Materská škola
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
- Článek
Máme dodatok k všeobecne záväznému nariadeniu o určení výšky školného. Dodatok bol na zastupiteľstve schválený a nadobudol účinnosť pätnástym dňom od jeho zverejnenia. Tento deň bol 7. december 2024. Od 1. decembra 2024 do 6. decembra 2024 platí školné 15 eur a od 7. decembra 2024 podľa dodatku k všeobecne záväznému nariadeniu je školné 30 eur. Akú výšku školného by sme mali po správnosti inkasovať v mesiaci december alebo môžeme novú výšku školného inkasovať až od 1. januára 2025?
- Článek
Od 1. januára 2025 nastáva zmena financovania materských škôl. V príspevku sa budeme venovať objasneniu tejto zmeny, upozorníme na niektoré dôležité skutočnosti a poskytneme odpovede na časté otázky súvisiace so zmenou financovania materských škôl.
Započítava sa do počtu žiakov pre financovanie školskej jedálne aj počet detí v MŠ alebo toto stravovanie je už započítané v normatíve MŠ?
- Článek
V príspevku sa venujeme zmenám účinným od 1. januára 2025, ktoré sa dotknú financovania originálnych školských kompetencií a materských škôl, ako aj aplikácii zákona č. 290/2024 Z.z., ktorý prináša zásadné zmeny vo financovaní originálnych školských kompetencií.
Máme dodatok k VZN o určení výšky školného. Dodatok bol na zastupiteľstve schválený a tento dodatok nadobúda účinnosť pätnástym dňom od jeho zverejnenia. Tento deň je 7. 12. 2024. Chcem sa opýtať od 1. 12. 2024 - 6. 12. 2024 nám platí školné 15,- Eur a od 7. 12. 2024 podľa dodatku VZN bude školné 30,- Eur, akú výšku školného by sme mali po správnosti inkasovať v mesiaci december? Poprípade môžeme novú výšku 30,- Eur inkasovať až od 1. 1. 2025?
Učiteľka MŠ si bude žiadať o priznanie predčasného starobného dôchodku a končí pracovný pomer dohodou k 30.11.2024. V dohode je uvedené, že odchodné bude vyplatené po doručení rozhodnutia o priznaní dôchodku. Predpokladáme, že rozhodnutie o priznaní starobného dôchodku nám prinesie až v roku 2025. Akým spôsobom máme účtovať o odchodnom, vzhľadom k zmene financovania MŠ k 1.1.2025 zo štátneho rozpočtu? Máme tvoriť rezervu 553/323 v roku 2024? A v roku 2025 vyplatíme s kódom zdroja 111, pretože reálne bude vyplatené až v roku 2025?
Prosíme o radu do akej platovej triedy by mala byť zaradená učiteľka v MŠ, ak má maturitnú skúšku (2005) v odbore učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo a 1.st. VŠ, ale v odbore učiteľstvo predmetov dejepis - SJL (2009).
Poskytovateľ internetu má svoje zariadenie pre celú obec /všetkých odberateľov internetu - budovy obecného úradu a rodinné domy obyvateľov/ na budove materskej školy. Zriaďovateľom materskej školy je obec, materská škola je bez právnej subjektivity, teda obec uhrádza náklady za materskú školu. Poskytovateľ internetu má vlastný elektromer, teda vie určiť odber elektrickej energie zariadením, ale faktúru za celkovú spotrebovanú energiu uhrádza obec. Ako zaúčtovať príjem za spotrebovanú energiu od poskytovateľa internetu, ak obec nie je distribútor el. energie? Znižovaním nákladov za spotrebovanú energiu na účte 502, alebo účtovať iba o prevádzke zariadenia na účte 648?
- Článek
Obec podáva žiadosť na MIRRI o poskytnutie finančných prostriedkov na rekonštrukciu budovy materskej školy. K žiadosti je potrebná aj projektová dokumentácia projektu. Keďže nevieme, či nám projekt schvália, neviem, či mám faktúru za vypracovanie projektovej dokumentácie účtovať ako kapitálový výdavok na účte 042 alebo ako bežný výdavok na účte 518.
- Článek
Školská jedáleň zriadená obcou A poskytuje stravovanie pre materskú školu z obce B. Stravu si ale nefakturujú, príspevok od rodičov z obce B sa platí priamo na potravinový účet školskej jedálne. Obec B tiež zasiela dotáciu na stravu na účet školskej jedálne, ktorá z nej nakupuje potraviny, a nespotrebovanú dotáciu vráti obci B. Na konci roka potom vznikne situácia, keď obec B má vo svojich príjmoch dotáciu z ÚPSVaR, ale výdavky sú zúčtované v školskej jedálni v obci A (s KZ 111, hoci obec A ako zriaďovateľ školskej jedálne ich nemá v príjmoch). Stačí tento rozdiel zohľadniť v záverečnom účte oboch obcí alebo ako správne postupovať? V metodike som našla len taký postup, že poskytovateľ stravy fakturuje odobraté obedy materskej škole a táto ich uhrádza z dotácie.
- Článek
Môže nerezidentný rodič maloletého dieťaťa splnomocniť inú osobu na prevzatie dieťaťa z materskej školy? V prípade, ak bude nerezidentnému rodičovi zmarený styk s dieťaťom v deň určený na vyzdvihnutie dieťaťa od rezidentného rodiča, môže si ho nerezidentný rodič vyzdvihnúť v materskej škole, ak je určené miesto pre začiatok styku bydlisko dieťaťa?
- Článek
S účinnosťou od 1. septembra 2023 sa zaviedla nová povinnosť prerokovať na úrovni obecného zastupiteľstva neposkytnutie plnej výšky finančných prostriedkov z podielových daní vypočítaných podľa nariadenia vlády č. 668/2004 Z.z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve pre materské školy v zriaďovateľskej pôsobnosti obce. Táto povinnosť bola zavedená s cieľom stransparentnenia financovania materských škôl z podielových daní a súvisí aj s plánovanou zmenou financovania materských škôl v zmysle nastavených cieľov Plánu obnovy a odolnosti SR. Cieľom tohto článku je predstaviť novú povinnosť a po praktickej stránke uviesť odporúčania a zároveň poukázať na možné pochybenia pri vykazovaní reálnych výdavkov obcí na materské školy v ich zriaďovateľskej pôsobnosti.