Právna úprava reprezentačných a propagačných výdavkov

Vydáno: 9 minút čítania

Reprezentačné a propagačné výdavky nie sú z právnej stránky podrobne upravené pre všetky subjekty verejnej správy, čo v bežnej praxi vyvoláva otázky, ako postupovať pri ich uplatňovaní.

Vo všeobecnosti sú pre všetky subjekty verejnej správy reprezentačné výdavky a výdavky na propagačné účely uvedené v § 34 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“), kde sa uvádza:

„Subjekt verejnej správy je oprávnený uhrádzať zo svojho rozpočtu v nevyhnutnom rozsahu aj výdavky na reprezentačné a propagačné účely.“

Štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie majú predmetné výdavky upravené Výnosom Ministerstva ­financií Slovenskej republiky z 8. ­decembra 2004 č. ­MF/11251/2004-42, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o hospodárení rozpočtových organizácií a príspevkových organizácií a ktorým sa mení výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky z 25. februára 2004 č. 2252/2004-44 v znení výnosu č. MF/003821/2004-442 (oznámenie č. 670/2004 Z. z., FS č. 14/2004), v znení výnosu z 28. marca 2006 č. MF/009246/2006-421 (oznámenie č. 178/2006 Z. z., FS č. 20/2006), v znení výnosu z 30. septembra 2009 č. MF/24851/2009-421 (oznámenie č. 428/2009 Z. z., FS č. 12/2009), v znení opatrenia z 11. augusta 2016 č. MF/017290/2016-421 (oznámenie č. 243/2016 Z. z., FS č. 24/2016) a v znení opatrenia z 22. novembra 2017 č. MF/017340/2017-421 (oznámenie č. 307/2017 Z. z., FS č. 13/2017).

V zmysle citovaného výnosu MF SR sa v § 1 uvádza:

„Výdavky, ktoré môže štátna rozpočtová a štátna príspevková organizácia (ďalej len „organizácia“) uhrádzať zo svojho rozpočtu, sú aj výdavky na
a) vzdelávanie zamestnancov, a to na
   

Související dokumenty

Súvisiace články

Verejné podujatia s občerstvením
Tlačivo daňového priznania k dani z príjmov za rok 2017
Novela zákona o obecnom zriadení od 1. apríla 2018
Poskytovanie dotácií z rozpočtu obcí
Konsolidovaná účtovná závierka vo verejnej správe
Nevyčerpané prostriedky z roku 2017 účtované v roku 2018 (2. časť)
Vybrané príklady účtovania pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie a obce
Refundácia mzdových nákladov
Kapitálové výdavky pri verejnom obstarávaní v obci
Možnosti sústreďovania príjmov v rozpočtovej organizácii
Použitie prostriedkov z rezervného fondu
Zmeny pracovnej zmluvy
Skončenie pracovného pomeru na základe § 63 ods. 1 písm. c) Zákonníka práce
Prestávky v práci v súvislosti s dojčením
Poznámky k účtovnej závierke za rok 2017
Špecifiká účtovania technického zhodnotenia a nákladov na opravy a udržiavanie v obci
Zlučiteľnosť dvoch funkcií
Povinnosti obcí vyplývajúce z nového nariadenia o ochrane osobných údajov
Kontrola poskytovania a čerpania dotácií

Súvisiace otázky a odpovede

Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj nehnuteľnosti
Jednorazová náhrada
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Výber dividend
Banková záruka účtovanie
Zdaňovanie nepeňažného príjmu konateľa
Predaj nehnuteľnosti
Tvorba rezervy na nevyfakturované dodávky