Príspevok sa zaoberá právnou úpravou všeobecne záväzných nariadení obcí o miestnom poplatku za rozvoj, poukazuje na nedostatky v ustanoveniach všeobecne záväzných nariadení obcí, na odporúčania pri odstraňovaní týchto nedostatkov a tiež na oprávnenie prokurátora podať protest proti VZN obcí, ktorými bol porušený zákon.
Podľa § 6 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") obec môže
vo veciach územnej samosprávy
vydávať všeobecne záväzné nariadenia (ďalej aj "VZN"); VZN nesmie byť v rozpore s
Ústavou SR, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, s ktorými vyslovila súhlas NR SR a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom.
Vo veciach, v ktorých obec plní úlohy štátnej správy
, môže vydávať VZN
len na základe splnomocnenia zákonom a v jeho medziach
.Také nariadenie nesmie byť v rozpore s Ústavou SR, ústavnými zákonmi, medzinárodnými zmluvami, ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom, so zákonmi, s nariadeniami vlády, so všeobecne záväznými predpismi ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy.
Podľa § 2 zákona č. 447/2015 Z.z. o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých z