Elektronizácia spoločnosti je celkovým fenoménom tejto doby a dostáva sa do popredia nie len v oblasti verejnej správy a územnej samosprávy, ale aj celkového spoločenského trendu a každodenného života. Elektronický registratúrny záznam sa dnes stáva najdôležitejším prvkom elektronickej komunikácie, o čom svedčí aj nárast tzv. elektronických sociálnych, komerčných a verejnoprávnych aktivít, pričom verejnosti sú dobre známe aktivity e-government, e-comerce, e-justice, e-healt a pod., ktoré so sebou prinášajú elektronizáciu spoločnosti a elektronickú komunikáciu a využívanie elektronických dokumentov, pri ktorých spravidla neexistuje ich listinný ekvivalent.
Takáto elektronická komunikácia ma prispievať k hospodárnosti a k účelnejšiemu využívaniu, čím sa má znížiť byrokracia a potreba navštevovania všetkých úradov a pod. Aj pri elektronických dokumentoch treba tak, ako pri písomných dokumentoch zabezpečiť ich formálnu správnosť a zabezpečiť celkový komfort tak, ako by bolo podanie realizované v listinnej forme, pričom však elektronická forma má zabezpečiť väčší komfort zadávateľa, a to takým spôsobom, aby mohol takéto podania robiť aj zo svojho domu.
Takéto elektronické registratúrne záznamy treba nejakým spôsobom zachovávať a spravovať pri súčasnom zabezpečení hodnovernosti autenticity, tak aby nevznikli škody veľkého rozsahu, pričom takéto registratúry možno zachovávať iba pri použití špecializovaných softvérov, ktoré sú vytvorená práve na takúto správu.
Cieľom zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronic