Dotácie na verejnoprospešné práce a ich vplyv na odpočítanie DPH

Vydáno: 2 minúty čítania

Spoločnosť poskytujúca verejnoprospešné služby dostáva od mestského úradu dotácie na krytie strát z poskytovania verejnoprospešných služieb, sú to tzv. prevádzkové dotácie a dotácie na nákup strojov a zariadení – tzv. investičné dotácie.

V záujme čo najobjektívnejšieho posúdenia danej problematiky uvádzam nasledovné doplňujúce informácie:

  1. verejnoprospešné služby poskytuje spoločnosťs ručením obme­dzeným, kde jediným spoločníkom je mesto poskytujúce uvedené dotácie,
  2. ide konkrétneo poskytovanie nasledovných ­verejnoprospešných služieb:
    1. čistenie miestnych komunikácií,
    2. prevádzkovanie športových zariadení (športová hala, umelá ľadová plocha),
    3. správa trhovísk a cintorína,
    4. údržba verejnej zelene,
  3. odberatelia:
    1. mesto – mestský úrad,
    2. obyvatelia mesta a blízkeho okolia,
    3. iné podnikateľské a nepodni­kateľské subjekty mesta a blízkeho okolia,
  4. výnosy:
    1. fakturácia verejnoprospešných služieb (čistenie miestnych komunikácií, údržba,verejnej zelene) pre mesto,
    2. fakturácia služieb pre podnikateľské a nepodnikateľské subjekty,
    3. tržby zo vstupného do športových zariadení,
  5. prevádzkové dotácie mesto poskytuje na krytie strát z verejnoprospešných služieb ­vrátane prevádzkovania športových zariadení; nie je špecifikovaný konkrétny účel použitia týchto dotácií, podmienkou je použitie na výdavky súvisiaces poskytovaním verejnoprospešných služieb,
  6. investičné dotácie sa oproti tomu poskytujú na nákup konkrétnych strojov a zariadení.

Aký vplyv majú prijaté dotácie na odpočítanie dane z pridanej hodnoty (DPH) podniku poskytujúceho verejnoprospešné služby, ktorý je platiteľom DPH? Má plný nárok na odpočítanie DPH z nakupovaných výrobkov a služieb, alebo musí uplatňovať pomerné odpočítavanie cez koeficient DPH?

Prijaté dotácie nemajú žiadny vplyv na režim dane z pridanej hodnoty, resp. na odpočítanie dane.

Související dokumenty

Súvisiace články

Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Rozpočtové určenie daní samosprávy na Slovensku
Rôznorodosť subjektov verejnej správy z hľadiska účtovníctva a daní
Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2011 (II.)
Individuálna účtovná závierka v štátnej správe a samospráve (II.)
Novely opatrení pre samosprávu
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2020 (2. časť)
Účtovné prípady súvisiace so šírením ochorenia COVID-19
Výchovné a vzdelávacie služby oslobodené od DPH
Účtovanie v centrách voľného času
Len zavedená daň z nehnuteľností sa vyberá
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Podnikateľská činnosť rozpočtových a príspevkových organizácií
Ako vyplniť daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2014
Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2014
Podnikateľská činnosť obcí z hľadiska DPH (II.)
Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Podnikateľská činnosť obcí z hľadiska DPH (I.)
Oprava stroja

Súvisiace otázky a odpovede

Oslobodenie bytu od dane z bytov
Uplatnenie nároku na nadmerný odpočet v dodatočnom daňovom priznaní
Rovnaký termín doručenia oznámenia o daňovej kontrole a podania dodatočného daňového priznania
Označenie platby DPH po 1. 1. 2012
Lehota na vydanie rozhodnutia
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
Zaradenie nehnuteľnosti do majetku
DPH
Odklad platenia dane
Bola uložená pokuta nezákonná?
Nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve po rozvode manželov
Postup správcu dane po zrušení platobného výmeru v odvolacom konaní
Pôsobnosť daňových orgánov
Zavedenie oslobodenia alebo zníženia dane za nevýherné hracie prístroje
Postup správcu dane pri daňovej kontrole
Uloženie pokuty za oneskorené podanie daňového priznania
Daň za nevýherné hracie prístroje
Vyrubenie sankčného úroku
Sankčný úrok za neoprávnene zadržiavané peňažné prostriedky
Základné podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice