Príspevok sa zaoberá právnou úpravou zásad odmeňovania poslancov obecného zastupiteľstva, ich náležitosťami a niektorými často sa vyskytujúcimi nedostatkami v zásadách odmeňovania poslancov obecného zastupiteľstva. Napriek tomu, že ide o interný predpis obce, niektoré obce zásady odmeňovania poslancov obecného zastupiteľstva prijali namiesto uznesenia formou všeobecne záväzného nariadenia. V iných prípadoch niektoré obce poskytli poslancom odmenu v rozpore s prijatými zásadami odmeňovania poslancov obecného zastupiteľstva.
Zásady odmeňovania poslancov obecného zastupiteľstva sú interný predpis obce, ktorý schvaľuje obecné zastupiteľstvo podľa § 11 ods. 4 písm. k) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") a poslanec obecného zastupiteľstva je povinný dodržiavať tento interný predpis obce podľa § 25 ods. 1 písm. c) zákona o obecnom zriadení.
Pôvodné znenie zákona o obecnom zriadení umožňovalo obci poskytnúť poslancovi za výkon jeho funkcie odmenu, pričom zákon neustanovoval podmienky súvisiace s poskytovaním odmeny poslanca. Novelou zákona o obecnom zriadeníúčinnou od 1. apríla 2010 došlo k určeniu kritérií na poskytovanie odmien, podľa ktorých
možno poslancovi poskytnúť odmenu najmä vzhľadom na úlohy a časovú náročnosť výkonu funkcie podľa zásad odmeňovania poslancov
. Podľa dôvodovej správy k predmetnej novele pri poskytovaní odmien sa má prihliadať na to, aké úlohy poslanec plní a koľko času venuje výkonu funkcie. Cieľom je diferencovane odmeňovať poslancov z