Koncepčný rámec pre finančné výkazníctvo subjektov verejného sektora

Vydáno: 8 minút čítania

Rada pre medzinárodné účtovné štandardy pre verejný sektor – IPSASB (International Public Sector Accounting Standards Board) vytvorila program tvorby štandardov, s cie­ľom vypracovať spoľahlivý základ Medzinárodných účtovných štandardov pre verejný sektor – IPSAS (International Public Sector Accounting Standards), ktoré sú určené pre subjekty hľadajúce usmernenie v oblasti finančného výkazníctva. V procese tvorby konkrétnych IPSAS sa zvažovalo a začlenilo viacero koncepcií, definícií a zásad. Tieto koncepcie, definície a zásady sa však až ku dnešnému dňu explicitne neidentifikovali a nevysvetlili.

Tvorba Koncepčného rámca

Tvorcovia štandardov na národnej úrovni niektorých krajín vytvorili koncepčné rámce ako reakciu na politické systémy a ústavné zriadenie svojich krajín. Tieto rámce tvoria dôležitú zložku dokumentácie týchto tvorcov štandardov.

Podľa IPSASB nastal čas vytvoriť medzinárodný koncepčný rámec pre finančné výkazníctvo subjektov verejného sektora na všeobecné účely (finančné výkazníctvo). V koncepčnom rámci IPSASB pre finančné výkazníctvo subjektov verejného sektora na všeobecné účely  ď )alej „Koncepčný rámec IPSASB“(sa vytvoria koncepcie, ktoré by sa mali použiť pri tvorbe IPSAS a iných dokumentov, ktoré budú obsahovať pokyny k informáciám uvedeným vo Finančných výkazoch na všeobecné účely (General Purpose Financial Reports).

Koncepčný rámec IPSASB bude podporovať tie IPSAS, ktoré sú aplikovateľné v rôznych štátoch a jurisdikciách s rôznymi politickými systémami a formami vlády. Aj inšt

Související dokumenty

Súvisiace články

Rámcová účtová osnova pre ROPO, podnikateľov a ich rozdiely v kontexte konsolidovanej účtovnej závierky zostavenej obcou
Koncepčný rámec pre finančné výkazníctvo subjektov verejného sektora – Fáza jedna
Špecifiká územnej samosprávy a ich odraz v účtovníctve a účtovnej závierke (III.)
Postupy a metódy pre zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky územnej samosprávy – obce/mesta (I.)
Finančné vzťahy – transfery v rozpočte obce
Postupy a metódy pre zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky územnej samosprávy – obce/mesta (II.)
Poznámky ako súčasť individuálnej účtovnej závierky štátnych ROPO
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Komentár k novele zákona o účtovníctve
Financovanie obstarania dlhodobého majetku vlastnou činnosťou obce a ROPO
Účtová trieda 7 – Uzávierkové účty a podsúvahové účty
Špecifiká územnej samosprávy a ich odraz v účtovníctve a účtovnej závierke
Špecifiká územnej samosprávy a ich odraz v účtovníctve a účtovnej závierke (II.)
Účtovanie majetku obcí
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve (II.)
Komentár k novele postupov účtovania pre ROPO, štátne fondy, obce a VÚC
Stravovanie zamestnancov školy nielen z pohľadu účtovníctva
Účtovanie vráteného poistného
Založenie, zrušenie ROPO bez likvidácie zriaďovateľom a založenie, zrušenie alebo rozdelenie obce (II.)

Súvisiace otázky a odpovede

Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovníctvo ROPO
Darovanie prebytočného hnuteľného majetku štátu /tabletový počítač/ obci
Obstaranie dochádzkového systému rozpočtovou organizáciou
Vrátenie nevyčerpaných prostriedkov
Penalizácia a sankcie za nedokončené dielo
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Prenájom alebo služba
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Účtovanie úveru
Zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti
Predaj akcií a kúpa dlhopisov
Dotácia z rozpočtu mesta pre vlastnú obchodnú spoločnosť
Účtovanie spoločného stavebného úradu u správcu združenia
Obstaranie dochádzkového systému
Správne zaúčtovanie záväzku obce
Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.
Účtovanie vratných obalov
Kód zdroja
Účtovanie kontokorentného úveru
Vratky nevyčerpaných FP v danom roku