Ingrid Veverková
Počet vyhľadaných dokumentov: 115
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 115
Zoradiť podľa:
Obec je vlastníkom nájomných bytov. Tvorí fond opráv podľa § 18 ods. 2zákona č. 443/2010. Tento fond môže použiť aj na iné výdavky v obci, alebo ich musí použiť len na výdavky čo sa týka oprav a údržby nájomných bytov
Obecné zastupiteľsvo schválilo záverečný účet obce za rok 2023. Uznesením schválilo navýšenie rerevného fondu. Aká je lehota alebo do kedy musí starosta obce daný prevod zrealizovať? Obec má zriadený samostatný účet vedený v banke. Prípadne aký je postih, ak to starosta nespravil?
Obec predala majetok (dlhodobý) a má z toho kapitálové príjmy (kód zdroja 43). Mala by obec tieto prostriedky (ak má zámer ich minúť v priebehu rozpočtového roka) použiť tiež iba na financovanie kapitálových výdavkov a výdavok účtovať s kódom zdroja 43? Je možné uhradiť z kapitálových príjmov bežné výdavky s kódom zdroja 43? Z pohľadu zákonného ustanovenia uvedeného § 10 ods. 10 zákona č. 583/2004 o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy: "Na vyrovnanie časového nesúladu medzi príjmami a výdavkami bežného rozpočtu možno použiť príjmy kapitálového rozpočtu, ak sa vrátia do termínu ich použitia na rozpočtovaný účel, najneskôr však do konca rozpočtového roka." Uvedené ustanovenie nepriamo určuje rozpočtové pravidlo, ktoré hovorí, že z príjmov z predaja kapitálového majetku nie je možné hradiť bežné výdavky. Je uvedené rozpočtové pravidlo platné aj pre tento rok alebo je potrebné aplikovať iné zákonné ustanovenie? Čo sa týka čerpania rezervného fondu na bežné výdavky, tam sa novelou zákona, konkrétne § 21j podmienky zmenili. Menilo sa novelou aj pravidlo o kapitálových príjmoch?
Môže obec prijať preklenovací úver (vo výške nenávratného finančného príspevku) na kapitálové výdavky z dôvodu realizácie projektu po 31.08.2024? Rozpočtové opatrenie nebolo do 31.8.2024 vykonané. Obec má podpísanú zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s poskytovateľom.
Je správne tvrdenie, že ak obec po ukončení rozpočtového roka schváli v záverečnom účte prídel do rezervného fondu 10 % a zvyšok výsledku hospodárenia (rozpočtu) do iných peňažných fondov, potom použitie prostriedkov z týchto peňažných fondov môže použiť na akékoľvek schválené projekty, teda napr. podľa rozhodnutia orgánu obce na bežné alebo kapitálové, alebo kombinácia výdavkov?
Záverečný účet obce za rok vykázal prebytkový výsledok hospodárenia vo výške 31 923 €. Je potrebné celý prebytok hospodárenia obce previesť do rezervného fondu? Ak obec prevedie len povinný prídel 10 %, čo je potrebné urobiť s rozdielom?
Môže obec vykonať zmenu rozpočtu z dôvodu použitia rezervného fondu na kapitálové výdavky po 31.8.2024?
Dobrý deň prosím Vás, na úradnej tabuli sme mali pred zastupiteľstvom 15 dní zverejnený návrh záverečného účtu. Návrh záverečného účtu bol na zastupiteľstve schválený. Musíme po zastupiteľstve zverejniť už schválený závarečný účet obce na úradnej tabuli?
Je možné splácať investičný splátkový úver obce prostriedkami uvoľnenými z rezervného fondu?
Obec dňa 28. 12. 2023 načerpala Investičný splátkový úver, ktorým dosiahla dlhovú službu na úrovni 59,65 %. V zmysle zákona č. 583/2004 Z. z. by mala obec postupovať ďalej v zmysle ustanovení § 17 ods. 9, 10 a 11. V tom istom zákone a paragrafe 17 existuje ods. 13, ktorý hovorí: "Povinnosť uplatňovať ustanovenia odsekov 10 a 11 sa nevzťahuje na obdobie 24 mesiacov od prvého mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom sa uskutočnilo ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva alebo zastupiteľstva vyššieho územného celku a v prípadoch ustanovených osobitným predpisom."
