V záverečnom účte obec podľa finančných výkazov vyčíslila nasledujúce výsledky hospodárenia (ďalej len „VH“):
- VH z bežného a kapitálového rozpočtu: +32 tis. €,
- výsledok finančných operácií: –19 tis. €,
- VH po započítaní finančných operácií: + 13 tis. €.
K 31. 12. 2018 však obec mala na svojich účtoch prostriedky zo štátneho rozpočtu, ktoré sa z prebytku vylučujú vo výške 10 tis. € a zároveň mala tvoriť fond prevádzky údržby a opráv k nájomným bytom vo výške 5 tis. €. Po odpočítaní týchto položiek sa teda dostala do schodku... V skutočnosti boli použité peňažné prostriedky z minulých rokov, ktoré však neboli prevedené v rezervnom ani inom fonde, ani neboli zapojené do príjmov cez PFO. V minulosti sa z prebytku hospodárenia tvoril rezervný fond len do výšky 10 %, zvyšok zostal na bežnom účte. Je v tomto prípade nezapojenie prostriedkov z minulých rokov do príjmov cez PFO porušením zákona o rozpočtových pravidlách?
Obec do výsledku hospodárenia nezapočítava finančné operácie, a teda výsledok hospodárenia je iba rozdiel medzi