Príspevok sa venuje oblasti správneho, úplného a zákonného zverejňovania objednávok v prostredí územnej samosprávy. Príspevok čerpá z množstva praktických prípadov a spracovaných odpovedí na otázky týkajúcich sa zverejňovania na webových sídlach (pozn. autora: internetových stránkach, pričom zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov používa pojem webové sídlo). Primárne sa príspevok zaoberá formou objednávok, ktoré podliehajú zverejneniu, následne časovej lehote a výnimkám a takisto v príspevku rozoberáme otázky z praxe.
Objednávky a ich formy v praxi
Na úvod treba objasniť, že objednávky sa uverejňujú v prípade, ak sa týkajú tovaru, služby alebo materiálu. Ich vystavenie podmieňuje následné zverejnenie na webovom sídle subjektu verejnej správy. V praxi často prichádza k nedostatkom, keď subjekt verejnej správy nezverejní objednávku vystavenú na tovar, materiál alebo službu, nezverejní elektronickú objednávku alebo nezverejní objednávku v zákonnej lehote.
Vystavenie objednávky neprikazuje žiadny normatívny právny akt a túto povinnosť upravuje v prostredí subjektu verejnej správy najmä interná smernica (Smernica pre vedenie účtovníctva, najčastejšie v praxi Smernica o obehu účtovných dokladov).
Upozornenie: Objednávka nepredstavuje v prostredí organizácie účtovný doklad a na jeho vystavenie sa nevzťahujú formálne náležitosti účtovného dokladu zakotvené v ustanovení § 10 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (t. j. slovné a číselné označenie účtovného prípadu, podpisový záznam osoby zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke, označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje a pod.).
Objednávka má v pr