Po uskutočnených komunálnych voľbách 28. 10. 2022 bolo UZ v novembri 2022 (čo je obdobie kratšie ako 24 mesiacov), a teda v zmysle ods. 13 sa domnievame, že sa na situáciu vzťahujú ustanovenia ods. 13 § 17 zákona č. 584/2004 v plnom rozsahu, a teda nie je potrebné prijímať opatrenia uvedené v ods. 10 a 11 vôbec, vrátane nahlásenia situácie na Ministerstvo financií.
Otázka: Domnievame sa správne, že v rámci súbehu skutočností podľa ods. 9, 10, 11 a 13 nie je potrebné sa zaoberať prerokovávaním skutočnosti, prijímaním opatrení a nahlasovaním na MF? Ako sa správne vykladá ods. 13?
Nemám istotu, či obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte vylučuje aj zostatok sociálneho fondu. Je to správne?
Obec v priebehu roku 2022 čerpala rezervný fond na základe uznesení OcZ na bežné výdavky - odmeny zamestnancov MŠ, podujatia spojené s akciou Dni obce - koncerty, ubytovanie hostí, catering, ohňostroj a iné vo významnej sume. Za predchádzajúce obdobie bol výsledok bežného rozpočtu schodok. Porušila obec v tomto prípade zákon o rozpočtových pravidlách?
Chcela by som sa informovať na problematiku poskytovania preddavkov podľa § 19 zákona č. 523/2004 Z. z., a to konkrétne: V § 19 ods. 8 sa uvádza „Subjekt verejnej správy môže poskytovať preddavky, ak boli vopred v zmluve o dodávke výkonov a tovarov písomne dohodnuté, a to najviac na obdobie troch mesiacov v závislosti od vecného plnenia dodávok výkonov a tovarov...“. Moja otázka znie, či stačí, ak plnenie (služba je poskytovaná na obdobie jedného roka) začne v lehote do troch mesiacov od poskytnutia preddavku v plnej sume alebo môžem poskytnúť preddavok len na alikvótnu časť z celkovej sumy (teda na obdobie troch mesiacov), ak je plnenie služby nastavené na dlhšiu dobu ako tri mesiace. Taktiež sa chcem opýtať na názor definície preddavku. V publikácii Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy Komentár (Harušťáková, 2016) autorka tvrdí, že poskytnutie vo výške 100 % záväzku pred uskutočnením plnenia nie je preddavkom. V danom prípade vraj nie je následne čo zúčtovať, nakoľko zúčtovacia faktúra je vystavená na 0 € a nemožno teda hovoriť o preddavku. Stotožňujete sa s daným názorom?
Mám otázku ohľadom rozpočtovej klasifikácie pri účtovaní pilotného projektu "stredisko služieb škôl - Učiteľ 21. storočia. Do daného projektu je zaradené mesto Rožňava a mesto Martin. Nižšie prikladám časti zmluvy s ministerstvom aj zmluvy s mentorom aj vystavenú faktúru mentora. Potrebujem poradiť, akú rozpočtovú klasifikáciu použijem pri účtovaní faktúry od mentora na základe vystavenej faktúry, v ktorej vyfakturoval služby mentora + cestovné náklady + stravné. Faktúru sme zaúčtovali na účet 518 a nevieme sa správne rozhodnúť pre rozpočtovú klasifikáciu. zmluva ministerstvo: dotácia poskytuje: vytvorenie a sprevádzkovanie regionálneho centra podpory pre učiteľov pre okres Rožňava v rámci projektu Učitelia pre 21. storočie. 1.) Cieľom regionálnych centier je podporovať materské, základné a stredné školy (pedagogických zamestnancov a vedenie) v danom regióne v procese implementácie nových foriem a metód vyučovania a výchovy na školách. Podpora bude zameraná na a) Zabezpečenie individuálneho a skupinového mentoringu pre pedagogických zamestnancov v rozsahu 272 konzultácií b) Zabezpečenie workshopov pre pedagogických zamestnancov škôl v rozsahu 16 workshopov Zmluvné strany sa dohodli, že dotáciu možno použiť na oprávnené výdavky, uhradené v období od 01. 08. 2021 do 31. 3. 