Bežný rozpočet
Počet vyhľadaných dokumentov: 8
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 8
Zoradiť podľa:
Musí obec sledovať po 1. 5. 2024 vývoj hospodárenia podľa rozpočtu a v prípade potreby vykonávať zmeny v rozpočte, keď neplatí ustanovenie § 12 ods. 3 a § 14 ods. 3 zákona č. 583/2004 Z.z.?
- Článek
Obec v priebehu roku 2022 čerpala rezervný fond na základe uznesení obecného zastupiteľstva na bežné výdavky - odmeny zamestnancov materskej školy, podujatia spojené s akciou Dni obce (koncerty, ubytovanie hostí, catering, ohňostroj a iné) vo významnej sume. Za predchádzajúce obdobie bol výsledok bežného rozpočtu schodok. Porušila obec v tomto prípade zákon o rozpočtových pravidlách?
- Článek
Príspevok sa venuje praktickým upozorneniam z oblasti výpočtu dlhovej služby a splátok návratných zdrojov financovania v obciach, a to v čase spracovania záverečného účtu pred jeho schválením obecným zastupiteľstvom, a zároveň na účely zámeru prijatia návratných zdrojov financovania (úverov, pôžičiek a návratných finančných výpomocí). Upozornenia reflektujú už účinný zákon č. 426/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „novela zákona“). Príspevok sa venuje siedmim upozorneniam so zreteľom na splátky úverov, splátky úrokov z úverov, vplyvu návratných zdrojov financovania na výpočet výsledku hospodárenia obce a podobne.
- Článek
Podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“) je obec povinná po skončení rozpočtového roka spracovať údaje o rozpočtovom hospodárení súhrnne do záverečného účtu obce. Návrh záverečného účtu je obec povinná prerokovať najneskôr do šiestich mesiacov po uplynutí rozpočtového roka.
- Článek
Sme obec a účtujeme podľa Postupov účtovania pre ROPO a obce. Nevieme ako správne zaradiť dodávateľskú faktúru súvisiacu s havarijným stavom v organizácii zriadenej obcou z hľadiska rozpočtových položiek, či patrí do bežných alebo kapitálových výdavkov? Čo má prioritu – správne zaradenie z hľadiska rozpočtových položiek a účtovníctva, alebo ak máme kapitálové príjmy v rozpočte, tak aj výdavky musia byť kapitálové, aj keď nespĺňajú kritériá na kapitálové výdavky a následne zaradenie na majetkové účty?
Obec ako prenajímateľ vyhotovila nájomcovi faktúru za prenájom miestnosti na obecnom úrade v sume 183 eur. Prenajímateľ k 31.12. bežného roka chce ukončiť svoj nájom, a preto navrhol, že za sumu nájmu prenechá obci kancelársky nábytok v hodnote nájmu, čiže v sume 183 eur. Zároveň vystavil faktúru za kancelársky nábytok. (prenajímateľ už nevyužíva túto miestnosť).
Ako zaúčtovať a aký postup použiť pri započítaní pohľadávky v bežnom rozpočte na príslušných podpoložkách ekonomickej klasifikácie a spôsob zapojenia tejto pohľadávky a záväzku do plnenia rozpočtu obce?
Obec poskytla v roku 2005 vlastnej s.r.o. kapitálovú dotáciu na nákup zariadenia. Dotácia bola riadne vyučtovaná. V roku 2012 obec odkupuje od tejto s.r.o. dané zariadenie za zostatkovú hodnotu, a zároveň vyzve s.r.o. o vrátenie časti dotácie vo výške zostatkovej hodnoty zariadenia. Je vratka kapitálovej dotácie príjmom bežného alebo kapitálového rozpočtu? Na akú položku ( ekonomickej klasifikácie ) treba zaúčtovať tento príjem? Ako zúčtovať celý tento prípad?
Obec v roku 2011 mala výsledok hospodárenia - schodok vo výške 3 000 eur, pričom mala prebytkový bežný rozpočet a schodkový kapitálový rozpočet. Kapitálové výdavky financovala aj z rezervného fondu obce. Na základe toho nebude tvoriť rezervný fond. Na bežnom účte obce k 31. 12. 2011 boli finančné prostriedky vo výške 12 000 eur. Nakoľko obec nebude tvoriť rezervný fond zostanú tieto finančné prostriedky na bankovom účte, nemôže ich obec zapojiť do príjmovej časti rozpočtu na rok 2012? Za akých podmienok môže použiť tieto prostriedky na financovanie svojich výdavkov? Má nejakú možnosť spojiť výsledok rozpočtového hospodárenia a stav bankového účtu?