Stavebný zákon
Počet vyhľadaných dokumentov: 55
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 55
Zoradiť podľa:
- Článek
Príspevok prináša praktický vzor rozhodnutia obce (mesta) ako stavebného úradu podľa § 117 a § 135 ods. 1 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
- Článek
Na obecný úrad podal občan – stavebník Ohlásenie drobnej stavby „Altánok“ o rozmeroch 8 x 3 m. Podanie obsahovalo všetky náležitosti a prílohy, a preto sme vydali Oznámenie k ohláseniu drobnej stavby, ktoré sme zaslali stavebníkovi a osobe vykonávajúcej stavebný dozor na stavbe. Následne sa ozval stavebný dozor, ktorý sa dostavil na obecný úrad a do úradného záznamu uviedol, že on nikdy žiadny stavebný dozor pre tohto stavebníka nepodpisoval, táto listina je falošná a že nechce byť stavebným dozorom na tejto stavbe a ani nepreberá za ňu zodpovednosť. Lenže medzitým už toto oznámenie stavebník prevzal. Ako máme v tomto prípade postupovať? Čo máme teraz vydať? A keďže domnelý stavebný dozor nám oznámil, že listina je falošná, máme to niekomu oznámiť?
- Článek
Obec vyrubila pokutu stavebnej spoločnosti vo výške 20 000 eur za porušenie stavebného zákona. Chceli by sme vedieť, či môžeme na žiadosť stavebnej spoločnosti uzatvoriť dohodu na úhradu pokuty per partes na základe splátkového kalendára.
- Článek
Manželia z našej obce podali na náš obecný úrad žiadosť o dodatočné povolenie stavby „dvojgaráž“, ktorú postavili pri svojom rodinnom dome bez stavebného povolenia. Bol vykonaný štátny stavebný dohľad a následne bolo začaté konanie podľa § 88a stavebného zákona o dodatočnom povolení uvedenej stavby a tiež priestupkové konanie podľa § 105 ods. 3 písm. b) stavebného zákona. Manželov sme predvolali na ústne pojednávanie vo veci priestupku a dostavil sa manžel, ktorý predložil splnomocnenie na zastupovanie svojej manželky a uviedol, že jemu ani jeho manželke nemôžeme pokutu uložiť, lebo on je vojakom z povolania a manželka je sudkyňou na okresnom súde. Prečo im nemôžeme uložiť pokutu a ako máme ďalej postupovať?
- Článek
Príspevok sa venuje aktuálnej legislatívnej zmene, ktorá prináša pre obce a mestá v pozícii správcov daní možnosť vyrubenia vyššej dane z dlhodobo neudržiavaných, resp. schátraných stavieb.
- Článek
Príspevok prináša prehľad oblastí, v ktorých obec podľa platnej legislatívy prijíma všeobecne záväzné nariadenia, pričom v druhej časti príspevku ide napríklad o oblasť odpadov, ochrany ovzdušia a vôd, ochrany prírody a krajiny, ochrany pred povodňami, poskytovania dotácií, stavebnú oblasť, ako aj oblasť organizovania verejných športových podujatí.
- Článek
Na obec ako stavebný úrad bolo doručené ohlásenie drobnej stavby „dreváreň“ (výmera 24 m²), ktorú chce stavebník umiestniť cca 30 cm od oplotenia suseda. Môže obec nesúhlasiť s realizáciou drobnej stavby tak, ako bola predložená, keďže jej realizáciou bude znemožnená údržba oplotenia a aj samotnej drobnej stavby, ktorej dažďové zvody sú v tesnej blízkosti oplotenia?
Únia miest Slovenska (ÚMS) je sklamaná, že tak dlho a výrazne kritizovaná novela Zákona o výstavbe a novela Zákona o územnom plánovaní boli dnes schválené vládou SR aj napriek trvajúcim a zásadným rozporom zainteresovaných strán. Predkladateľ týchto kľúčových legislatív ignoruje zásadné pripomienky jednotlivých rezortov štátnej správy, ako aj zásadné pripomienky Únie miest Slovenska, ZMOS a ďalších relevantných partnerov.
