Zmluvy
Počet vyhľadaných dokumentov: 125
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 125
Zoradiť podľa:
- Článek
Pri fungovaní spoločného obecného úradu vznikajú určité náklady, ktoré je potrebné uhradiť. Jednotlivé obce si preto musia dohodnúť spôsob, ako sa budú podieľať na spolufinancovaní výdavkov spoločného obecného úradu. Pri plnení kompetencií spoločným obecným úradom je potrebné zvažovať aj vzťahy právnej zodpovednosti, ktoré môžu vzniknúť.
- Článek
V roku 2003 bol zriadený spoločný úrad. Zmluva o zriadení bola podpísaná 12 štatutárnymi zástupcami obcí, ktorí vstupovali do uvedeného spoločného úradu. Je potrebné uvedenú zmluvu meniť dodatkami vždy po voľbách, ak sa v niektorej obci zmení štatutárny zástupca, t.j. starosta?
Mesto má vytvorenú obchodnú spoločnosť s.r.o. - registrovaný sociálny podnik. Chce poskytnúť tejto spoločnosti dotáciu. V rozpočte je schválená rezerva na poskytovanie dotácií. Sme pri tejto dotácií pre vlastnú spoločnosť povinný ísť cez platné VZN o poskytovaní dotácií - t.z. s.r.o. si musí podať žiadosť, uzatvoriť zmluvu a následne vyúčtovať ako aj ostatné subjekty, ktorým sa takáto dotácia poskytuje? Je potrebné aj v prípade poskytnutia tejto dotácie uzatvoriť s obchodnou spoločnosťou zmluvu o poskytovaní dotácie a žiadať vyúčtovanie?
- Článek
Subjekty verejnej správy v zákonom určených prípadoch uzatvárajú zmluvy podľa Obchodného zákonníka, ktorý upravuje aj splatnosť faktúr a ostatné záväzky pre verejné inštitúcie. V článku sa venujeme povinnostiam subjektov verejnej správy v pozícii dlžníka.
Chceli by sme Vás požiadať o metodické usmernenie. V roku 2008 uzatvorilo mesto Handlová so spoločnosťou FIN.M.O.S zmluvu o zabezpečení verejného osvetlenia, predmetom ktorej bol záväzok spoločnosti na vlastné náklady uskutočniť investíciu do zariadení verejného osvetlenia a súčasne pre mesto prevádzkovať verejné osvetlenie. Súčasťou zmluvy o zabezpečení verejného osvetlenia bolo aj uzatvorenie zmluvy o prevode akcií, v zmysle ktorej mesto Handlová nakúpilo akcie spoločnosti. V súčasnosti sa mesto Handlová a spoločnosť dohodli na skončení zmluvy, pričom spoločnosť FIN.M.O.S odovzdá mestu všetky zariadenia verejného osvetlenia na základe zmluvy. Kúpna cena za odkúpenie verejného osvetlenia od spoločnosti FIN.M.O.S má byť vo výške viac ako 1 milión eur. V podstate mesto odkúpi zariadenia verejného osvetlenia, ktoré sa nachádzajú na území mesta, a to na základe toho, že spoločnosť FIN.M.O.S tieto zariadenia technicky zhodnotila a neprenechá ich mestu po skončení zmluvného vzťahu bezodplatne. Nakoľko predmetom zmluvy bude odovzdanie zariadení verejného osvetlenia do vlastníctva mesta za odplatu, avšak ide o jedinú spoločnosť, od ktorej je možné tieto zariadenia odkúpiť, je možné uzatvoriť tento zmluvný vzťah bez verejného obstarávania, poprípade je možné použiť v tomto prípade priame rokovacie konanie?
- Článek
V realizačnom procese verejného obstarávania častokrát dochádza k situácii, že je potrebné urobiť zmenu už uzavretej zmluvy, teda podpísať dodatok k zmluve. Vyskytujú sa rôzne situácie a s tým spojené rôzne pravidlá pre zmeny zmluvy a o nich sa dozviete viac v nasledujúcom článku.
