Kapitálový rozpočet

Počet vyhľadaných dokumentov: 18

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 18

Zoradiť podľa:

  • Článek
Vo februárovom čísle časopisu sme uviedli prvú časť rozsiahleho príspevku venovaného nevyčerpaným prostriedkom. V dnešnom čísle prinášame jeho pokračovanie a dočítate sa o ich účtovaní nielen v obci, ale aj v rozpočtovej organizácii zriadenej obcou a príspevkovej organizácii zriadenej obcou.
Vydané: 08. 03. 2018
  • Článek
Obec realizovala verejné obstarávanie – prieskum trhu na nákup multifunkčného kopírovacieho zariadenia v hodnote 1 699 € bez DPH. Obec nie je platiteľom DPH. Ide o kapitálové alebo bežné výdavky? Je kapitálový výdavok nad 1 700 € s DPH alebo bez DPH?
Vydané: 08. 03. 2018
  • Článek
V roku 2017 obec použila prostriedky rezervného fondu na úhradu faktúr za rekonštrukciu domu kultúry – kapitálové výdavky. Kontrolou bolo zistené, že použitie prostriedkov rezervného fondu bolo vykonané bez schválenia zastupiteľstva. Obec argumentuje, že použitie pros­triedkov rezervného fondu bude schválené zastupiteľstvom v rámci schvaľovania záverečného účtu za rok 2017. Je to správny postup?
Vydané: 08. 03. 2018
  • Článek
Podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“) je obec povinná po skončení rozpočtového roka spracovať údaje o rozpočtovom hospodárení súhrnne do záverečného účtu obce.
Vydané: 08. 02. 2018
  • Článek
Príspevok sa venuje praktickým upozorneniam z oblasti výpočtu dlhovej služby a splátok návratných zdrojov financovania v obciach, a to v čase spracovania záverečného účtu pred jeho schválením obecným zastupiteľstvom, a zároveň na účely zámeru prijatia návratných zdrojov financovania (úverov, pôžičiek a návratných finančných výpomocí). Upozornenia reflektujú už účinný zákon č. 426/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „novela zákona“). Príspevok sa venuje siedmim upozorneniam so zreteľom na splátky úverov, splátky úrokov z úverov, vplyvu návratných zdrojov financovania na výpočet výsledku hospodárenia obce a podobne.
Vydané: 06. 06. 2017
  • Článek
Obec a vyššie územné celky (VÚC) môžu vytvárať peňažné fondy podľa zákona č. 583/2004 Z. z. rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“).
Vydané: 13. 01. 2017
Obec rozparcelovala svoj pozemok za účelom vytvorenia troch stavebných pozemkov pre občanov. K daným pozemkov potrebuje doviesť inžinierske siete (vodu, elektrickú energiu) a verejné osvetlenie. Máme otázku či uvedené investície budú zvyšovať hodnotu pozemkov cez účet 041 a financovali by sa z kapitálového rozpočtu? Podľa nášho názoru uvedené investície by nemali zvyšovať hodnotu pozemkov, ale mali by byť účtované samostatne, tu nastáva opätovne problém so spôsobom financovania či máme použiť prostriedky bežného alebo kapitálového rozpočtu, napr. vodovod a prípojky, ak by presahovali určitú hodnotu, mohli by byť financované z kapitálového rozpočtu, takisto aj rozšírenie vedenia verejného osvetlenia v obci.
Vydané: 15. 06. 2015
  • Článek
Sme obec a účtujeme podľa Postupov účtovania pre ROPO a obce. Nevieme ako správne zaradiť dodávateľskú faktúru súvisiacu s havarijným stavom v organizácii zriadenej obcou z hľadiska rozpočtových položiek, či patrí do bežných alebo kapitálových výdavkov? Čo má prioritu – správne zaradenie z hľadiska rozpočtových položiek a účtovníctva, alebo ak máme kapitálové príjmy v rozpočte, tak aj výdavky musia byť kapitálové, aj keď nespĺňajú kritériá na kapitálové výdavky a následne zaradenie na majetkové účty?
Vydané: 30. 01. 2015
  • Článek
V príspevku sa rieši vysporiadanie nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov pri výpočte prebytku rozpočtu v rámci záverečného účtu obce a ich následné použitie v nasledujúcich rozpočtových rokoch.
Vydané: 03. 09. 2014
Obec poskytla v roku 2005 vlastnej s.r.o. kapitálovú dotáciu na nákup zariadenia. Dotácia bola riadne vyučtovaná. V roku 2012 obec odkupuje od tejto s.r.o. dané zariadenie za zostatkovú hodnotu, a zároveň vyzve s.r.o. o vrátenie časti dotácie vo výške zostatkovej hodnoty zariadenia. Je vratka kapitálovej dotácie príjmom bežného alebo kapitálového rozpočtu? Na akú položku ( ekonomickej klasifikácie ) treba zaúčtovať tento príjem? Ako zúčtovať celý tento prípad?
Vydané: 24. 08. 2012
Obec v rámci programu „Leader“ dostane dotáciu na revitalizáciu parku. V kapitálových výdavkoch sú  zaradené nasledovné položky: Majetok Počet kusov Cena za kus v eurách Cena celkovo v eurách Parkové lavičky 3 240 720 Smetný kôš 1 80 80 Pieskovisko 1 180 180 Dvojhojdačka 1 600 600 Spolu 1 580 Mám pochybnosti o účtovaní týchto položiek ako o kapitálových výdavkoch. V smernici je stanovené, že majetok v hodnote od 500 eur do 1699  eur sa účtuje ako drobný dlhodobý majetok. Podľa toho by sa ako kapitálový výdavok účtovala len dvojhojdačka v hodnote 600 eur. Alebo existuje  možnosť, že tieto položky sa budú brať ako celok, sústava vecí  – obecný mobiliár, a všetko dokopy ako kapitálový výdavok  v hodnote 1580 eur?
Vydané: 30. 07. 2012
Obec v roku 2011 mala výsledok hospodárenia - schodok  vo výške 3 000 eur, pričom mala prebytkový bežný rozpočet a schodkový kapitálový rozpočet. Kapitálové výdavky financovala aj z rezervného fondu obce. Na základe toho nebude tvoriť rezervný fond. Na bežnom účte obce k 31. 12. 2011 boli finančné prostriedky vo výške 12 000 eur. Nakoľko obec nebude tvoriť rezervný fond zostanú tieto finančné prostriedky na bankovom účte, nemôže ich obec zapojiť do príjmovej časti rozpočtu na rok 2012? Za akých podmienok môže použiť tieto prostriedky na financovanie svojich výdavkov? Má nejakú možnosť spojiť výsledok rozpočtového hospodárenia a stav bankového účtu?
Vydané: 13. 06. 2012
Obec obstarala dopravný prostriedok (automobil na upratovacie služby), ktorý nadobudla z kapitálového transferu zo štátneho rozpočtu. Aký je správny postup účtovania predmetného účtovného prípadu?
Vydané: 15. 04. 2011
Vyšší územný celok (VÚC) a niektoré jej kultúrne organizácie nakupujú z prostriedkov, ktoré im VÚC poskytuje, predmety múzejnej a galerijnej hodnoty, ktoré sa podľa opatrenia Ministerstva financií SR č. 16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky neúčtujú ako umelecké diela. Nakupujú ich z kapitálových prostriedkov. Ako sa má správne účtovať obstaranie týchto predmetov z prostriedkov zriaďovateľa a ako tieto predmety evidovať?
Vydané: 15. 04. 2011
Obec prijala kapitálovú dotáciu z recyklačného fondu. Ako má zaúčtovať príjem takýchto prostriedkov?
Vydané: 15. 04. 2011
Ako sa zaúčtuje poskytnutie kapitálových výdavkov podriadenej rozpočtovej organizácii v štátnej správe?
Vydané: 15. 04. 2011
Príspevková organizácia zriadená mestom v rámci konečného zostatku účtu 916 – Fond reprodukcie vykazuje zostatok, pretože nedočerpala kapitálovú dotáciu od zriaďovateľa. Ako má správne preúčtovať tento zostatok?
Vydané: 14. 04. 2011
Príspevková organizácia (PO) vykázala za rok v hlavnej činnosti kladný výsledok hospodárenia 50 000 €. Tento výsledok bol dosiahnutý zvýšenými výnosmi, ale aj poskytnutým príspevkom zriaďovateľa. Výsledok hospodárenia môže byť zúčtovaný do rezervného fondu po schválení mestského zastupiteľstva (MsZ) v plnej výške. Ak chce PO použiť tieto prostriedky z rezervného fondu na nákup investícií, môže tak urobiť so súhlasom zriaďovateľa – teda MsZ? Bude slúžiť toto uznesenie MsZ ako podklad zakladateľovi v účtovníctve, aby mohol podchytiť a následne odsúhlasovať účet 355? Alebo je PO povinná tieto finančné prostriedky odviesť zriaďovateľovi, ten následne poskytne kapitálový transfer? Čo je správne?
Vydané: 27. 03. 2011