Financovanie športu z verejných zdrojov

Vydáno: 12 minút čítania

Športovanie je verejne podporované, pretože prispieva k rozvoju fyzického aj duševného zdravia. Štát, kraje aj obce majú preto záujem o zapojenie čo najväčšieho počtu obyvateľov do športových aktivít a športovanie a športovú infraštruktúru podporujú aj finančne.

Pravidlá štátnej pomoci sa môžu týkať prakticky akéhokoľvek financovania z verejných rozpočtov, teda aj obce alebo mesta, a to bez ohľadu na formu pomoci. Vzťahujú sa teda ako na poskytovanie dotácií, na príspevok príspevkovej organizácii, poskytovanie darov a pod. 1)
Poskytovateľ pomoci musí pred každým rozhodnutím o pomoci jednoznačne určiť, či nenapĺňa všetky znaky štátnej pomoci podľa čl. 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní EÚ. Potom na základe toho stanoví, či predmetná pomoc je poskytovaná mimo režim štátnej pomoci (nezakladá štátnu pomoc) a aj prečo, alebo v opačnom prípade stanoviť príslušný režim pomoci, teda podmienok, ktoré danú pomoc robí zlučiteľnou s vnútorným trhom.
V tomto článku priblížime rôzne formy financovania športu z hľadiska pravidiel štátnej pomoci, ktoré je nevyhnutné dodržať, ako aj posúdenie jedného z kritérií štátnej pomoci, a to ovplyvnenie obchodu medzi členskými štátmi poskytnutím pomoci do oblasti športu.
Podľa čl. 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (ďalej len "ZFEÚ") sa za štátnu pomoc považuje pomoc, ktorá je:
-
poskytnutá z verejných zdrojov,
-
zvýhodňuje určité podniky (selektívna pomoc),
-
narúša alebo hrozí narušením súťaže a
<

Související dokumenty

Súvisiace články

Vklad prostriedkov obce do základného imania súkromnej obchodnej spoločnosti
Prenájom a predaj nehnuteľného majetku obce a štátna pomoc
Budúci predaj pozemkov vo vlastníctve obce za pevnú cenu a nedovolená štátna pomoc
Pomoc štátu zamestnávateľom počas COVID-19
Poskytovanie dotácií alebo iných opatrení z prostriedkov obce
Odpustenie sankcie alebo povolenie úľavy zo sankcie pri daniach z hľadiska štátnej pomoci
Financovanie športu obcami z hľadiska štátnej pomoci
Výkon verejných právomocí a základné znaky štátnej pomoci
Zostavenie záverečného účtu obce za rok 2017
Nevyčerpané prostriedky z roku 2017 účtované v roku 2018 (1. časť)
Vysporiadanie schodku rozpočtu za rok 2017
Poskytovanie dotácií z rozpočtu obcí
Nevyčerpané prostriedky z roku 2017 účtované v roku 2018 (2. časť)
Vybrané príklady účtovania pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie a obce
Kapitálové výdavky pri verejnom obstarávaní v obci
Použitie prostriedkov z rezervného fondu
Hospodárenie príspevkovej organizácie
Nevyčerpané prostriedky obce
Prebytok rozpočtu obce

Súvisiace otázky a odpovede

Účtovanie - poskytnutie návratnej finančnej pôžičky zo ŠR pre obce
Štátny príspevok počas pandémie Covid -19
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
VZN o vydávaní VZN
Obecné zastupiteľstvo a verejné obstarávanie
Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.
Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Účtovanie vratných obalov
Pedagogický zamestnanec - čiast.úväzkom?
Odmena 500,- €
Nadobudnutie majetku neziskovou organizáciou od zdriaďovateľa za 1 €
Kód zdroja
Nákup lodného kontajnera - rozpočtová klasifikácia
Nárok na dovolenku a preplatenie nevyčerpanej dovolenky starostky
Povinnosť zverejňovania zmlúv v CRZ. Zverejňovanie všeobecne
Výročná správa RO
Odstránenie revíznych závad v kotolni
Odstupné starostovi a odvody z odstupného
Výpočet odstupného pre starostu
Účtovanie kontokorentného úveru