Zásadné zmeny pri zadávaní zákaziek s využitím elektronického trhoviska účinné od 2. augusta 2021

Vydáno: 12 minút čítania
 

Od 2. augusta 2021 sú účinné nové obchodné podmienky elektronického trhoviska (ďalej aj ako „OPET“). Predmetom tohto článku je predstavenie tých najvýznamnejších a zásadných zmien, ktoré obchodovanie s využitím elektronického trhoviska menia, a nie vždy je to ku prospechu jednej z hlavných devíz tohto elektronického nástroja, teda rýchly nákup bežne dostupných komodít.

Elektronické trhovisko je informačný systém verejnej správy, ktorý bol zriadený s cieľom nákupu tovarov alebo služieb, ktoré sú bežne dostupné na trhu. Stavebné práce od 1. januára 2019 s využitím elektronického trhoviska nie je možné zadávať, pričom aj pred uvedeným dátumom bola možnosť využiť tento nástroj pre daný segment zákaziek obmedzená a podľa výkladového stanoviska Úradu pre verejné obstarávanie (ďalej len "ÚVO") neboli bežne dostupnými kategórie stavebných prác realizované na základe projektovej dokumentácie. Správcom elektronického trhoviska je Ministerstvo vnútra SR. To sú v skratke základné informácie viažuce sa k tomuto nástroju, ktorý už takmer 10 rokov predstavuje určité špecifikum v rámci nášho nastavenia systému verejného obstarávania v porovnaní s inými členskými štátmi Európskej únie a s účinnosťou novely zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "ZVO") v prvom kvartáli 2022 bude nahradený elektronickou platformou, ktorá je dosiaľ zahalená určitým rúškom tajomstva. Elektronické trhovisko je synonymom rýchleho, ale aj hospodárneho nákupu, ktorý je vo väčšine prípadov spojený s nadštandardnou úrovňou hospodárskej súťaže, a to aj z dôvodu jednoduchosti vyhlasovania zákaziek, ako aj jednoduchosti predkladania ponúk.
 
Krátke predstavenie podmienok zadávania zákaziek s využitím elektronického trhoviska, na ktoré boli verejní obstarávatelia zvyknutí
<

Související dokumenty

Súvisiace články

Možnosti zmeny zmluvnej ceny vo verejnom obstarávaní pre mimoriadne okolnosti
Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní (III.)
Elektronické trhovisko v praxi z hľadiska verejného obstarávateľa
Kapitálové výdavky pri verejnom obstarávaní v obci
Obstaranie dlhodobého hmotného majetku v podmienkach štátnej správy (I.)
Obstaranie dlhodobého hmotného majetku v podmienkach štátnej správy (II.)
K novele zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite
Zákonnosť a transparentnosť prevodov majetku obce
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Vzor smernice o verejnom obstarávaní (I.)
Vzor smernice o verejnom obstarávaní (II.)
Nový zákon o verejnom obstarávaní a verejné obstarávanie v praxi škôl
Národný potravinový katalóg
Predkladanie výsledkov vyhodnocovania hospodárenia územnej samosprávy
Ako súvisí novela zákona o eurofondoch s „malou“ novelou zákona o verejnom obstarávaní
Základná finančná kontrola pri disponovaní s majetkom
Použitie rezervného fondu
Obecné zastupiteľstvo a verejné obstarávanie
Verejné obstarávanie z hľadiska vybraných pravidiel a zodpovednosti

Súvisiace otázky a odpovede

Odpisovanie majetku
Účtovanie poplatku za predĺženie záruky
Reprodukčná obstarávacia cena
Obstarávacia cena dlhodobého majetku
Nehmotný majetok alebo služba
Obstarávacia cena reklamného predmetu
Účtovanie a oceňovanie zásob
Odpis pri technickom zhodnotení budovy
Zníženie obstarávacej ceny výrobnej linky
Určenie druhu rizika podľa Postupov účtovania v PÚ
Zvýšenie obstarávacej ceny zaradeného investičného majetku
Fotografie ako súčasť obstarávacej ceny majetku
Náklady na projekt za účelom získania dotácie z EU na obstaranie dlhodobého majetku
Kúpa auta za účelom predaja
Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.
Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Účtovanie vratných obalov
Kód zdroja
Účtovanie kontokorentného úveru
Vratky nevyčerpaných FP v danom roku

Súvisiace predpisy

343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov