Hlavný kontrolór
Počet vyhľadaných dokumentov: 219
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 219
Zoradiť podľa:
Ak starosta obce nepredloží hlavnému kontrolórovi doklady ku kontrole, napríklad faktúry, pokladničné doklady, účtovné doklady, aký postup, prípadne na koho sa môže kontrolór obrátiť, aby mohol vykonať kontrolu, ktorú má schválenú zastupiteľstvom /plán kontrolnej činnosti v roku 2024/, resp. kto môže starostovi dať pokyn na vydanie dokladov?
Obecné zastupiteľstvo hlavnému kontrolórovi obce schválilo mesačnú odmenu až do výšky 30 % z mesačného platu hlavného kontrolóra. V roku 2024 rozhodlo o znížení mesačnej odmeny na 10 %. Hlavný kontrolór s tým nesúhlasí, tvrdí, že odmena je schvaľovaná na jeho celé funkčné obdobie 6 rokov.
Počtom obyvateľov obce sa rozumie počet obyvateľov zistený na základe údajov štatistického úradu k 31. decembru predchádzajúceho kalendárneho roku.
K 31.12.2023 došlo v obci k zníženiu počtu obyvateľov. Obec chce plat hlavného kontrolóra (a tiež starostu) upraviť až v nasledujúcom volebnom období.
Má kontrolór obce nárok na príspevok na doplnkové dôchodkové sporenie v rámci III. piliera?
Má byť hlavnému kontrolórovi obce poskytnutá letná a vianočná odmena, ak platia tieto podmienky: - vyplatenie letnej aj mesačnej odmeny je zakotvené v kolektívnej zmluve, - odmena nie je viazaná na plnenie pracovných povinností, - nejde o "mesačnú odmenu ", ako je uvedené v § 18c odseku 5) zákona č. 369/1990 Zb.
Obecné zastupiteľstvo na ustanovujúcom zastupiteľstve starostovi zvýšilo jeho základný plat o 30 %. V roku 2024 rozhodlo o jeho zvýšení o ďalších 30 %. Hlavný kontrolór tvrdí, že plat starostovi nie je možné zvýšiť dvakrát a platí zvýšenie z ustanovujúceho zastupiteľstva, kedy bolo zvýšenie platu schvaľované na volebné obdobie.
Obecné zastupiteľstvo na ustanovujúcom zasadnutí po komunálnych voľbách neurčilo plat starostu.
Hlavný kontrolór obce má stanovený kratší pracovný čas. Obec jeho plat určila v závislosti od dĺžky pracovného času, avšak mesačnú odmenu mu určila až do výšky 30 % z mesačného platu bez zohľadnenia dĺžky pracovného času.
- Článek
V tomto príspevku sa venujem platovým náležitostiam starostu a hlavného kontrolóra obce v roku 2024. Dozviete sa, ktoré právne predpisy je potrebné dodržiavať a uplatňovať pri odmeňovaní starostu a hlavného kontrolóra a aké problémy sa vyskytujú v aplikačnej praxi.
- Článek
Môže mať hlavný kontrolór pružný pracovný čas podľa § 88 a § 89 Zákonníka práce pri pracovnom úväzku 15 hodín týždenne schválenom obecným zastupiteľstvom?
- Článek
Článok sa zaoberá konaním o preskúmaní zániku funkcie hlavného kontrolóra a jeho priebehom, pričom poukazuje tiež na základnú charakteristiku tohto osobitného konania vo veciach územnej samosprávy a na dôvody zániku funkcie hlavného kontrolóra.
- Článek
Novozvolený starosta obce prijal vo februári 2023 do pracovného pomeru na dobu neurčitú dcéru svojej sestry na funkciu administratívna pracovníčka a určil jej pracovnú náplň, ktorú daná pracovníčka až do odchodu na materskú dovolenku v septembri 2023 nevykonávala. Nikto nekontroloval jej využitie pracovného času ani jej pracovný výkon. Bolo zjavné, že pracovné miesto bolo vytvorené čisto pre blízku osobu starostu. Na otázku poslancov obecného zastupiteľstva o dôvode a opodstatnenosti novej funkcie bola poskytnutá odpoveď, že prijímanie zamestnancov je v plnej kompetencii starostu obce. Neuprednostnil starosta obce v tomto prípade osobný záujem pred verejným a nezneužil obecné financie na plat na umelo vytvorenú funkciu pre blízku osobu?
- Článek
V územnej samospráve zastáva funkciu zodpovednej osoby hlavný kontrolór obce, mesta alebo vyššieho územného celku. Nasledujúci príspevok reaguje na podnety hlavných kontrolórov v súvislosti s novelizovanými ustanoveniami zákona č. 54/2019 Z.z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o ochrane oznamovateľov").
Obecné zastupiteľstvo uložilo hlavnému kontrolórovi vykonať kontrolu platových náležitostí zamestnancov obce. Môže hlavný kontrolór kontrolovať platové náležitosti zamestnancov obce, keďže ide o citlivé osobné údaje zamestnancov? V uznesení zastupiteľstva má hlavný kontrolór na rokovanie zastupiteľstva predložiť podrobnú správu o výsledku tejto kontroly. Môže tieto osobné údaje uviesť v správe o výsledku kontroly, ktorú predkladá na zasadnutí obecného zastupiteľstva?
Mesto je členom oblastnej organizácie cestovného ruchu, ktorej platí členský príspevok. Na základe toho mestské zastupiteľstvo uložilo hlavnému kontrolórovi mesta vykonať kontrolu hospodárenia oblastnej organizácie cestovného ruchu. Je hlavný kontrolór oprávnený vykonať kontrolu hospodárenia v oblastnej organizácie cestovného ruchu?
Hlavný kontrolór má podľa plánu kontrolnej činnosti vykonať kontrolu hospodárenia a nakladania s daňovými pohľadávkami. Je táto kontrola zo strany hlavného kontrolóra možná? Môže úrad sprístupniť hlavnému kontrolórovi údaje o daňovníkoch, neporuší tým daňové tajomstvo?
Obecné zastupiteľstvo svojím uznesením uložilo hlavnej kontrolórke vykonať kontrolu vyplatenia odmien pre zamestnancov obecného úradu. Hlavná kontrolórka pri tejto príležitosti chce skontrolovať dodržiavanie zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme. Má oprávnenie na tento postup? Môže sa hlavná kontrolórka oboznamovať s údajmi o platoch a odmenách jednotlivých zamestnancov?
- Článek
Na základe novely zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vykonanej zákonom č. 189/2023 Z. z., vznikajú hlavnému kontrolórovi nové povinnosti. V príspevku sa dozviete, aké nové povinnosti vyplývajú z citovanej novely pre hlavného kontrolóra obce a vyššieho územného celku pri preverovaní oznámení týkajúcich sa kriminality alebo inej protispoločenskej činnosti.
- Článek
Príspevok reaguje na novelizované ustanovenie § 10 a nasl. zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení zákonom č. 189/2023 Z. z. (ďalej len „zákon č. 54/2019 Z. z.“) z hľadiska praktickej dokumentácie zamestnávateľa/zodpovednej osoby v samospráve.