Zverejňovanie objednávok v praxi

Vydáno: 10 minút čítania

Príspevok sa venuje oblasti správneho, úplného a zákonného zverejňovania objednávok v prostredí územnej samosprávy. Príspevok čerpá z množstva praktických prípadov a spracovaných odpovedí na otázky týkajúcich sa zverejňovania na webových sídlach (pozn. autora: internetových stránkach, pričom zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov používa pojem webové sídlo). Primárne sa príspevok zaoberá formou objednávok, ktoré podliehajú zverejneniu, následne časovej lehote a výnimkám a takisto v príspevku rozoberáme otázky z praxe.

Objednávky a ich formy v praxi

Na úvod treba objasniť, že objednávky sa uverejňujú v prípade, ak sa týkajú tovaru, služby alebo materiálu. Ich vystavenie podmieňuje následné zverejnenie na webovom sídle subjektu verejnej správy. V praxi často prichádza k nedostatkom, keď subjekt verejnej správy nezverejní objednávku vystavenú na tovar, materiál alebo službu, nezverejní elektronickú objednávku alebo nezverejní objednávku v zákonnej lehote.

Vystavenie objednávky neprikazuje žiadny normatívny právny akt a túto povinnosť upravuje v prostredí subjektu verejnej správy najmä interná smernica (Smernica pre vedenie účtovníctva, najčastejšie v praxi Smernica o obehu účtovných dokladov).

Upozornenie: Objednávka nepredstavuje v prostredí organizácie účtovný doklad a na jeho vystavenie sa nevzťahujú formálne náležitosti účtovného dokladu zakotvené v ustanovení § 10 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (t. j. slovné a číselné označenie účtovného prípadu, podpisový záznam osoby zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke, označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje a pod.).

Objednávka má v pr

Související dokumenty

Súvisiace články

Finančné vzťahy v rozpočte obce a vyššieho územného celku
Financovanie obstarania dlhodobého majetku vlastnou činnosťou obce a ROPO
Založenie, zrušenie ROPO bez likvidácie zriaďovateľom a založenie, zrušenie alebo rozdelenie obce (II.)
Obstaranie dlhodobého hmotného majetku v podmienkach štátnej správy (II.)
Postup účtovania rozpočtových výdavkov v organizáciách zriadených samosprávou
Poskytnutie a prijatie preddavkov v účtovných jednotkách verejnej správy (I.)
Účtová trieda 0 – Dlhodobý majetok (III.)
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Zverenie majetku do správy v obciach a v ich rozpočtových a príspevkových organizáciách
Účtovanie miezd za mesiac december v obciach, v rozpočtových a príspevkových organizáciách zriadených obcou
Praktické príklady účtovania špecifických prípadov súvisiacich s pandémiou COVID-19
Účtovanie transferov rozpočtových a príspevkových organizácií a obcí v praxi
Fondy tvorené z prebytku v obci
Účet cudzích prostriedkov v rozpočtových organizáciách
Tvorba, použitie sociálneho fondu a jeho účtovanie v štátnych ROPO
Financovanie obstarania dlhodobého majetku vlastnou činnosťou obce a ROPO (II.)
Zrušenie príspevkovej organizácie
Obstaranie dlhodobého hmotného majetku v podmienkach štátnej správy (I.)
Vlastné imanie – účtová trieda 4

Súvisiace otázky a odpovede

Čerpanie sociálneho fondu-gastrolístky
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
Banková záruka účtovanie
Tvorba rezervy na nevyfakturované dodávky
Daň z príjmov fyzických osôb
Účtovanie dotácie
Odpisovanie majetku
Zaúčtovanie reklamných predmetov
Vyradenie pohľadávky
Tvorba rezerv na odpredaj podniku
Technické zhodnotenie budovy
Zahrňovanie dotácie do základu dane
Odpis pohľadávky
Uplatnenie daňových odpisov
Likvidácia spoločnosti a účtovná závierka