Môže obec zasielať občanom doklady (faktúry za obedy, nájmy, upomienky) elektronicky z jej ekonomického softvéru, a teda nie cez registratúru či oficiálne evidenčné portály obce? Faktúry by boli zašifrované a od občanov by mala obec podpísané súhlasy so zasielaním elektronickej faktúry, kde by bola uvedená mailová adresa odberateľa. V akom prípade by sa dali takýmto spôsobom zasielať faktúry, ak chce obec ušetriť čas a peniaze za klasické posielanie dokladov poštou a byť v súlade s legislatívou? Treba vypracovať internú smernicu alebo uverejniť oznam na webovej stránke?
Vyjadrenie, resp. stanovisko k uvedeným otázkam o navrhovanom spôsobe doručovania písomností správcom dane, ktorým je obec, pre daňové subjekty bezprostredne súvisí s novelizovaným ustanovením zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v z. n. p. (ďalej len "zákon o miestnych daniach), ktoré upravuje práve elektronické služby poskytované obcou.
Problematika elektronických služieb urobených elektronickými prostriedkami pri miestnych daniach je upravená v zákone o miestnych daniach, konkrétne v