Príspevok sa venuje častým dotazom hlavných kontrolórov obcí a miest v súvislosti s plnením si primárnych povinností (výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly v súlade s novelizovaným zákonom č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov). Príspevok je rozdelený do jednotlivých oblastí, ktoré sú často sporné alebo sú predmetom diskusií hlavných kontrolórov a povinných osôb pri výkone kontroly alebo po jej skončení.
Následná finančná kontrola
V praxi sa stále vyskytuje pojem "následná" finančná kontrola, ktorá nie je toho času zákonom č. 357/2015 Z.z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon o finančnej kontrole a audite") definovaná a rovnako ani zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") pri kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce nestanovuje pojem následná finančná kontrola. Je vhodné upozorniť, že nesprávne sa následná finančná kontrola zamieňa za kontrolu splnenia opatrení zistených predošlou kontrolou. Hlavný kontrolór obce teda nevykonáva následnú finančnú kontrolu, ale kontrolu podľa zákonného rámca podľa zákona o obecnom zriadení, čo sa v podmienkach obcí a zriadených, či založených organizáciách (i osobách, ktorým boli poskytnuté verejné prostriedky alebo ktoré nakladajú s obecným majetkom) myslí
kontrolná činnosť
hlavného kontrolóra obce. Opätovná kontr