Obecný úrad
Počet vyhľadaných dokumentov: 22
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 22
Zoradiť podľa:
Na základe akého právneho titulu je oprávnený (vedúci) zamestnanec zastupovať prednostu obecného úradu počas jeho neprítomnosti v práci, resp. je oprávnený prednosta obecného úradu vlastným poverením poveriť (vedúceho) zamestnanca na zastupovanie prednostu obecného úradu v celom (určenom) rozsahu? Postačuje na vydanie takéhoto poverenia na zastupovanie zo strany prednostu obecného úradu konštatácia v pracovnom poriadku, že "Vedúceho zamestnanca počas jeho neprítomnosti na pracovisku zastupuje osoba poverená vedúcim zamestnancom"?
Povodňou bola spôsobená škoda na budovách obecného úradu a obecnej školy. Môže obec použiť prostriedky rezervného fondu na odstránenie tejto škody na majetku obce?
Obecné zastupiteľstvo svojím uznesením uložilo hlavnej kontrolórke vykonať kontrolu vyplatenia odmien pre zamestnancov obecného úradu. Hlavná kontrolórka pri tejto príležitosti chce skontrolovať dodržiavanie zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme. Má oprávnenie na tento postup? Môže sa hlavná kontrolórka oboznamovať s údajmi o platoch a odmenách jednotlivých zamestnancov?
- Článek
Môžu poslanci žiadať prednostku úradu o vykonanie úkonu? Poslanci tvrdia, že prikazovať nemôžu, ale žiadať áno. Uvítali by sme usmernenie.
Dohoda o sporných nárokoch sa uzatvára v súlade s ustanovením § 32 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov.
- Článek
V aplikačnej praxi sa často vyskytujú opakujúce sa chyby, ktoré pramenia z neznalosti právnych predpisov, pričom najčastejšie pri činnosti orgánov samosprávy dochádza k rozdielnemu pochopeniu základných kompetencií týchto orgánov. Poslanci obecných zastupiteľstiev formou uznesení ukladajú povinnosti riadiacim zamestnancom obecných úradov (prednostom, vedúcim oddelení) a tiež ostatným zamestnancom úradu, čo ale nie je v súlade s platnou právnou úpravou. Cieľom nasledujúceho článku je bližšie objasniť túto problematiku.
- Článek
Predmetom príspevku je poukázanie na problematické používanie pojmu „obecný úrad“ a „úrad samosprávneho kraja“ v kontexte platnej a účinnej zákonnej a podzákonnej právnej úpravy, ako aj na rozhodovaciu činnosť súdov v tejto súvislosti.
Môžu komisie obecného zastupiteľstva odporúčať alebo ukladať úlohy obecnému úradu, jeho prednostovi alebo starostovi? Nemajú komisie obecného zastupiteľstva vzťah len k obecnému zastupiteľstvu?
- Článek
Máme v obecnom zastupiteľstve poslankyňu, ktorá neustále požaduje od kolegýň na obecnom úrade rôzne informácie. Tvrdí, že ako poslankyňa má na to právo a že zamestnanci sú povinní predložiť jej celú spisovú agendu. Správa sa voči zamestnancom ako nadriadená, hoci podľa nášho názoru nie je v takom postavení. Môžete k tomu zaujať stanovisko?
- Článek
Naše obecné zastupiteľstvo prijíma opakovane veľké množstvo uznesení, ktorými poveruje obecný úrad rôznymi úlohami. Majú na to právo?
- Článek
Je potrebný k vytvoreniu funkcie prednostu obecného úradu súhlas obecného zastupiteľstva? Akú má mať prednosta obecného úradu náplň práce?
- Článek
Zákonná úprava postavenia prednostu obecného úradu v zákone č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") je dlhodobo neuspokojivá. Nedostatočná právna úprava vyvoláva interpretačné nejasnosti. Prednosta obecného úradu je zo strany obecného zastupiteľstva vnímaný ako "človek starostu". Príspevok analyzuje najdôležitejšie otázky spojené s právnym postavením prednostu obecného úradu.
- Článek
Máme na obecnom úrade pracovný čas rozvrhnutý tak, že v stredu pracujeme desať hodín a v piatok päť hodín. Podľa názorov niektorých kolegov, ak mesiac končí stredou alebo štvrtkom, vzniká nadčas. Je to správne?
Príspevok sa venuje inštitútu hlavného kontrolóra obce začiatkom roka 2020. Bližšie sa budeme venovať hmotnej stránke kontrol a procesnej stránke kontrol, ako aj plánu kontrolnej činnosti na príslušný polrok (t. j. v prípade, že hlavný kontrolór nemá toho času schválený plán kontrolnej činnosti na I. polrok 2020). Hlavný kontrolór má povinnosť spracovať a povinne predložiť obecnému zastupiteľstvu i Správu o kontrolnej činnosti za rok 2019, a to vždy do 60 kalendárnych dní po skončení roka 2019 (teda do konca februára 2020).
- Článek
V obci s 1 400 obyvateľmi uvažujeme zriadiť funkciu prednostu obecného úradu. Stačí, ak takú funkciu zriadi starosta? Je to limitované počtom obyvateľov alebo počtom zamestnancov?
- Článek
Počul som protichodné názory na to, či môžem prednostu obecného úradu vymenovať len po výberovom konaní alebo aj bez neho. Mohli by ste to vysvetliť?
- Článek
Zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení (ďalej len "zákon o obecnom zriadení"), ako základný a všeobecný právny predpis upravujúci základné informácie, osobitosti a právomoci obce, upravuje zriadenie funkcie prednostu obecného úradu len ako možnosť v obciach s väčším počtom zamestnancov. Potreba zriadiť funkciu prednostu je tak ovplyvnená najmä počtom obyvateľov obce a v súvislosti s tým aj počtom zamestnancov obecného úradu. Ide stále len o možnosť starostu obce, nie povinnosť, zriadiť túto funkciu. V prípade, že si organizácia práce na obecnom úrade vyžaduje zriadiť funkciu prednostu, je táto pracovná pozícia ustanovená v štatúte obce.
- Článek
V praxi sa často stretávame so žiadosťami zamestnancov, pracujúcich vo verejnej správe, ktorí žiadajú zamestnávateľa o možnosť pracovať na tzv. skrátený pracovný úväzok.
- Článek
Z akých dôvodov môže byť odvolaný prednosta obecného úradu? Môže byť odvolaný pre stratu dôvery, musí to byť preukázateľné? Dá sa voči odvolaniu, pokiaľ nebolo dôvodné, zakročiť? Po odvolaní zostáva aj naďalej zamestnancom? Aké budú jeho práva a povinnosti?
- Článek
Z ustanovení Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len "nariadenie") vyplýva prevádzkovateľom povinnosť prijať primerané technické a organizačné opatrenia s cieľom zaistiť úroveň bezpečnosti spracúvania osobných údajov primeranú riziku tohto spracúvania.