Je možné mať na jednu pracovnú zmluvu dve pracovné pozície? Teda, prijmeme zamestnanca na jednu pracovnú zmluvu na plný úväzok, kde pol úväzku bude pracovať na jednej pracovnej pozícii a pol úväzku bude pracovať na druhej pracovnej pozícii. Jedna prihláška na Sociálnu poisťovňu a jedna na zdravotnú poisťovňu. Je toto možné a správne? Alebo ako pracuje na dve pracovné pozície, tak na každú pracovnú pozícii jedna pracovná zmluva a taktiež prihlášky za každú pracovnú pozíciu na Sociálnu poisťovňu a zdravotnú poisťovňu. Ide o dva pracovné pomery v jednej spoločnosti.
Firma A (sprostredkovateľ- slovenská s.r.o., reg. 7A) pomohol firme B (Kft., platiteľ v HU) uzatvoriť zmluvu s firmou C (Kft., platiteľ v HU). Zmluva je o vykonávaní daňového poradenstva medzi firmou B a C. Takže firma B bude fakturovať firme C na základe mandátnej zmluvy o poradenstve. Firma A (naša firma) zas uzatvorí s firmou B zmluvu o sprostredkovaní, v ktorej bude uvedené, že mesačne dostane x % z mesačne fakturovanej sumy firmy B vzťahujúcu sa na zmluvu č. xxx (medzi firmou B a C). Takže firma A toto bude fakturovať firme B. Je toto v súlade so zákonmi? Nevadí že sprostredkovateľská odmena je opakujúca sa (nie jednorazová) a na základe mesačného vyúčtovanie (nie pevná suma)? Ďakujeme
- Článek
Spolu s novelou Občianskeho zákonníka od 1. januára 2011, ktorá so sebou priniesla zákaz prolongácie povinne zverejňovaných zmlúv, vyvstáva aj otázka, čo v prípade zmluvy uzatvorenej pred účinnosťou novely zákona, ktorá tento zákaz priniesla. Článok dáva odpovede na otázky, kedy môže byť zásada zmluvnej voľnosti obmedzená, čo priniesol zákaz prolongácie povinne zverejňovaných zmlúv pre obce a či je v týchto prípadoch prípustné aplikovanie nepravej retroaktivity právnych noriem.
- Článek
Zmluva o prenájme obsahuje chybné udanie parcely. Napr. A je č. parcely 1 a B je č. parcely 2, no na zmluve je A uvedené ako č. parcely 2 a B ako č. parcely 1. List vlastníctva a popis ako príloha k zmluve sedí. Je nájomná zmluva platná? Zmluva bola zverejnená na webovej stránke obce, nebola povinná registrácia, avšak obec zmenila stránku a zatiaľ to nevieme dohľadať. V registri zmlúv bol zverejnený po 31. 3. 2022 len dodatok k zmluve, ale zmluva nebola daná do registra zmlúv.
- Článek
Pre vznik spoločného obecného úradu je podstatné, aby bola prijatá zmluva o zriadení spoločného obecného úradu. Uvedená zmluva musí obsahovať jednotlivé obligatórne obsahové súčasti, ktoré sú ustanovené právnym poriadkom. Spoločný obecný úrad pritom predstavuje možnosť riešenia výkonu prenesenej štátnej správy samosprávou. Pre právnu relevanciu zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu je pritom nevyhnutné, aby bola schválená jednotlivými obecným zastupiteľstvami obcí, ktoré sú na nej zúčastnené v danom prípade. Obsah a proces prijatia zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu budú predmetom tohto článku.
Subjekt územnej samosprávy za účelom zabezpečenia riadneho uplatňovania ustanovenia § 47a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v z. n. p. a ustanovení § 5a a § 5b zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám (zákon o slobode informácií) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení novelizácie - zákonom č. 395/2021 Z. z. a zákonom č. 428/2022 Z. z., ktoré menia a dopĺňajú zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) od 1. 1. 2023 ustanovuje túto smernicu.