2022, s výnimkou miezd, platov, služobných príjmov a ostatných osobných vyrovnaní a odmien vyplácaných na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru v súlade s § 8 ods. 5 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách Príloha č. 2 - Rozpočet: Názov položky Popis Náklady v € MŠVVaŠ SR Mzdy mentorov 8 mentorov 38.400,- Cestovné náklady Cestovné náklady stravné 2.560,- Vybavenie Notebooky Telefóny, Dataprojektor 9.710,- Mzdy manažmentu a admin personálu V zmysle štatútu - 5 osôb zamestnanec poverený riadením SSS garant MČ OZ odboru školstva ekonóm, personalista 8.440,- Iná réžia Nájomné, Telekomunikačné služby Kancelárske potreby 1.690,- ZMLUVA MENTOR Touto zmluvou sa partner zaväzuje, že v rámci spolupráce bude pre Stredisko služieb škole /ďalej len „SSS“ /poskytovať poradenstvo a mentoringovú podporu učiteľov pri realizácii spoločného pilotného projektu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky / ďalej len „MŠVVaŠ SR“ / a mesta Rožňava, Učitelia pre 21.storočie. (2) Súčasťou plnenia partnera, ktorý bol vybraný na základe špeciálnych požiadaviek MSVVaŠ SR, je záväzok uskutočniť a vykonať pre SSS činnosti uvedené v prílohe v celkovom rozsahu maximálne 20 hodín týždenne: a) poskytovať mentoringovú podporu učiteľom na školách v regióne určených manažmentom projektu pod dohode s učiteľmi a vedením škôl. b) Pripravovať administratívne výstupy potrebné pre dokumentovanie priebehu činnosti (napr. správy, plán práce,...) podľa pokynov vedenia SSS c) zúčastňovať sa porád projektového tímu a školení v rámci projektu v rozsahu podľa pokynov SSŠ; súčasťou tejto činnosti je aj príprava na tieto podujatia, ktorá môže zahŕňať aj online diskusie, zhromažďovanie podkladov, pripomienkovanie podkladov a podobne. d) Realizáciu aktivít Predmetu zmluvy je možné vykonávať v sídle SSŠ, v priestoroch škôl v okrese Rožňava, online formou a takisto formou home office. V prípade požiadaviek SSŠ je možné, po dohode, realizovať predmet zmluvy aj mimo vyššie uvedeným spôsobom (napr. na konferenciách mimo okresu a pod.) II. Odmena a platobné podmienky (1) Zmluvné strany sa vzájomne dohodli na výške odmeny za plnenie predmetu zmluvy a táto odmena je stanovená dohodou nasledovne: a) odmena za aktivity v rozsahu maximálne 20 hodín týždenne vo výške 1.200,- €.; (2) Odmena môže byť zvýšená o skutočne a preukázateľne vynaložené náklady súvisiace s plnením tejto zmluvy, vo výške a na základe dokladov podľa pokynov SSŠ (napr. náklady na cestovné, strava, ...). FAKTURA MENTOR Na zaklade Zmluvy o spolupraci a mentoringovej podpore zo dna 1.9.2021 Nazov polozky Spolu Mentoringova podpora (september 2021) 1 200,00 € Cestovne (september 2021) 25,81 € Stravne na zaklade vykazu cinnosti mentora (september 2021) 45,90 € Ďakujem
- Článek
V príspevku sa venujeme podmienkam podpory nájomného bývania zo strany štátu. Okrem poskytovania úverov zo Štátneho fondu rozvoja bývania (ďalej len ŠFRB") ide o poskytovanie dotácií na rozvoj bývania, ktorých cieľom je vytvoriť podmienky na realizáciu a výstavbu nájomných bytov určených na bývanie pre zákonom určené skupiny obyvateľstva.
Pandémia, ktorá vznikla z dôvodu ochorenia COVID-19 a riešenie jej negatívnych následkov znamená pre územnú samosprávu nielen rapídny pokles výnosu podielovej dane z príjmov fyzických osôb, ale aj pokles vlastných príjmov, a to tak daňových, ako aj nedaňových. Pokles príjmov v podmienkach územnej samosprávy znamená v prípade malých obcí nedostatok zdrojov na financovanie bežnej prevádzky samosprávy vrátane prevádzky škôl a školských zariadení. V prípade väčších samospráv sú ohrozené aj začaté projekty a dokončenie rozpracovaných investičných akcií.
