Určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení

Vydáno: 11 minút čítania
Určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení je odborným termínom pre povoľovanie dopravných značiek a dopravných zariadení, čiže pre rozhodovanie o organizácii dopravy. Aktuálne sa oblasť dopravného značenia dostáva do povedomia odbornej aj laickej verejnosti, často v súvislosti s novými predpismi, ale aj v súvislosti s parkovacou politikou miest a obcí a v ostatnom období aj kvôli cyklotrase na nábreží v hlavnom meste. Cieľom tohto článku je pomôcť obciam uchopiť túto problematiku, keďže sú to práve obce, ktoré o určovaní použitia dopravných značiek a dopravných zariadení na miestnych a účelových cestách rozhodujú.
V zmysle § 3 ods. 2 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v z. n. p. (ďalej len „cestný zákon“) obce určujú použitie dopravných značiek a dopravných zariadení na miestnych a účelových cestách. Podľa odseku 7 citovaného ustanovenia obec rozhoduje na základe stanoviska správcu predmetnej miestnej alebo účelovej cesty a stanoviska dopravného inšpektorátu, pričom v zmysle odseku 6 sa na toto konanie nevzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní.
Z uvedenej legálnej definície vyplýva, že pôsobnosť obce sa vzťahuje aj na neverejné účelové cesty. Rovnako pravidlá cestnej premávky sa uplatňujú aj na neverejných účelových cestách podľa § 2 ods. 1 zákona č. 8/2009 o cestnej premávke v z. n. p. O správnosti tejto úpravy je možné polemizovať, keďže neverejné účelové cesty nie sú prístupné verejnosti, ale len určitému okruhu užívateľov, preto by stálo za odbornú diskusiu, či nie je vhodný iný typ právnej úpravy. Podľa našej mienky majú byť v pôsobnosti obce len verejné účelové cesty, nevidíme dôvod ani verejný záujem na reguláciu uzavretých prie

Související dokumenty

Súvisiace články

Účelové cesty ako kategória pozemnej komunikácie
Miestne cesty ako kategória pozemnej komunikácie
Vlastníctvo miestnych a účelových ciest
Určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení (II.)
Príjem poplatkov za parkovacie miesta
Refundácia mzdových nákladov
Skončenie pracovného pomeru na základe § 63 ods. 1 písm. c) Zákonníka práce
Zlučiteľnosť dvoch funkcií
Povinnosti obcí vyplývajúce z nového nariadenia o ochrane osobných údajov
Spracúvanie osobných údajov na pracovisku
Právne postavenie a platové pomery starostov obcí (1. časť)
Právne postavenie a platové pomery starostov obcí (2. časť)
Rekreačné príspevky v otázkach a odpovediach
Právne postavenie a platové pomery starostov obcí (3. časť)
Súbeh pracovných pomerov a ich skončenie
Účtovanie školskej jedálne v obci na samostatnom účte
Pridelenie vyššej triedy
Stravné v rozpočtovej organizácii
Fondy tvorené z prebytku v obci

Súvisiace otázky a odpovede

Pedagogický zamestnanec - čiast.úväzkom?
Odmena 500,- €
Nárok na dovolenku a preplatenie nevyčerpanej dovolenky starostky
Odstupné starostovi a odvody z odstupného
Výpočet odstupného pre starostu
Starosta obce - dovolenka
Výpočet priemernej mzdy starostu - odstupné
Výpočet odstupného pre starostku
Uznanie kreditov + príplatok
Predlženie zmluvy na dobu určitú
Výpočet platu kontrolóra
Nevyčerpaná dovolenka
Stabilizačný príspevok a exekučný príkaz
Výpočet hodinovej sadzby funkčného platu od 1.1.2023
Verejná správa - zaokrúhľovanie príplatkov od 1.1. 2023
Účtovanie stabilizačného príspevku v rozpočtovej organizácii
Predčasné ukončenie pracovného pomeru
Pracovná náplň riaditeľa ZŠ
Stravovanie zamestnancov vo vlastnej reštaurácii
Zaradenie vychovávateľky v MŠ