V aplikačnej praxi sa často stretávame s odvolaniami žiadateľov o poskytnutie informácie, ktorí namietajú v odvolaní, že informácie im síce boli poskytnuté, ale nie v takej "kvalite", ako boli žiadané od povinnej osoby. Je teda možné, aby sa žiadateľ odvolal voči "kvalite" sprístupnených informácií? Je tiež možné aby oprávnená osoba žiadala od povinnej osoby "informáciu, týkajúcu sa názoru povinnej osoby"?
Pri poskytovaní informácií treba zo strany povinnej osoby dodržať tri základné náležitosti vyžadované § 18 ods. 1 zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v z. n. p. (ďalej len "Infozákon"):
1.
Požadované informácie sú poskytnuté
vyžadovaným žiadateľom (t.j. úplné sprístupnenie informácií);
v rozsahu
2.
Požadované informácie sú sprístupnené
vyžadovaným žiadateľom (s výnimkou § 16 ods. 1 poslednej vety Infozákona - ak informáciu nemožno sprístupniť spôsobom určeným žiadateľom, dohodne povinná osoba so žiadateľom iný spôsob sprístupnenia informácie);
spôsobom
Požadované informácie sú sprístupnené
stanovenej lehote podľa § 17 ods. 1 a 2 Infozákona, pričom rozlišujeme tri lehoty: základnú - urýchlenú lehotu ("bez zbytočného odkladu", t.j. skôr ako posledný deň lehoty), obyčajnú lehotu (8 pracovných dní) alebo predĺženú lehotu [z taxatívne vymedzených dôvodov v § 17 ods. 2 písm. a), b), c) Infozákona] - najviac o ďalších 8 pracovných dní, teda celkovo 16 pracovných dní.
v zákonom
Rozhodnutie zápisom v spise
Zápis v spise je rozhodnutím podľa zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v z. n. p. (ďalej len " správny poriadok") a musí teda obsahovať náležitosti vyžadované pre vydanie rozhodnutia podľa § 47 ods. 1 správneho poriadku
.
s výnimkou odôvodnenia
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Odôvodnenie sa v prípade rozhodnutia zápisom v spise o sprístupnení informácie žiadateľovi v plnom rozsahu nevyhot