Elektronický podpis
Počet vyhľadaných dokumentov: 11
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 11
Zoradiť podľa:
Chcela by som sa informovať, či môžeme ako obec zasielať občanom doklady elektronicky (za obedy, nájmy, upomienky) z nášho ekonomického SW, a teda nie cez registratúru či oficiálne evidenčné portály obce. Faktúra by bola, samozrejme, zašifrovaná a s občanmi by sme mali podpísané súhlasy so zasielaním elektronickej faktúry, kde by bola uvedená mailová adresa odberateľa. V akom prípade by sa dali takýmto spôsobom zasielať faktúry (potreba vypracovať internú smernicu? oznam na webovej stránke ?.....), nakoľko by sme radi ušetrili čas a peniaze za klasické posielanie dokladov poštou a neboli v rozpore s legislatívou.
Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v z. n. p. upravuje výkon verejnej moci elektronicky vrátaneautorizácie elektronického podania alebo elektronického úradného dokumentu kvalifikovaným elektronickým podpisom.
- Článek
Elektronická faktúra už nemusí obsahovať elektronický podpis? Dostala som totiž faktúru v pdf formáte bez elektronického podpisu s uvedením, že je to daňový doklad. Na moje vyžiadanie o zaslanie faktúry vrátane elektronického podpisu som dostala odpoveď: „faktúra je plnohodnotný daňový doklad aj bez pečiatky a podpisu“.
Elektronická faktúra už nemusí obsahovať elektronický podpis? Dostala som totiž faktúru v PDF formáte bez elektron. podpisu s uvedením, že je to daňový doklad. Na moje vyžiadanie o zaslanie fa. vrátane elektronického podpisu som dostala odpoveď "faktúra je plnohodnotný daňový doklad aj bez pečiatky a podpisu".
Ako sa v praxi dokazuje vyvoz do tretích krajín v prípade, ak je tovar najskôr premiestnený do inej krajiny EÚ a z tejto krajiny je vyvezený a zároveň aj preclený vyvoz? Spoločnosť - vývozca je zaregistrovaný pre účely DPH iba v SR, kde ma aj sklad. V odbornom článku som sa dočítala, že je potrebne mat vývozné colne hlásenie potvrdenie colným úradom danej krajiny, z ktorej sa tovar vyviezol, ale keďže komunikácia s colnou správou prebieha iba elektronickou formou, špedičné spoločnosti z týchto krajín nám posielajú iba JCD v PDF. formáte, na ktorom síce je uvedený dátum, kedy tovar vystúpil z colného územia ES, ale nie je tam žiadny elektronicky podpis, čo podľa mňa dostačujúci dokaz nie je.
Kde možno nájsť informácie, resp. metodické usmernenia na podávania tlačív elektronickou formou od 1. 1. 2012?
Je povinnosťou poskytovateľa zdravotnej starostlivosti poskytujúceho špecializovanú ambulantnú starostlivosť, ktorého ambulancia je vybavená výpočtovou technikou, okrem zápisu do zdravotnej dokumentácie, ktorý odovzdáva pacientovi pre všeobecného lekára, vyhotoviť v papierovej podobe jeden zápis a založiť do ním vedenej zdravotnej dokumentácie, alebo stačí jeho uchovanie v elektronickej podobe?
Ako má pacient dať informovaný súhlas u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ktorý vedie zdravotnú dokumentáciu v elektronickej podobe so zaručeným elektronickým podpisom?
Možno považovať za rovnopis zdravotnej dokumentácie súbor v formáte PDF, uložený na elektronickom médiu? Na vysvetlenie pozadia otázky: Cieľom by malo byť ponechať právne relevatný dôkaz o správnosti poskytovania zdravotnej starostlivosti vo svojich rukách (či už ako pdf alebo ako originál, pričom pdf sa odovzdá novému poskytovateľovi).
Pri zmene poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ktorý vedie aj elektronickú zdravotnú dokumentáciu pacienta, musí túto dotyčný lekár vymazať, alebo ako s ňou naložiť?
Obec obdržala dňa 4. 2. 2008 od daňovníka (právnická osoba) daňové priznanie k dani z nehnuteľností na rok 2008. Daňové priznanie bolo podané po lehote ustanovenej zákonom o miestnych daniach, preto sme uložili daňovníkovi pokutu 2 000 Sk. Daňovník podal odvolanie v ktorom uvádza, že uložená pokuta je nezákonná, pretože daňové priznanie podal v zákonom stanovenej lehote. Dôkazom jeho tvrdenia je podací lístok na pošte s dátumom 31. 1. 2008. Ako máme v danom prípade ďalej postupovať?