Obce, mestá, školy, ale aj príspevkové a rozpočtové organizácie majú svoje účty na sociálnej sieti Facebook s cieľom upozorniť na služby obecnej samosprávy a na aktivity konané v obci/meste. Facebook patrí medzi najväčšie a najúspešnejšie sociálne siete. Práve preto sa z neho stal nielen komunikačný nástroj týchto subjektov smerom k verejnosti, ale aj marketingový nástroj.
Obec/mesto ako správca fanúšikovskej stránky na Facebooku
JUDr.
Tatiana
Mičudová
Súdny dvor Európskej únie (ďalej len "Súdny dvor") vydal 5. júna 2018 rozsudok vo veci C-210/16 Unabhängiges Landeszentrum für Datenschutz Schleswig-Holstein (vnútroštátny dozorný orgán) proti Wirtschaftsakademie Schleswig-Holstein GmbH (Wirtschaftsakademie), podľa ktorého je správca fanúšikovskej stránky na Facebooku zodpovedný spolu s Facebookom za spracúvanie osobných údajov návštevníkov tejto stránky.
Tento rozsudok síce vychádza z aplikácie vybraných ustanovení už neaktuálnej Smernice Európskeho parlamentu a Rady 95/46/EHS o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov, no jeho závery sú plne aplikovateľné aj na právny stav podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len "nariadenie GDPR").
Predmetom tohto príspevku je poukázať na to, aké povinnosti majú prevádzkovatelia, ktorí majú takúto "fun page" na Facebooku, vo vzťahu k nariadeniu GDPR.
Fanúšikovská stránka na Facebooku