procese realizácie týchto činností [1].
 
Obsah internej smernice o nakladaní s odpadom v materskej a základnej škole
Interná smernica upravujúca činnosti nakladania s odpadom, ktorý vzniká v objektoch a priestoroch materskej a základnej školy (ďalej len "škola"), by mala obsahovať najmä:
1.
Správne pomenovanie a zaradenie jednotlivých druhov odpadov, ktoré môžu v škole vznikať (napr. ak má škola aj kuchyňu s jedálňou a zelenú plochu ako trávnik či záhradu, prevádzkuje školské automaty na nápoje a jedlo, resp. má bufet):
-
papier a lepenka, plasty, sklo, kompozitné obaly na báze lepenky, kovové obaly,
-
biologicky rozložiteľný kuchynský odpad a jedlé oleje a tuky, biologicky rozložiteľný odpad zo záhrad,
-
batérie a akumulátory (monočlánky a gombíkové batérie),
-
elektroodpad (napr. hračky s elektrosúčiastkami, vyradené monitory, počítače, klávesnice, myši, tlačiareň, mobily, lampy, kalkulačky, ohrievače, mikrovlnka, chladnička),
-
svetelné zdroje (žiarivky),
-
šatstvo a textílie,
-
objemný odpad (lavice, nábytok, koberce, postele, stoličky, ...),

Související dokumenty

Súvisiace články

Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Návrh nariadenia o nakladaní s vozidlami po skončení životnosti
Nariadenie o ekodizajne
Všeobecne záväzné nariadenia obce (2. časť)
Rozhodnutie platné do 31. januára 2021. Čo s jeho predĺžeim?
Nebezpečné odpady v obci nielen z testovania
Koniec vývozu odpadu z EÚ?
Územný plán mesta a vzťah k zmene súhlasu na nakladanie s odpadmi
Záplata na dieru nakladania s textilom vo forme metodickej príručky
Ako viesť evidenčný list odpadov pri zmluvnom vzťahu obce s obchodníkom odpadov
Miera vytriedenia v jednotlivých obciach a jej vplyv na produkciu zmesového komunálneho odpadu
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Podania daňového subjektu
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Zdaňovanie stavby hotela
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane
Pálenie pneumatík
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta

Súvisiace predpisy

365/2015 Z.z. , ktorou sa ustanovuje Katalóg odpadov
371/2015 Z.z. , ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o odpadoch
79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
366/2015 Z.z. o evidenčnej povinnosti a ohlasovacej povinnosti