Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (8.)

Vydáno: 12 minút čítania
Článok uvádza podrobný výklad § 4e zákona č. 587/2004 Z.z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon o Environmentálnom fonde"), ktorý sa venuje dotáciám na podporné programové aktivity.

§ 4e

Dotácia na podporné programové aktivity

(1) O dotáciu na podporné programové aktivity podľa § 4 ods. 2 môže požiadať

a)   obec, ak sa podporné programové aktivity týkajú jej územia,

b)   záujmové združenie právnických osôb, ktorého členmi sú len obce, zriadené podľa osobitných predpisov.12oa)

(2) Dotáciu podľa odseku 1 možno poskytnúť na základe výzvy na predloženie žiadostí o poskytnutie dotácie. Výzvu na predloženie žiadosti na poskytnutie dotácie zverejňuje fond na svojom webovom sídle najneskôr 30 dní pred termínom podania žiadosti.

(3) Žiadosť o poskytnutie dotácie sa podáva v písomnej forme v lehote uvedenej vo výzve na predloženie žiadostí. Vzor žiadosti o poskytnutie dotácie fond zverejní na svojom webovom sídle. Žiadosť o poskytnutie dotácie obsahuje najmä názov a sídlo žiadateľa, jeho identifikačné číslo, meno a priezvisko štatutárneho zástupcu, výšku požadovanej dotácie a účel, na ktorý sa dotácia žiada, vrátane popisu podporných programových aktivít, ktoré zohľadňujú osobitosti chráneného územia a podporenie ktorých má prispieť k dosahovaniu cieľov ich ochrany.

(4) O poskytnutí dotácie na podporné programové aktivity rozhoduje minister na základe odporúčania rady fondu, a to formou písomného rozhodnutia o poskytnutí dotácie. Na základe rozhodnutia ministra fond uzavrie so žiadateľom zmluvu o poskytnutí dotácie na podporné programové aktivity.

(5) Výška prostriedkov fondu na poskytovanie dotácií na podporné programové aktivity podľa § 4 ods. 2 sa určí na základe dohody ministerstva a Ministerstva financií Slovenskej republiky.

(6) Na poskytnutie do

Související dokumenty

Súvisiace články

Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Príspevok z Environmentálneho fondu
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Štátna podpora formou úveru z Environmentálneho fondu
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (4.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (5.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (6.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (7.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (9.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (10.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (12.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (13.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (14.)
Novela zákona o Environmentálnom fonde
Novela zákona o Environmentálnom fonde
Environmentálny fond opäť rozdeľoval príspevky za triedenie
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (1.)
Environmentálny fond rozdeľoval príspevky za minuloročné zhodnotenie kuchynského odpadu
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (2.)

Súvisiace otázky a odpovede

Zber BRKO a frekvencia vývozu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Dodávateľ (platiteľ DPH) fakturuje firme (tiež platiteľovi DPH) podľa zmluvy o nájme samostatnými faktúrami
Zdaňovanie stavebného pozemku
Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad
Tvorba daňových rezerv
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve po rozvode manželov
Zdaňovanie stavby hotela
Poplatok za ubytovacie služby a DPH
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane

Súvisiace predpisy

587/2004 Z.z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov