Doručovanie písomností
Počet vyhľadaných dokumentov: 10
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 10
Zoradiť podľa:
Obec potrebovala zabezpečiť osobnú účasť svedka na správnom konaní, a preto ho predvolala. Predvolanie svedkovi zaslala s doručenkou do vlastných rúk. Uvedené predvolanie si svedok neprevzal a písomnosť sa vrátila obci ako nedoručená. Obec preto považovala predvolanie za riadne doručené a podala Policajnému zboru žiadosť o predvedenie osoby. Konala obec v súlade s platným právom?
- Článek
Môže obec zasielať občanom doklady (faktúry za obedy, nájmy, upomienky) elektronicky z jej ekonomického softvéru, a teda nie cez registratúru či oficiálne evidenčné portály obce? Faktúry by boli zašifrované a od občanov by mala obec podpísané súhlasy so zasielaním elektronickej faktúry, kde by bola uvedená mailová adresa odberateľa. V akom prípade by sa dali takýmto spôsobom zasielať faktúry, ak chce obec ušetriť čas a peniaze za klasické posielanie dokladov poštou a byť v súlade s legislatívou? Treba vypracovať internú smernicu alebo uverejniť oznam na webovej stránke?
- Článek
Odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu obce vydanému v správnom konaní je jeho podstatným právnym úkonom. V článku sa dozviete, ako prebieha posudzovanie podaného odvolania a rozhodovanie o ňom z hľadiska obce.
- Článek
Príspevok sa zaoberá najdôležitejšími zmenami, ktoré pre obce a mestá prináša aktuálna novela Zákonníka práce, t. j. zákon č. 350/2022 Z. z., ktorý nadobudol účinnosť 1. novembra 2022.
- Článek
Zamestnávateľ zaslal zamestnancovi poštou výpoveď, ktorá mu bola doručená 4. augusta 2022, a súčasne mu doručil výpoveď aj na pracovisku, a to dňa 29. júla 2022. Ktorý dátum doručenia je v tomto prípade správny (odkedy plynie výpovedná doba)? Je potrebné doručovať výpoveď poštou aj osobne zamestnancovi?
- Článek
Po rozhodnutí o organizačných zmenách sme boli nútení dvom zamestnancom dať výpovede z pracovného pomeru. Jedna zamestnankyňa prijala výpoveď v pokoji a podpísala ju. Druhá si síce všetko vypočula, ale odmietla čokoľvek podpísať a doslova ušla z pracoviska. Všetko prebehlo za účasti svedkov. Ako máme postupovať?
- Článek
Príspevok sa zaoberá najmä jednotlivými spôsobmi a právnymi následkami doručovania písomností v pracovnoprávnych vzťahoch. V súvislosti s uvedenou judikatúrou článok tiež poukazuje na rôzne situácie, ktoré pri doručovaní písomností v pracovnom práve môžu nastať.
- Článek
Pri výkone správy daní a poplatkov má príslušná obec právne postavenie správcu dane, čo sa týka celého daňového procesu. Potreba doručovania písomností obcou pritom vyplýva z každého štádia daňového konania a musí byť rešpektovaný spôsob doručovania podľa právnej úpravy. Pokiaľ ide o významnú písomnosť v daňovom konaní, treba ju doručiť do vlastných rúk daňového subjektu. Predmetom tohto článku je objasnenie spôsobov doručovania písomností, ktoré môže obec využiť v daňovom procese, vrátane príkladov z praxe.
- Článek
Keď sa hlavný kontrolór vzdáva svojej funkcie, musí tak urobiť na zasadnutí obecného zastupiteľstva a musí uviesť odôvodnenie svojho rozhodnutia? Ak hlavnému kontrolórovi už vznikol nárok na starobný dôchodok, má právo na odchodné?
- Článek
Doručovanie písomností v pracovnoprávnych vzťahoch má vplyv na to, či nastanú účinky právneho úkonu, ktorý je predmetom doručenia. Dosiahnutie zamýšľaného právneho stavu súvisiaceho so vznikom, zmenou a skončením pracovného pomeru, vznikom, zmenou a skončením dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru alebo so vznikom, zmenou a zánikom povinností zamestnanca, alebo zamestnávateľa, totiž predpokladá vedomosť strany, voči ktorej zmena právneho stavu smeruje, o úkone, ktorý bude mať tento právny stav za následok. Vedomosť o uskutočnenom alebo zamýšľanom úkone získa daná strana z doručenej písomnosti.