- Článek
Dňa 15. 9. 2021 podpísali obec a zhotoviteľ zmluvu o dielo (ďalej len „ZoD“) na rekonštrukciu a prístavbu hasičskej zbrojnice. Zhotoviteľ mal dielo odovzdať do 12 mesiacov od podpísania ZoD, t. j. do 15. 9. 2022. Nestalo sa však tak. Objednávateľ sa po tomto termíne snažil zhotoviteľa kontaktovať, aby dokončil dielo, vady diela, doložil protokoly o vykonaní skúšok, atestov, certifikácií, doklady o uložení stavebnej sute... Zhotoviteľ sa svojím podpisom zaviazal odstrániť vady, doložiť doklady do 15. 1. 2023. Nespravil tak. Obec zhotoviteľa kontaktovala opäť 1. 2. 2023 ohľadom odstránenia vád, do dnešného dňa sa tak nestalo. Obec využila právne služby, ako ďalej riešiť vzniknutú situáciu. Dňa 22. 2. 2023 zaslal právny zástupca obce zhotoviteľovi jednostranné odstúpenie od zmluvy o dielo, a to z dôvodov, že zhotoviteľ si nesplnil svoje povinnosti riadne dokončiť a odovzdať dielo objednávateľovi v lehote 12 mesiacov od odovzdania staveniska. Zhotoviteľ poštovú zásielku prevzal 15. 3. 2023. K uvedenej záležitosti sa do dnešného dňa nevyjadril. Na základe ZoD budeme zhotoviteľovi vyrubovať sankcie uvedené v ZoD. Máme vystaviť penalizačné faktúry alebo postačí výzva zaslaná právnym zástupcom, ktorý vo výzve vypíše všetky sankcie a pokuty, ktoré plynú zo ZoD?
Dňa 15. 9. 2021 podpísali OBEC a zhotoviteľ Zmluvu o dielo (ZoD) na rekonštrukciu a prístavbu hasičskej zbrojnice. Zhotoviteľ mal dielo odovzdať do 12 mesiacov od podpísania ZoD, t.j. do 15. 9. 2022. Bohužiaľ sa tak nestalo. Objednávateľ sa po tomto termíne snažil kontaktovať, aby dokončil dielo, vady diela, doložil protokoly o vykonaní skúšok, atestov, ceritifikácií, doklady o uložení stavebnej sute ... Zhotoviteľ sa svojím podpisom zaviazal odstrániť vady, doložiť doklady do 15. 1. 2023. Nespravil tak. Obec zhotoviteľa kontaktovala opäť 1. 2. 2023 na odstránenie vád, do dnešného dňa sa tak nestalo. Obec využila právne služby, ako ďalej riešiť vzniknutú situáciu. Dňa 22. 2. 2023 zaslal právny zástupca obce zhotoviteľovi jednostranné Odstúpenie od Zmluvy o dielo, a to z dôvodov, že: - zhotoviteľ si nesplnil svoje povinnosti riadne dokončiť a odovzdať dielo objednávateľovi v lehote 12 mesiacov od odovzdania staveniska. Zhotoviteľ poštovú zásielku prevzal dňa 15. 3. 2023. K uvedenej záležitosti sa do dnešného dňa nevyjadril. Na základe ZoD budeme zhotoviteľovi vyrubovať sankcie uvedené v ZoD. Chceli by sme sa opýtať, či máme vystaviť penalizačné faktúry alebo postačí výzva zaslaná právnym zástupcom, ktorý vo výzve vypíše všetky sankcie a pokuty, ktoré plynú zo ZoD.
V centrálnom registri zmlúv (CRZ) zverejňujú zmluvy povinné osoby podľa § 2 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov.
Obec na základe darovacej zmluvy získala od ŠU SR tabletový počítač zo SODB. Obstarávacia cena tabletu v darovacej zmluve je uvedená 304,80 €. Prosím o usmernenie ohľadom účtovania nadobudnutého predmetu daru a určenie ceny.