V príspevku chceme upozorniť na vydanie „Príručky na zostavenie rozpočtu na roky 2021 až 2023“ (ďalej len „príručka“). Ministerstvo financií Slovenskej republiky príručku vydalo vo Finančnom spravodajcovi pod č. MF/009077/2020-411 v súlade s § 14 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“).
V príspevku chceme upozorniť na vydanie „Metodickej pomôcky sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií SR č. MF/013837/2020-1411 k vypracovaniu smernice k vykonávaniu finančnej kontroly“ (ďalej len „metodická pomôcka“).
Mesto má zastupiteľstvom schválené čerpanie kontokorentného úveru do výšky 500 000 €. V priebehu roka čerpáme kontokorentný úver viackrát. Pri každom mínusovom zostatku na bankovom účte účtujeme čerpanie KÚ a pri následnom pripísaní fin. pros. (zostatok na ban. účte je plusový) účtujeme splatenie KÚ nasledovnými účtovnými zápismi:
MD D Príjem KÚ: 221 52 (kód zdroja) 513003 (podpoložka) / 221 bez položky Splatenie KÚ: 221 bez položky / 221 52 (kód zdroja) 821010 (podpoložka) K 31. 12. máme KÚ vyrovnaný.
1. Otázka: Postupujeme správne? Tým, že sa kontokorentný úver čerpá a následne splatí viackrát v priebehu roka, výsledný obrat na hore uvedených položkách je 700 000 € (čo je o 200 000 € viac, ako bolo zastupiteľstvom schválené, mesto však jednorazovo neprekročí schválenú výšku 500 000 €).
2. Otázka: Je potrebné rozpočtovať príjem a splatenie KÚ na položkách, na ktorých je účtovaný? Ak áno, v akej výške? Vo výške 500 000 € ako schválilo zastupiteľstvo, alebo 700 000 € ako boli skutočné obraty na položkách? V roku 2020 v dôsledku zmiernenia následkov pandémie COVID-u je mestám a obciam umožnené v súlade so zákonom č. 67/2020 Z.z. § 36 financovanie formou návratných finančných zdrojov. Predpokladáme, že mesto do konca r. 2020 nesplatí kontokorentný úver, čo je aj súčasťou úpravy rozpočtu.
3. Otázka: Ako účtovať a rozpočtovať tento úver k 31. 12. 2020? Výšku splateného úveru budeme účtovať ako KÚ (popis účtovania je vyššie) a nesplatený zostatok KÚ budeme účtovať ako krátkodobý úver na podpoložke 513001 a použitie bude na položkách kat. 600 podľa konkrétneho účelu. Predpokladáme, že mesto bude z uvedených zdrojov potrebovať 150 000 €. Znamená to, že na podpoložke 513001 máme rozpočtovať 150 000 €? A na bežných výdavkoch (skupina 600) s kódom zdroja 52 máme tiež rozpočtovať uvedených 150 000 €?
4. Otázka: Potrebujeme na to stanovisko hlavného kontrolóra a vstupuje tento úver do úverovej zaťaženosti? Ak áno, v akej výške (celých 500 000 €, alebo iba uvažovaných nesplatených 150 000 €)?
Obec doteraz klasifikoval a rozpočtoval príjem z odvodu poplatkov za uloženie odpadov na skládke v k.ú. obce od prevádzkovateľa skládky na podpoložke 133013, kód zdroja 41. Nadväzujúc na zmeny v zákone č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení zákonov v z. n. p. tento príjem od roku 2019 obec dostane cez Environmentálny fond, ktorý by sa mal klasifikovať na podpoložke 312002 - Zo štátneho účelového fondu, kód zdroja 45. Je správny postup obce vykonať rozpočtové opatrenie presunom rozpočtovaných prostriedkov z daňových príjmov na tuzemské transfery v rámci verejnej správy, pričom ide o účelovo určené finančné prostriedky?