V aprílovom čísle časopisu prinášame ďalšiu časť príspevku, kde sa podrobne venujeme téme preskúmania postupu stavebného úradu pri ohlásení prihliadajúc na ustanovenia zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon") a ďalších predpisov, pričom túto oblasť dopĺňajú aj o praktické vzory, ktoré určite pomôžu pri každodennej práci.
PRESKÚMANIE POSTUPU STAVEBNÉHO ÚRADU PRI OHLÁSENÍ
Ako už bolo spomenuté v minulých častiach seriálu, písomné oznámenie stavebného úradu v zmysle § 57 ods. 2 stavebného zákona
nie je správnym rozhodnutím
, nemožno sa proti nemu odvolať a nemožno ním stavebníkovi ukladať podmienky alebo povinnosti. To tiež znamená, že obec ako stavebný úrad
nemôže
sama z vlastného podnetu
zrušiť toto oznámenie
a to ani svojím rozhodnutím.
Ani okresný úrad v sídle kraja
ako odvolací orgán nemôže oznámenie zrušiť alebo zmeniť, pretože nejde o rozhodnutie.V prípade, ak sa zistí, že
oznámenie
obce je vzhľadom na nesprávne posúdenie veci
vadné
, od
1.7.2016
existujú dva spôsoby, ako je možné toto oznámenie zrušiť, resp. napadnúť, a to podľa:-
zákona č. 153/2001 Z.z. o prokuratúre
v z. n. p. (ďalej len "zákon o prokuratúre"),-
zákona č. 162/2015 Z.z. Správny súdny poriadok
v z. n. p. (ďalej len "SSP").Konanie o proteste prokurátora
Zákon č. 125/2016 Z.z.
o niektorých opatreniach súvisiacich s prijatím Civilného sporového poriadku, Civilného mimosporového poriadku a Správneho súdneho poriadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon č. 125/2016 Z.z."), ktorý nadobudol účinnosť dňom
1.7.2016
novelizoval množstvo zákonov a výrazným spôsobom zmen