Obec buduje v časti obce vodovod a kanalizáciu. Prevedené práce boli obci vyfakturované. Obec hradí faktúru čiastočne zo svojich zdrojov a čiastočne z darovacích zmlúv od majiteľov nehnuteľností, ktorým sa vodovod a kanalizácia realizuje. Dvaja majitelia nehnuteľností (s. r. o. a družstvo) nesúhlasili s darovacou zmluvou, trvali na vystavení faktúry s textom: ...za prevedené práce na vodovode a kanalizácii. Moja otázka znie: Ako zaúčtovať refakturáciu prevedených prác? Obec účtuje realizáciu investičnej výstavby na účte 042, čiže nákladový účet refakturácie neprichádza do úvahy. Vodovod a kanalizácia bude vo vlastníctve obce. Prosím o radu.
Pripravujem rámcové dohody na opakované dodanie tovaru. Máme svojich dodávateľov a opakované plnenie počas roka nepresahovalo limit 10 000 eur. Som povinná túto dohodu uzatvárať podľa § 117 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní, ak v záverečných ustanoveniach bude uvedené: Táto rámcová dohoda sa uzatvára na dobu určitú, na 12 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy alebo do vyčerpania finančného limitu 9 999,00 € bez DPH, podľa toho, ktorá skutočnosť nastane skôr.
Platiteľ DPH v SR, vedie PÚ obstaral nedokončený zrub. Stavebné práce sa realizujú, všetko účtujem na účet 042 – Obstaranie. Je to v lokalite, kde k zrubom prislúcha aj pristávacie mólo s príslušenstvom a kotvením. Toto mólo podľa kúpnej zmluvy sa skladá z plávajúceho betónového móla, kotvenia, siete a výstroj + doprava príslušenstva + projekt na dopravný úrad a schválenie dokumentácie plávajúceho zariadenia. Predmetom kúpnej zmluvy je aj dodanie osvedčenia o schválení technickej dokumentácie a povolení stavby plávajúceho zariadenia Dopravným úradom, divízia vnútrozemskej plavby. (Neriadi sa to stavebným zákonom. Ide o vlastníctvo vnútrozemské plavby). Takže predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru s montážou 27 000 €. Je to mólo - PONTÓN predurčuje jeho použitie pre plávajúce zariadenia, ako pristávacie móla pre lode, pre rekreačné plavidlá, bóty a iné. Do akej odpisovej skupiny to zaradím? Je to 2. odpisová skupina? Protokol o odovzdaní a prevzatí tovaru, ktorý nám odovzdal plávajúce zariadenie „Betónový pontón vrátane inštalácie na vodnej ploche sme prevzali 27. 10. 2022. Dopravný úrad nám vydal Lodné osvedčenie (vyzerá to ako TP) evidenčné číslo, rok stavby 2022, materiál železobetón, polystyrén, oblasť plavby C-vnútrozemské vody, druh plavidla: pristávací pontón, hmotnosť - výška-šírka-ponor-výtlak a všetky tech. údaje dňa 22. 12. 2022. Kedy to zaradím a odpisujem v 10/2022 alebo 12/2022? Zmluvné strany sa tiež dohodli v kúpnej zmluve, že kupujúci poskytne motorový čln pri preprave tovaru z miesta vykládky do miesta dodania inštalácie. Takže sme obstarali čln s motorom popis: max 3 osoby max 400 kg, max 17.35 kW/45 kg, Rated power 11.0kW =3 400 €. Tiež prívesný vozík na prepravu lodí =1 600 €. Čln zaradím do 4. odpisovej skupiny? V priebehu realizácie móla? a Prívesný vozík dám rovno do nákladov? (do 1 700 €).
Chcela by som poradiť ohľadom predĺženia zmluvy. Po odchode zamestnankyne na materskú sme vzali na administratívne práce inú pracovníčku, ktorá ma dohodnutú zmluvu na dobu určitú - 1 rok do 31.12.2022. Môžeme jej teraz predĺžit zmluvu na 2 roky (s uvedením, že ide o zastupovanie počas MD, RD)? Pôvodne sme do zmluvy totiž neuviedli, že ide o zastupovanie.