Pôsobnosť obce v oblasti športu

Vydáno: 9 minút čítania

Pred rokom bol schválený zákon č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o športe"), ktorý definuje šport pre všetkých ako šport, ktorý je určený pre obyvateľstvo a je vykonávaný organizovane alebo neorganizovane na účely napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu. Zákon o športe je pre obce dôležitý, lebo ide o právnu normu, ktorá určuje pôsobnosť obce v oblasti športu. Praktické uplatňovanie zákona o športe v obciach má svoj význam, pretože práve v obciach sa uskutočňujú športové aktivity, organizujú športové podujatia a vytvárajú sa podmienky na existenciu športových klubov.

Pôsobnosť obce v oblasti športu
Ing.
Peter
Konečný
Zákon o športe začleňuje obce ako orgány verejnej správy medzi subjekty, ktoré vykonávajú činnosti v oblasti športu, ktorými sa rozumie vykonávanie, organizovanie, riadenie, správa, podpora alebo rozvoj športu.
Pôsobnosť obce v oblasti športu je vymedzená v § 64 zákona o športe, podľa ktorého obec pri výkone samosprávy:
a)
vypracúva koncepciu rozvoja športu na podmienky obce,
b)
podporuje výstavbu, modernizáciu, rekonštrukciu, údržbu a prevádzkovanie športovej infraštruktúry v obci v spolupráci so športovými organizáciami,
c)
zabezpečuje využívanie športovej infraštruktúry v základných školách, ktorých je zriaďovateľom, a športovej infraštruktúry vo vlastníctve alebo v správe obce na šport pre všetkých so zameraním na mládež najviac za náklady s tým spojené,
d)
môže zriadiť so športovým zväzom a športovým klubom športové stredisko na vykonávanie športu pre všetkých so zamera

Související dokumenty

Súvisiace články

Obec ako organizátor podujatia podľa zákona o organizovaní verejných športových podujatí
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Podania daňového subjektu
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Ako viesť evidenčný list odpadov pri zmluvnom vzťahu obce s obchodníkom odpadov
Nebezpečné odpady v obci nielen z testovania
Možnosti a povinnosti obce pri zbere elektroodpadu a zbere použitých batérií a akumulátorov z územia obce
Analýza triedeného zberu vo vybraných mestách a obciach Slovenska (4.)
Ako sa obce dostanú k údajom o zbere odpadov na svojom územi?
Množstvový zber odpadu v obci
Obce a nakladanie s komunálnymi odpadmi a súvislosti s dosahovaním cieľov odpadového hospodárstva
Analýza triedeného zberu vo vybraných mestách a obciach na Slovensku
Analýza triedeného zberu vo vybraných mestách a obciach Slovenska (2.)

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Pálenie pneumatík
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Sankcie pre obec
Poplatok za komunálny odpad
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Zdaňovanie stavby hotela
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania

Súvisiace predpisy

440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov