Pandémia

Počet vyhľadaných dokumentov: 3

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 3

Zoradiť podľa:

  • Článek
V aplikačnej praxi sa čoraz častejšie objavujú otázky spojené s voľbou hlavného kontrolóra obce počas mimoriadnej situácie spôsobenej šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19. Predstavitelia orgánov obcí sa legitímne pýtajú, či sa môže vykonať voľba hlavného kontrolóra obce po skončení núdzového stavu dňa 14. mája 2021, avšak počas trvania výnimočného stavu, ak obecné zastupiteľstvo zasadá s fyzickou účasťou poslancov obecného zastupiteľstva alebo prostredníctvom videokonferencie. Príspevok ponúka čitateľom právnu interpretáciu rozhodujúcich zákonných ustanovení k týmto otázkam.
Vydané: 20. 09. 2021
  • Článek
Príspevok sa zaoberá najmä podmienkami a predpokladmi rokovania obecného zastupiteľstva v čase mimoriadnej situácie, ako aj postupom prijímania zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu, pričom prináša tiež praktické príklady a upozornenia v tejto súvislosti. Počas mimoriadnej situácie platia špecifické kvóra pre schvaľovanie uznesení a nariadení obecného zastupiteľstva, pokiaľ obecné zastupiteľstvo rozhoduje korešpondenčným hlasovaním alebo elektronickou formou. Špecifické kvórum platí aj v prípade schvaľovania uznesení obecných zastupiteľstiev ohľadom odsúhlasenia zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu. Aj týmto otázkam bude v predloženom príspevku venovaná pozornosť.
Vydané: 02. 08. 2021
  • Článek
Podľa § 29 ods. 3 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len „zákon o účtovníctve“) má účtovná jednotka povinnosť vykonať inventarizáciu majetku a záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve k 31. 12. 2020. V našej organizácii sme povinní v súlade so zákonom o účtovníctve vykonať aj inventarizáciu hmotného majetku, keďže naposledy bola vykonaná k 31. 12. 2016. Problém však je, že hmotný majetok máme umiestnený aj mimo budov, ktoré máme v správe. Ide o majetok, ktorý je zmluvami o výpožičke daný do užívania organizáciám na celom území Slovenska. Vzhľadom na súčasnú mimoriadnu situáciu súvisiacu s pandémiou ochorenia COVID-19 vás žiadame o usmernenie, či je možné inventarizáciu vykonať neúplne bez majetku umiestneného v cudzích budovách alebo či je možné vykonať inventarizáciu aj v inom termíne, ako určuje zákon.
Vydané: 08. 04. 2021