Sociálny fond

Počet vyhľadaných dokumentov: 46

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 46

Zoradiť podľa:

obec poskytuje svojim zamestnancom príspevok na stravovanie, ktorý vypláca zamestnancovi na účet posledný deň pre začiatkom nového mesiaca v sume 4,80 na deň ( 4. + 0,80 SF). tento príspevok vypláca jednou sumou napr 21 dno v hodnote 100,80€. Potrebujem si overiť účtovanie či správne to účtujem : 100,80 € 335 / 2211 0111 642014. Na konci mesiaca urobím predpis skutočného príspevku 527/335. Účtovanie na SF 16,80 472/333-predpis a prevod na bežný účet 333/221FS. Stále nie je mi jasné ako mám správne zaúčtovať príjem zo SF na BU obce. Ja som za to , že to budem účtovať takto : - 16,80 335/2211 0111 642014 číže ponižujem výdavky na položke o sumu ktorá bola prevedená na bežný účet . Neviem či je to správne , ale mám za to , že skutočné náklady -príspevok na stravovanie sú iba vo výške 4 € na deň nie 4,80€ . 
Vydané: 25. 09. 2024
Zaměstnavatel (1 zaměstnanec) tvoří sociální fond ve výši povinného přídělu 0,6% z hrubé mzdy každý měsíc. Zaměstnavatel poskytuje aktuálně zaměstnanci stravenky ve výši 8,3 € za den, 55 % 4,57 € si uplatňuje zaměstnavatel jako denní daňovou položku, 3,73 €/den odečítá z čisté mzdy zaměstnanci a účtuje interním dokladem 331/213. Dotaz je, zda by se uvedená denní částka stravenky, kterou odečítá firma zaměstnanci ve výši 45 % z hodnoty stravenky dala zúčtovat jako příspěvek ze sociálního fondu zaměstnanci? Konkrétně by to znamenalo, že by se hodnota 45 % ze stravenky již neodečítala zaměstnanci z čisté mzdy. Pouze by se interním dokladem zaúčtovala měsíční částka na účty 472/213. Zaměstnanec by si na stravné nic nepřispíval, vše by za něj platil až do vyčerpání fondu zaměstnavatel. Je takováto varianta možná? A ještě dotaz, pokud je to takto možné a v pořádku, jedná se o nezdanitelnou částku jak na straně zaměstnance, tak zaměstnavatele, je to tak správně? K žádnému navýšení o daň a sociální a zdravotní odvody pojistného zde nedojde?
Vydané: 24. 09. 2024
  • Článek
Významným zdrojom financovania sociálnej politiky v obci, rozpočtovej a príspevkovej organizácii je sociálny fond. V nasledujúcom príspevku sa venujeme príspevkom poskytovaným zo sociálneho fondu a ich účtovaniu.
Vydané: 15. 05. 2024
Ako sa účtuje použitie stravných lístkov? Obec dáva zamestnancom stravné lístky, 55 % platí zamestnávateľ, zo sociálneho fondu tiež ide a rozdiel platí zamestnanec. Chcem Vás poprosiť o postup účtovania. 
Vydané: 29. 04. 2024
Chcem Vás poprosiť o pomoc pri účtovaní stravných lístkov - postup účtovania sociálna fond, zamestnávateľ, zamestnanec - oproti účtu 213 stravné lístky.
Vydané: 29. 04. 2024
  • Článek
Obec vypláca svojim zamestnancom finančný príspevok na stravovanie z bankového účtu. Prispieva aj zo sociálneho fondu, ktorý vedie v účtovníctve iba analyticky, čiže nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond. Predpis finančného príspevku zamestnávateľa sa účtuje prostredníctvom účtov 527/333 alebo 527/335? Pri úhrade finančného príspevku z bankového účtu, resp. hotovosti sa použije RK položka 642014? Na školení nám bolo povedané, že ak účtovná jednotka nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond, tak úhrada príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu sa účtuje ako 333/221AU s položkou RK 637016. Má sa tá položka používať pri úhrade finančného príspevku z účtu sociálneho fondu, ktorý vedieme v účtovníctve iba analyticky? Veď si budeme navyšovať položku 637016 - prídel do SF (tvorba).
Vydané: 10. 04. 2024
Obec vypláca svojim zamestnancom finančný príspevok na stravovanie z bankového účtu. Prispieva aj zo sociálneho fondu, ktorý obec vedie v účtovníctve iba analyticky, čiže obec nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond. Predpis finančného príspevku zamestnávateľa sa účtuje prostredníctvom účtov 527/333 alebo 527/335? Pri úhrade finančného príspevku z bankového účtu, resp. hotovosti sa použije RK - položka 642014? Na školení nám bolo povedané, že ak účtovná jednotka nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond, tak úhrada príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu sa účtuje ako 333/221AU s položkou RK 637016? Má sa tá položka používať pri úhrade finančného príspevku z účtu sociálneho fondu, ktorý vedieme v účtovníctve iba analyticky? Veď si budeme navyšovať položku 637016 - prídel do SF /tvorba/. 
Vydané: 23. 02. 2024
  • Článek
Vylučuje obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte aj zostatok sociálneho fondu?
Vydané: 18. 01. 2024
Nemám istotu, či obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte vylučuje aj zostatok sociálneho fondu. Je to správne? 
Vydané: 08. 12. 2023
