Nenávratný finančný príspevok

Počet vyhľadaných dokumentov: 8

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 8

Zoradiť podľa:

Môže obec prijať preklenovací úver (vo výške nenávratného finančného príspevku) na kapitálové výdavky z dôvodu realizácie projektu po 31.08.2024? Rozpočtové opatrenie nebolo do 31.8.2024 vykonané. Obec má podpísanú zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s poskytovateľom.
Vydané: 18. 10. 2024
  • Článek
Ako mám zaúčtovať poskytnutý nenávratný finančný príspevok na kapitálové výdavky, ktoré obec dostane na základe zmluvy o poskytnutí finančného príspevku uzatvorenej medzi obcou a miestnou akčnou skupinou. Miestna akčná skupina získala tento príspevok na základe zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku v zmysle zákona o príspevku z európskych štrukturálnych a investičných fondov a následne nám zaslala finančné prostriedky na financovanie projektu. Akú mám použiť ekonomickú klasifikáciu a kód zdroja?
Vydané: 18. 01. 2024
Ako mám zaúčtovať poskytnutý nenávratný finančný príspevok na kapitálové výdavky, ktoré obec dostane na základe zmluvy o poskytnutí finančného príspevku uzatvorenej medzi obcou a miestnou akčnou skupinou. MAS získala tento príspevok na základe zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku v zmysle zákona o príspevku z EŠIF a následne nám zaslala finančné prostriedky na financovanie projektu. Chcem sa spýtať, akú mám použiť ekonomickú klasifikáciu a kód zdroja. 
Vydané: 14. 12. 2023
  • Článek
Realizácii plánu investície predchádza zistenie jej súladu s plánom investícií, ktoré by mali vychádzať, resp. byť prepojené s plánovacími dokumentmi obce – plánom hospodárskeho a sociálneho rozvoja alebo rozpočtovým plánom. Okrem toho treba zabezpečiť aj rozhodovanie o možnostiach financovania vybraných investícií. V článku priblížime niektoré zdroje a možnosti financovania, ktoré môžu obce aktuálne využívať.
Vydané: 22. 06. 2023
  • Článek
Obec realizuje projekt „Zvýšenie energetickej efektívnosti v budove MŠ“, na ktorý bol schválený nenávratný finančný príspevok. Podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku ide o investičné výdavky, takže sme v tomto prípade viazaní zmluvou. Pre informáciu uvádzam, išlo prevažne o zateplenie budovy, výmenu strešnej krytiny a pod. Obec sa však rozhodla v budove zrealizovať aj ďalšie práce, ktoré projekt v rámci nenávratného finančného príspevku neriešil. Podľa stavebného zákona obec ohlásila stavebnému úradu stavebné úpravy pod názvom „Stavebné úpravy a udržiavacie práce vnútorných a vonkajších priestorov MŠ“ v celkovej hodnote 67 700,17 € (cena stanovená na základe zmluvy o dielo s úspešným uchádzačom po vykonaní verejného obstarávania). V opise stavebných úprav sa uvádza, že ide o stavebné úpravy na budove MŠ, ktoré pozostávajú z opravy strechy a zvodov na prístavbe, opravy vnútorných omietok, vnútorné maľby, úprava stropu nad schodišťom, oprava podláh, úprava pivničných skladov a úprava vonkajších spevnených plôch. Regionálny úrad verejného zdravotníctva si vyžadoval aj zápis z obhliadky stavby, kde je uvedené, že nad rámec projektovej dokumentácie vyhotovenej k projektu „Zvýšenie energetickej efektívnosti materskej školy“ boli zrealizované tieto práce: výmena výdajných okienok v kuchyni za hliníkové, výmena pôvodnej poškodenej dlažby v kuchyni za novú (vybúranie pôvodnej dlažby, odvoz sute, výškové vyrovnanie podlahy), úprava soklov v triedach a na chodbách (vystierkovanie a náter), realizácia farebných náterov v triedach, odstránenie zaplesnenej omietky v riaditeľni – osekanie, oprava omietky, náter, realizácia plávajúcej laminátovej podlahy, sociálne zariadenia (obidve poschodia) – vybúranie pôvodných