Ing. Peter Konečný

Počet vyhľadaných dokumentov: 34

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 34

Zoradiť podľa:

Obecné zastupiteľstvo hlavnému kontrolórovi obce schválilo mesačnú odmenu až do výšky 30 % z mesačného platu hlavného kontrolóra. V roku 2024 rozhodlo o znížení mesačnej odmeny na 10 %. Hlavný kontrolór s tým nesúhlasí, tvrdí, že odmena je schvaľovaná na jeho celé funkčné obdobie 6 rokov.
Vydané: 19. 11. 2024
Počtom obyvateľov obce sa rozumie počet obyvateľov zistený na základe údajov štatistického úradu k 31. decembru predchádzajúceho kalendárneho roku.
Vydané: 12. 11. 2024
K 31.12.2023 došlo v obci k zníženiu počtu obyvateľov. Obec chce plat hlavného kontrolóra (a tiež starostu) upraviť až v nasledujúcom volebnom období.
Vydané: 29. 10. 2024
Obecné zastupiteľstvo na nové volebné obdobie určilo starostovi nižší pracovný úväzok.
Vydané: 15. 10. 2024
Obecné zastupiteľstvo na ustanovujúcom zastupiteľstve starostovi zvýšilo jeho základný plat o 30 %. V roku 2024 rozhodlo o jeho zvýšení o ďalších 30 %. Hlavný kontrolór tvrdí, že plat starostovi nie je možné zvýšiť dvakrát a platí zvýšenie z ustanovujúceho zastupiteľstva, kedy bolo zvýšenie platu schvaľované na volebné obdobie.
Vydané: 01. 10. 2024
Obecné zastupiteľstvo na ustanovujúcom zasadnutí po komunálnych voľbách neurčilo plat starostu.
Vydané: 24. 09. 2024
Hlavný kontrolór obce má stanovený kratší pracovný čas. Obec jeho plat určila v závislosti od dĺžky pracovného času, avšak mesačnú odmenu mu určila až do výšky 30 % z mesačného platu bez zohľadnenia dĺžky pracovného času.
Vydané: 27. 08. 2024
Obecné zastupiteľstvo znížilo starostovi 1,65-násobok platu na 1-násobok počas jeho funkčného obdobia. Starosta s tým nesúhlasil a naďalej mu obec vypláca 1,65-násobok platu.
Vydané: 13. 08. 2024
  • Článek
V tomto príspevku sa venujem platovým náležitostiam starostu a hlavného kontrolóra obce v roku 2024. Dozviete sa, ktoré právne predpisy je potrebné dodržiavať a uplatňovať pri odmeňovaní starostu a hlavného kontrolóra a aké problémy sa vyskytujú v aplikačnej praxi.
Vydané: 24. 07. 2024
  • Článek
V tomto príspevku chcem hlavným kontrolórom miest a obcí poskytnúť pracovný návod, ako postupovať pri kontrole prevodov vlastníctva nehnuteľného majetku obce za rok 2023. V článku uvediem právne predpisy, ktorých dodržiavanie a uplatnenie by mali hlavní kontrolóri pri tejto kontrole preveriť, a upozorním aj na povinnosť zverejniť výsledky tejto kontroly do 30 dní po predložení správy o výsledkoch kontroly obecnému zastupiteľstvu na úradnej tabuli obce a na webovom sídle obce, ak ho má obec zriadené.
Vydané: 20. 02. 2024
  • Článek
Na základe novely zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vykonanej zákonom č. 189/2023 Z. z., vznikajú hlavnému kontrolórovi nové povinnosti. V príspevku sa dozviete, aké nové povinnosti vyplývajú z citovanej novely pre hlavného kontrolóra obce a vyššieho územného celku pri preverovaní oznámení týkajúcich sa kriminality alebo inej protispoločenskej činnosti.
Vydané: 28. 09. 2023
  • Článek
V príspevku sa venujem kontrole vyplácania príspevku na rekreáciu, ktorý zamestnancovi vypláca zamestnávateľ v súlade so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“). Okrem právnej úpravy a návodu na vykonanie kontroly uvediem aj najčastejšie nedostatky, ktoré hlavní kontrolóri zisťujú pri tejto kontrole.
Vydané: 21. 09. 2023
  • Článek
