Použitie verejných prostriedkov na reprezentáciu a propagáciu

Vydáno: 10 minút čítania

Predmetom príspevku je téma poskytovania verejných prostriedkov prostredníctvom rozpočtu obce na účely reprezentácie a propagácie. V súlade s ust. § 34 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 523/2004 Z. z.“) subjekt verejnej správy môže vynakladať (použiť) verejné prostriedky na účely reprezentácie a propagácie. Príspevok bližšie definuje tie účely použitia rozpočtovaných prostriedkov, ktoré sú v praxi organizácií samosprávy a obcí najčastejšie. Aké výnimky z použitia verejných prostriedkov na reprezentáciu a propagáciu je možné v praxi odpozorovať? Čo všetko by mala obsahovať interná smernica? Ako sa klasifikujú jednotlivé výdavky na reprezentáciu a propagáciu? V príspevku sa snažím odpovedať na tieto položené otázky.

Na začiatok treba upozorniť, že pri používaní verejných prostriedkov na účely propagácie a reprezentácie obcou a rozpočtovými, či príspevkovými organizáciami sa tieto subjekty neriadia výnosom Ministerstva financií SR č. MF/11251/2004-42 z 8. decembra 2004, ktorým sa us­tanovujú podrobnosti o hospodárení rozpočtových ­organizácií a príspevkových organizácií a ktorým sa mení výnos Ministerstva financií MF SR z 25. februára 2004 č. 2252/2004-44 v z. n. p. [Poznámka autora: Rovnako ani jeho novelou – opatrením Ministerstva financií Slovenskej republiky z 11. augusta 2016 č. MF/017290/2016-421, zverejneným vo Finančnom spravodajcovi Ministerstva financií SR (Príspevok č. 24/2016)]. Predmetné opatrenie sa vzťahuje povinne len na štátne rozpočtové a príspevkové organizácie.

Použitie verejných prostriedkov

Výdavky na reprezentáciu a propagáciu môžu byť v praxi použité najmä:

  • v nevyhnutnom rozsahu, ak si to vyžadujú reprezentačné, pracovné a spoločenské, či osobité dôvody na pohostenie pri oficiálnych návštevách a
  • na ďalšie výdavky spojené s pobytom oficiálnych hostí,
  • na občerstvenie účastníkov pracovných porád, konferencií a iných pracovných stretnutí, či rokovaní,
  • na občerstvenie pri konaní kultúrnych obecných podujatí (prípadne obecných knižníc, škôl, zápisov detí do školy, uvítanie detí do života v obci).

Zároveň pripomínam, že verejné prostriedky možno použiť len v prípade, ak sú zah

Související dokumenty

Súvisiace články

Vyúčtovanie príspevkov na cestovné
Právne postavenie a platové pomery starostov obcí (6. časť)
Stravovanie zamestnancov (II.)
Pracovná cesta starostu obce
Stravné v rozpočtovej organizácii
Stravovanie zamestnancov školy nielen z pohľadu účtovníctva
Účtovanie stravy dôchodcov
Paušalizácia cestovných náhrad
Nároky zástupcu starostu vyplývajúce zo zákona
Postavenie starostov, poslancov, členov komisií a hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (II.)
Zásady účtovníctva a systém finančného riadenia pre vedúce školských jedální (II.)
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Obstaranie stravných lístkov a cenín v obci
Stravovanie zamestnancov v roku 2017
Stravovanie základnej školy podľa aktuálneho zákona o  rozpočtových pravidlách
Účtovanie športového klubu – kolektív
Príplatok na stravné
Prenájom poľných ciest
Poskytovanie stravných lístkov

Súvisiace otázky a odpovede

Práva a nároky starostu obce
Cestovné náhrady a daňový výdavok
Nárok spoločníka a konateľa v jednej osobe na cestovné náhrady a stravné
Starosta obce - dovolenka
preplatenie pracovnej cesty.
Práceneschopnosť a výkon funkcie starostu obce?
Starosta obce a pracovný pomer na určitú dobu
Hlavný kontrolór a jeho právne istoty
Zamestnávateľ a zamestnanci na obecnom úrade
Dohoda o vykonaní práce
Zamestnanec príspevkovej organizácie a nárok na odchodné
Náhradu platu starostu v prípade čerpania dovolenky
Starosta a čerpanie dovolenky
Rozsah úväzku starostu
Starosta a nevyčerpaná dovolenka
Ochrana pred prepustením počas materskej a rodičovskej dovolenky
Výpoveď osamelej zamestnankyni
Voľno na svadbu
Školenie zamestnanca obce
Príspevok na stravovanie