Riaditeľka ZŠ chce svojim zamestnancom kúpiť k Vianociam darčekové balíčky (kávu, čaj, med, atď). Je možné ich hradiť zo sociálneho fondu? Akou formou ich bude zdaňovať? Sú dva spôsoby: Príde faktúra od dodávateľa, a tú uhradí zo soc. fondu v celkovej sume. V tomto prípade musí každý balíček v hodnote napr. 30 € konkrétnemu zamestnancovi zdaniť vo výplate? Príde faktúra od dodávateľa, a tú uhradí z vlastných zdrojov v celkovej sume. V tomto prípade nemusí balíčky zdaňovať vo výplate zamestnanca? Správne to chápeme? Kedy je úhrada zo soc. fondu oslobodená od dane? A keď je oslobodená od dane, ako sa to rieši, kde sa to eviduje?
Vydané: 04. 12. 2023
Smernica/Zásady poskytovania príspevku zo sociálneho fondu Úvodné ustanovenia Tieto pravidlá pre tvorbu a použitia sociálneho fondu (ďalej len „smernica“) upravujú tvorbu a následné použitie sociálneho fondu (ďalej len „fond“) pre zamestnancov...
Vydané: 30. 10. 2023
  • Článek
Obec tvorí sociálny fond  podľa kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa povinným prídelom  vo výške 1,00 % a ďalším prídelom vo výške 0,05 % zo súhrnu hrubých platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za kalendárny rok. V kolektívnej zmluve je uvedené, že ďalší prídel je vo výške najmenej 0,05 %. Je možné, aby sme si vo vnútornom predpise upravili spomínaný ďalší prídel do sociálneho fondu vo vyššej výške ako 0,05 % alebo je pre nás maximálny prídel do sociálneho fondu 1,05 %?
Vydané: 22. 06. 2023
  • Článek
Sociálny fond tvoria finančné prostriedky, ktoré sa používajú na realizáciu podnikovej so­ciálnej politiky v oblasti starostlivosti o zamestnancov. Sociálny fond je povinný tvoriť každý zamestnávateľ – právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, alebo fyzická osoba s miestom trvalého pobytu alebo miestom podnikania na území Slovenskej republiky, ktorá zamestnáva zamestnanca v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu.
Vydané: 20. 06. 2023
Prosím môžete nám podať informáciu ohľadom opatrenia č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného zo dňa 20. 05. 2023, účinného od 01. 06. 2023.  Momentálne sme zamestnancom vyplácali finančný príspevok vo výške: 3,75 zo sumy 6,80 a zo soc. fondu sme im dávali príspevok vo výške 0,68 (10 % zo sumy 6,80). Keďže od 01.06.2023 došlo k zvýšeniu stravného zo sumy 6,80 na 7,30 €. Moja otázka znie, či sme povinní od tohto dátumu navýšiť príspevok na 4,02 a zo soc. fondu 0,73? Alebo môžem pokračovať v pôvodnej sume platnej do 31.05.2023 a napríklad by sme zmenu dali od septembra 2023? Stále by sme sa teda zmestili do minima  príspevku na stravné. 1.1.-31.5.2023..... 6,80........ Min 2,81 - Max. 3,74 1.6.2023...............7,30........ Min. 3,02 - Max. 4,02
Vydané: 29. 05. 2023
Nakúpili sme salonky pre zamestnancov zo sociálneho fondu. Je to potrebné nejak prehnať cez mzdy ako nepeňažné plnenie finančnú čiastku pripadajúcu na jedného zamestnanca, (do 500 € oslobodené) máme nárok na odpočet DPH? 
Vydané: 06. 12. 2022
Obraciam sa na vás s prosbou o usmernenie ohľadom zdaňovania alebo nezdaňovania finančného príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu. Viem, že finančný príspevok na stravovanie zo sociálneho fondu nie je výškou limitovaný a nezdaňuje sa. Nezdaňuje sa ani v prípade, ak je zamestnancovi poskytnutý pozadu? Napríklad, dodatočne sa zistí, že zamestnanec základnej školy  počas prázdnin pracoval a finančný príspevok na stravovanie sa mu vyplatí neskôr. Príspevok zamestnávateľa 2,48 € bude zdanený a  príspevok zo SF 0,70 €?
Vydané: 27. 07. 2022
  • Článek
Článok prináša informácie o kolektívnej zmluve vyššieho stupňa na rok 2021, o zmenách v roku 2021 a o úpravách, ktoré je potrebné rozpracovať vo vnútorných dokumentoch zamestnávateľa.
  • Článek
Poskytovanie zamestnaneckých výhod je zamerané na profesijný a osobnostný rast zamestnancov, podporu rodiny, sociálnu starostlivosť, starostlivosť o zdravie a regeneráciu pracovnej sily. V praxi často vzniká otázka, ako posudzovať zamestnanecké výhody z hľadiska účtovníctva. Poskytovanie zamestnaneckých výhod je upravené osobitnými predpismi, kolektívnou zmluvou, vnútorným predpisom zamestnávateľa, pracovnou zmluvou alebo inou zmluvou uzatvorenou medzi zamestnancom a zamestnávateľom. Jedným zo základných pilierov v oblasti starostlivosti o zamestnanca je tvorba a použitie sociálneho fondu zamestnávateľa.
Vydané: 08. 06. 2020
  • Článek
Júnové číslo časopisu prináša pokračovanie seriálu, ktorý sa venuje právnemu postaveniu hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni. V štvrtej časti seriálu sa dočítate o rozsahu odvodov na zdravotné a sociálne poistenie a taktiež, či má hlavný kontrolór nárok na poskytnutie rekreačného poukazu.
Vydané: 08. 06. 2020
Obec nemá smernicu o tvorbe a použití sociálneho fondu. V januári príslušného roku vypláca obec podľa uváženia starostu obce "príspevok zo sociálneho fondu" všetkým zamestnancom v rovnakej výške, aj zamestnancovi s 50 % úväzkom, (okrem hlavného kontrolóra s čiastočným úväzkom), bez bližšej špecifikácie tohto príspevku. Je postup obce správny?
Vydané: 19. 11. 2019