V príspevku chcem hlavným kontrolórom poskytnúť návod, ako postupovať pri kontrole dodržiavania zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“), konkrétne pri kontrole uzatvárania dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru. Uvediem aj najčastejšie nedostatky, ktoré hlavní kontrolóri zisťujú pri tejto kontrole.
Vydané: 24. 08. 2023
  • Článek
V príspevku budeme polemizovať nad otázkou možnosti poskytnutia či neposkytnutia odstupného hlavnému kontrolórovi obce po skončení jeho funkčného obdobia. Pokúsime sa poskytnúť čo najviac argumentov pre kvalifikovanú odpoveď na otázky hlavných kontrolórov, ako aj odbornej verejnosti vo veci opodstatnenej možnosti poskytnutia odstupného aj hlavnému kontrolórovi obce pri rešpektovaní príslušnej legislatívy.
Vydané: 22. 06. 2023
  • Článek
Príspevok si kladie za cieľ bližšie poukázať na častý a opakujúci sa problém miest, obcí a rozpočtových a príspevkových organizácií (ďalej len „ROPO“), ktorý pri svojej kontrolnej činnosti odhaľujú hlavní kontrolóri miest a obcí, ale aj iné kontrolné orgány v rámci ich zákonnej pôsobnosti pri výkone kontroly. V príspevku na základe výsledkov kontrol vykonávania základnej finančnej kontroly v kontrolovaných subjektoch upozorňujeme na najčastejšie nedostatky, ktoré zisťujú hlavní kontrolóri pri výkone tejto kontroly.
Vydané: 20. 06. 2023
  • Článek
Príspevok má za cieľ upozorniť hlavných kontrolórov na povinnosti, ktoré im vyplývajú zo zákona č. 54/2019 Z.z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (citovaný zákon zrušil s účinnosťou od 1. marca 2019 zákon č. 307/2014 Z.z. o niektorých opatreniach súvisiacich s oznamovaním protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
Vydané: 01. 04. 2019
  • Článek
Obec je samostatným právnym subjektom, ktorý má právnu a ekonomickú samostatnosť. Obec ako právnická osoba v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v z. n. p. (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v z. n. p. (ďalej len „Obchodný zákonník“) vystupuje v právnych vzťahoch samostatne a vo vlastnom mene. Obec ako právnická osoba vlastní svoj majetok a má právo nielen s ním hospodáriť, ale aj podnikať.
Vydané: 14. 07. 2017
  • Článek
V príspevku chcem upozorniť na povinnosti obcí pri protipožiarnej ochrane, ktoré jej ukladá zákon č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 314/2001 Z.z."). Niektoré úlohy obcí sú podrobnejšie upravené v zákone č. 37/2014 Z.z. o Dobrovoľnej požiarnej ochrane Slovenskej republiky a o zmene niektorých zákonov v znení zákona č. 129/2014 Z.z., vo vyhláške MV SR č. 121/2002 Z.z. o požiarnej prevencii v z. n. p. alebo vo vyhláške MV SR č. 611/2006 Z.z. o hasičských jednotkách v znení vyhlášky č. 201/2015 Z.z.
Vydané: 01. 02. 2017
  • Článek
Pred rokom bol schválený zákon č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o športe"), ktorý definuje šport pre všetkých ako šport, ktorý je určený pre obyvateľstvo a je vykonávaný organizovane alebo neorganizovane na účely napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu. Zákon o športe je pre obce dôležitý, lebo ide o právnu normu, ktorá určuje pôsobnosť obce v oblasti športu. Praktické uplatňovanie zákona o športe v obciach má svoj význam, pretože práve v obciach sa uskutočňujú športové aktivity, organizujú športové podujatia a vytvárajú sa podmienky na existenciu športových klubov.
Vydané: 01. 01. 2017
  • Článek
Úlohy obci pri financovaní cestovného ruchu. Ing. Peter Konečný V príspevku sa venujem financovaniu cestovného ruchu a úlohám obcí pri financovaní jeho rozvoja. Tiež chcem poukázať na možnosti územnej...
Vydané: 01. 12. 2016