Správny poriadok
Počet vyhľadaných dokumentov: 10
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 10
Zoradiť podľa:
- Článek
Zákon o slobodnom prístupe k informáciám ukladá obciam a mestám množstvo povinností. Na základe tzv. infožiadostí musia samosprávy poskytovať verejnosti veľký objem dát a dokumentov. Je preto pochopiteľné, že obce a mestá pri vybavovaní infožiadostí niekedy aj pochybia.
- Článek
V správnom konaní má obec právne postavenie správneho orgánu. Uvedené právne postavenie jej umožňuje zabezpečovať v správnom konaní účasť osôb, ktorých osobná účasť je na konaní nevyhnutná. Pokiaľ sa predvolávaná osoba náležite neospravedlní a ani na opätovné predvolanie sa nedostaví na konanie, môže obec požiadať o jej predvedenie. Pre právnu relevanciu predvedenia osoby však musia byť splnené všetky predpoklady, ktoré sú predmetom článku.
- Článek
Príspevok sa zaoberá náležitosťami obsahu rozhodnutí obce vydaných v správnom konaní, špecifikami rozhodovania v rámci decentralizovanej štátnej správy, ako aj doručovaním rozhodnutí obce a súvisiacimi praktickými príkladmi.
- Článek
Príspevok sa zaoberá jednotlivými základnými pravidlami, resp. zásadami správneho konania, ktoré sú obce a mestá ako správne orgány povinné rešpektovať a uplatňovať v priebehu správneho konania, pričom uvádza tiež súvisiace príklady z praxe.
- Článek
Príspevok sa zaoberá jednotlivými štádiami správneho konania od jeho začatia, vykonanie dokazovania až po vydanie rozhodnutia správnym orgánom, pričom uvádza tiež súvisiace príklady z praxe.
- Článek
Príspevok sa venuje najmä opravným prostriedkom proti vydaným správnym rozhodnutiam obcí vo veci zásahu do pokojného stavu podľa § 5 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v z. n. p. (ďalej len „OZ“).
- Článek
Predmetom príspevku je uvedenie jednotlivých podkladov pre rozhodovanie starostu obce a priblíženie vzťahu starostu obce a spoločného obecného úradu v praxi. Rozhodnutie obce v správnom konaní musí spĺňať jednotlivé formálne a aj obsahové náležitosti, čo je predpokladom jeho právoplatnosti a vykonateľnosti. Tieto obligatórne súčasti rozhodnutia obce v správnom konaní sú tiež predmetom tohto článku.
- Článek
Príspevok sa zaoberá najmä podkladmi potrebnými pre rozhodnutie správneho orgánu, ako aj náležitosťami rozhodnutia v správnom konaní, pričom uvádza tiež viaceré príklady z praxe správnych orgánov.
- Článek
Pokračovanie seriálu o ohlasovaní drobných stavieb, stavebných úprav a udržiavacích prác obci prináša podrobné spracovanie ďalšej časti týkajúcej sa odstránenia nelegálnej stavby podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon") a takisto odstraňovania nelegálnych reklamných stavieb na základe ohlásenia.
- Článek
Podanie je podstatný procesný úkon subjektu, keďže sa ním právne relevantne začína správne konanie, pokiaľ sa jeho začiatok predpokladá podľa § 18 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v z. n. p. (ďalej len "správny poriadok"). Preto, aby nastali právne účinky, ktoré s podaním na príslušnú obec správny poriadok spája, je nevyhnutné, aby podanie spĺňalo všetky formálne a aj obsahové náležitosti, ktoré naň správny poriadok a osobitná právna úprava vzťahuje. Pritom opomenutie uvedených náležitostí nemusí mať vždy za následok zastavenie alebo zamietnutie správneho konania, predstavuje však prinajmenšom predĺženie jeho trvania.