Slovné spojenie destinačný manažment pochádza z anglickej terminológie Destination Management, kde Destination znamená cieľové miesto a Management riadenie a koordináciu. Pojem destinácia v tomto smere predstavuje cieľovú oblasť v danom geografickom priestore.
Pojem destinačný manažment sa chápe ako riadiaca organizácia určitej turistickej oblasti. Cieľom zakladania organizácií destinačného manažmentu sú aktivity zamerané na permanentné zvyšovanie počtu návštevníkov v destinácii, výdavkov návštevníka počas pobytu, zvyšovanie počtu vracajúcich sa návštevníkov, predĺženie počtu dní strávených v destinácii.
Hlavným cieľom destinačného manažmentu je zvyšovanie príjmu z cestovného ruchu za predpokladu udržateľnosti takéhoto rozvoja, tzn. vyšší počet návštevníkov, dlhší pobyt a väčšie výdavky návštevníka počas pobytu v destinácii.
K hlavným funkciám destinačného manažmentu patria:
- kompletný marketing a komunikačná stratégia destinácie, zahŕňajúce analýzy trhu, vytvorenie profilu destinácie a priebežné monitorovanie vývoja cest