- Článek
Príspevok sa v druhej časti zaoberá legislatívnymi zmenami dôležitými pre samosprávu, ktoré boli prijaté v roku 2021 v oblasti školstva, stavebného práva, odpadového hospodárstva, dotácií, pracovného práva a pod.
- Článek
Príspevok sa zaoberá vybranými rozhodnutiami Najvyššieho súdu SR vydanými v prvom polroku tohto roka, ktoré sa týkajú problematiky nepovolených stavieb, resp. stavieb postavených bez stavebného povolenia.
- Článek
Príspevok sa v druhej časti zaoberá zmenami týkajúcimi sa sankcií za nelegálne reklamné stavby, resp. priestupkami a správnymi deliktmi podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len „stavebný zákon“) v súvislosti s aktuálnou novelou stavebného zákona.
- Článek
Príspevok sa zaoberá najmä povahou a obsahom záväzného stanoviska obce k investičnej činnosti a postavením obce ako subjektu oprávneného vydávať záväzné stanoviská, pričom rieši tiež vybrané aplikačné problémy v tejto súvislosti.
- Článek
Príspevok sa v prvej časti zaoberá najmä zmenami v súvislosti s povoľovaním a odstraňovaním reklamných stavieb, ktoré vyplynuli z aktuálnej novely stavebného zákona, ktorá nadobudla účinnosť dňa 1. mája 2021.
- Článek
V aprílovom čísle časopisu sme priniesli prvú časť príspevku, ktorý bol zameraný na úvod do problematiky previazanosti posudzovania vplyvov navrhovaných činností a ich zmien na životné prostredie a následných povoľovacích konaní podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len „stavebný zákon“), ako aj na povinnosti orgánu EIA voči stavebnému úradu. V májovom čísle prinášame pokračovanie príspevku, v ktorom sa možno dočítať o povinnostiach stavebného úradu ako povoľovacieho orgánu voči orgánu EIA, ktorý navrhovanú činnosť posudzoval, ako aj o niektorých problémoch z aplikačnej praxe.
- Článek
Poslanci nášho obecného zastupiteľstva prejavili záujem o kontrolu zamestnancov stavebného úradu, a to aj tým spôsobom, že chcú vytvoriť aplikáciu, kde bude uvedená registratúra, dátum žiadosti, rozpracovanosť, doplnenie chýbajúcich dokladov stavebníkom, začaté konanie, vydané rozhodnutie a právoplatnosť. Je v právomoci poslancov kontrola uvedených záležitostí v zmysle stavebného zákona? Aký paragraf alebo zákon sa prípadne na to vzťahuje?
- Článek
Ochrana životného prostredia sa oprávnene dostáva čoraz viac do popredia. Právna úprava v tejto súvislosti ukladá viaceré povinnosti aj obciam a mestám v rámci výkonu prenesenej štátnej správy ako stavebným úradom (ďalej len „stavebný úrad“).
- Článek
Vianočné číslo časopisu prináša poslednú časť seriálu, ktorý sa venuje ohlasovaniu drobných stavieb, stavebných úprav a udržiavacích prác obci. V poslednej časti sa autorka zamerala na definíciu správnych deliktov, pričom poukázala na právnu stránku veci a kritériá pri určovaní výšky pokuty.
- Článek
Obec .................. Obecný úrad v ................., ........................................ (uvedie sa presná adresa vrátane PSČ) č. ............................ V .................... dňa...................... 1. alternatíva,...
- Článek
[§ 49 ods. 2 správneho poriadku a § 142h písm. b) stavebného zákona] Obec .................. Obecný úrad v ................., ........................................ (uvedie sa presná adresa vrátane PSČ) č. ............................. V .................... dňa...................... Vec:...
- Článek
Zákon č. 90/2020 Z.z., ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony v pôsobnosti Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky v súvislosti s ochorením COVID-19 (ďalej len "novela") v
Čl. I novelizoval
zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon").
Novela sa zásadne dotkla postupu obcí ako stavebných úradovv zmysle § 117 ods. 1 stavebného zákona.