obkladov a dlažieb, realizácia nových prívodov vody a kanalizácie, zmena dispozície a počtu umývadiel a toaliet, realizácia nových obkladov a dlažieb. Zároveň ešte uvádzame, že z dôvodu zvýšenia kapacity sociálnych zariadení boli okrem uvedených prác vybúrané dve oddeľovacie priečky (nie nosné priečky), ktoré oddeľovali pôvodne sociálne priestory. Prosím Vás o potvrdenie, resp. usmernenie, či je podľa platných právnych predpisov správne zatriediť a účtovať tieto výdavky ako opravu a údržbu budovy (aj v tejto cene cca. 68 000 €) alebo podľa platných právnych predpisov ich musíme účtovať ako investíciu a následne technicky zhodnotiť budovu materskej školy.
Vydané: 06. 09. 2018
  • Článek
Výzva na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok (ďalej len „ŽoNFP“) predstavuje podnet pre žiadateľa, aby žiadal finančnú pomoc na svoj projekt. Vyhlasovateľ výzvy definuje základné požiadavky, ktoré musí žiadateľ splniť, aby vôbec mohol projekt podať, a aby aktivity projektu boli podporené. Cieľom výzvy je získať projekty z jednotlivých regiónov na dosahovanie cieľov zadefinovaných v operačnom programe. Výzvy možno nájsť vždy na internetových stránkach riadiaceho orgánu alebo na internetovej stránke www.itms2014.sk. Tu možno nájsť aj tzv. indikatívny harmonogram výziev na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok, ktorý žiadateľa informuje, aby sa mohol vopred pripraviť na konkrétnu výzvu, o ktorú má záujem.
Vydané: 14. 07. 2017
Firme bola schválená dotácia z fondov EÚ - nenávratný finančný príspevok na kúpu dlhodobého nehmotného majetku (software) - zmluva zo dňa 15. 7. 2014. Celková obstarávacia cena DNHM je vo výške 400 000 €. Výška dotácie bola priznaná vo výške 50 %, čiže 200 000 €. DNHM bol zaradený do používania 30. 9. 2014. Účtovanie je nasledovné: Suma v eurách: MD D 1. 15. 7. 2014, Zaúčtovanie dotácie  400 000 346 384 2. Prijatie dotácie   200 000 221 346 zatiaľ nebola prijatá na účet - bude v budúcnosti 3. 30. 9. 2014 Obstaranie DNHM 400 000 041 321 4. 30. 9. 2014 Zaradenie DNHM 400 000 073 041 5. Účtovný odpis DNHM   400 000 551 073 - účtovaný priebežne mesačne počas 5 rokov mesačný odpis x 60 mesiacov 6 667 551 073 6. Rozpustenie výnosov  200 000   384 648 - rozpúšťanie priebežne mesačne podľa odpisov mesačné výnosy x 60 mes. 6 667 384 648 Je potrebné účtovaný mesačný odpis v bode 5. pri účtovaní zaúčtovať dvoma účtovnými predpismi s rozlíšením analytických účtov, keďže dotácia bola poskytnutá vo výške 50 % alebo sa môže zaúčtovať mesačný odpis jedným účtovným predpisom 551/073?
Vydané: 02. 02. 2015
Obec v roku 2010 v rámci Programu rozvoja vidieka SR 2007- 2013 realizovala projekt „Modernizácia a prestavba obecného úradu a kultúrneho domu". Na projekt jej bol poskytnutý nenávratný finančný príspevok vo výške 75 % celkových oprávnených nákladov z prostriedkov Európskeho poľnohospodárskeho fondu  pre rozvoj vidieka a 25 % zo štátneho rozpočtu bez DPH. Išlo o kapitálový transfer. V roku 2011 z uvedeného programu jej bola uhradená daň z pridanej hodnoty vo výške 14 % základu dane. V oznámení o úhrade dane z pridanej hodnoty z Poľnohospodárskej platobnej agentúry bola uvedená ekonomická klasifikácia 644002, t. j. bežný transfer. Podľa nášho názoru, keďže obec nie je platiteľom DPH a DPH sa vzťahuje k technickému zhodnoteniu majetku, ktorý bol obstaraný z kapitálových výdavkov, aj v tomto prípade by malo ísť o kapitálový transfer. Otázky: Ako v obci zaúčtovať prijatú refundáciu DPH, ako bežný alebo kapitálový transfer? Na aké výdavky môže obec použiť prijatý transfer, keďže faktúru za rekonštrukciu obecného úradu a kultúrneho domu,  včítane DPH obec zaplatila v roku 2010 z preklenovacieho úveru.
Vydané: 16. 12. 2011