Rozpočtová organizácia
Počet vyhľadaných dokumentov: 163
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 163
Zoradiť podľa:
Ako postupovať v prípade, že k 31.12.2024 nám ostala na účte 211 suma 114 Eur? Viem, že v RO nemôže byť na účte 211 zostatok, preto prosím o radu, kam to môžeme preúčtovať.
- Článek
Nasledujúci príspevok je dokončením článku o účtovaní dobropisov, v ktorom sa venujeme dobropisom za bežné účtovné obdobie.
- Článek
V článku sa budeme venovať problematike účtovania miezd za mesiac december podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo dňa 12.12.2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v z. n. p. (ďalej len „Postupy účtovania“) a podľa ustanovenia § 26 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p.
- Článek
V článku sa venujeme problematike účtovania vzájomných vzťahov medzi obcou a rozpočtovou organizáciou podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo dňa 12.12.2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v z. n. p. (ďalej len "Postupy účtovania"). Príklady účtovania vzájomných vzťahov sú uvedené na výdavkovom účte, príjmovom účte a samostatnom účte v rozpočtovej organizácii.
- Článek
Témou príspevku je definovanie vybraných pravidiel financovania a kontrolovania v organizáciách územnej samosprávy. V podstatnej miere sa venuje disponovaniu s verejnými prostriedkami z hľadiska viacerých normatívnych právnych aktov, ako aj prípadom poskytovania dotácií z rozpočtu subjektu územnej samosprávy.
- Článek
V júnovom vydaní časopisu sme uverejnili 1. časť článku o účtovaní časového rozlíšenia nákladov a výnosov, v ktorom sme sa zamerali na účtovanie nákladov budúcich období v obciach a rozpočtových organizáciách. V jeho pokračovaní sa zameriame na účtovanie nákladov budúcich období v príspevkových organizáciách, ako aj na účtovanie výdavkov budúcich období.
- Článek
Obce a mestá môžu vykonávať podnikateľskú činnosť a zhodnocovať tým svoj majetok. V príspevku sa zameriame na najčastejšie formy podnikania, ktoré obce v praxi využívajú.
Rozpočtová organizácia obce má uzatvorenú zmluvu na spravovanie svojej budovy, pričom v priebehu mesiaca bola do podateľne namiesto riadnej faktúry doručená zálohová faktúra. Akým spôsobom treba vzniknutú situáciu riešiť, ak organizácia nemá poskytovanie preddavkov zadefinované v zmluvnom vzťahu s dodávateľom?
Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?
- Článek
Subjekty verejnej správy, územnej samosprávy, ako aj rozpočtové a príspevkové organizácie zriaďované obcami, mestami či vyššími územnými celkami musia postupovať pri poskytovaní preddavkov podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Článok je zameraný na účtovanie preddavkov obcami, ako aj ňou zriadenými rozpočtovými a príspevkovými organizáciami.
Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?
Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?
- Článek
Slovenská republika je demokratický a právny štát. Jedným z imanentných atribútov právneho štátu je aj pozitívny záväzok inštitúcií verejného sektora kontinuálne garantovať základné práva a slobody vrátane práva verejnosti na informácie. Dôsledkom uvedeného je aj povinnosť územnej samosprávy a inštitúcií v jej pôsobnosti dodržiavať tzv. infozákon. V príspevku sa podrobne venujeme prehľadu týchto informačných povinností, a to so zameraním na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou.
- Článek
Po schválení rozpočtu na rok 2024 má obec povinnosť vykonať jeho rozpis na rozpočtové a príspevkové organizácie, ktoré zriadila. V príspevku odpovedáme na časté otázky ohľadom tohto rozpisu.
Rozpočtová organizácia na základe rozhodnutia vedenia odpísala pohľadávku voči odberateľovi v konkurze. Vznik pohľadávky bol v roku 2022. Rozhodnutie o odpise pohľadávky v rovnakom roku. Odpis pohľadávky je zaúčtovaný po jednom roku od rozhodnutia v 4/2023. Na základe prihlásenia tejto pohľadávky správcovi konkurznej podstaty ešte v roku 2022, nám bola zaslaná platba z účtu odberateľa v 11/2023. Môžem odúčtovať zápis 546/316 z 4/2023 a naúčtovať prijatá úhradu z 11/2023 ako 221/316, keďže platba bola pripísaná na účet úradu v rovnaký rok ako bol zaúčtovaný odpis pohľadávky? Alebo je potrebné zaúčtovať predpis 221/646? Alebo správne riešenie je ešte úplne iné? Ďakujem.
Je rozpočtová organizácia oprávnená prekročiť svoje výdavky na základe dosiahnutých príjmov?
Akým spôsobom sa vysporiadajú vzťahy obce voči svojej rozpočtovej organizácii – škole, z ktorých finančných výkazov sa bude vychádzať pri zostavení záverečného účtu?
- Článek
V príspevku sa venujem kontrole vyplácania príspevku na rekreáciu, ktorý zamestnancovi vypláca zamestnávateľ v súlade so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“). Okrem právnej úpravy a návodu na vykonanie kontroly uvediem aj najčastejšie nedostatky, ktoré hlavní kontrolóri zisťujú pri tejto kontrole.
V rozpočtovej organizácii bolo realizované nové vykurovanie objektu plynom. K obsluhe plynového kotla je potrebné vypracovať Prevádzkový poriadok pre nízkotlakovú kotolňu na plynné palivo. Mohli by ste uverejniť vzor takéhoto poriadku?
- Článek
Štátne rozpočtové organizácie a štátne príspevkové organizácie vedú účtovníctvo podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a postupujú podľa opatrenia č. MF/14522/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre štátne rozpočtové organizácie, štátne príspevkové organizácie a štátne účelové fondy. Článok opisuje účtovanie miezd a platov zamestnancov štátnych rozpočtových a príspevkových organizácií na vybraných príkladoch.