- Vzor
Opatrenie k rozpočtovému procesu v obci/meste/mestskej časti ….
Článok 1
Úvodné ustanovenia a pravidlá rozpočtového procesu
- Všeobecne: Opatrenie je spracované na podmienky subjektu územnej samosprávy ......... (upraví sa interne) a upravuje podrobnejšie rozpočtový proces, pravidlá rozpočtového hospodárenia, zostavovanie, členenie rozpočtu, zmeny rozpočtu a tiež jeho zostavovanie a schvaľovanie s ohľadom na rozpočtové pravidlá podľa osobitného predpisu, a to zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a tiež zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vnútornej smernice ...... (upraví sa interne, odporúčame uviesť smernicu o finančnej kontrole, respektíve smernicu o kompetenciách alebo dispozičný, prípadne podpisový poriadok subjektu územnej samosprávy).
- Pravidlá rozpočtového procesu aplikujú základné pojmy rozpočtovej klasifikácie ustanovenej opatrením Ministerstva financií č. MF/010175/2004-42, ktorým sa ustanovuje druhová klasifikácia, organizačná klasifikácia a ekonomická klasifikácia rozpočtovej klasifikácie v znení neskorších predpisov a vyhláškou Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa vydáva štatistická klasifikácia výdavkov verejnej správy (SK COFOG) v platnom znení.
Pozn.: Programové rozpočtovanie je systém založený na plánovaní úloh a aktivít subjektov samosprávy v nadväznosti na ich priority a alokovanie disponibilných rozpočtových zdrojov do programov, s dôrazom na výsledky a efektívnosť vynakladania rozpočtových prostriedkov. Je to systém plánovania, rozpočtovania a hodnotenia, ktorý kladie dôraz na vzťah medzi verejnými rozpočtovými zdrojmi a očakávanými (plánovanými) výstupmi a výsledkami realizovaných činností, ktoré sú financované z rozpočtu subjektu.
Článok 2
Rozpočet subjektu územnej samosprávy
- Štatutárny orgán (pozn.: v samospráve orgány obce) je pri zostavovaní rozpočtu povinný prednostne zabezpečiť krytie všetkých záväzkov, ktoré mu vyplývajú z plnenia povinností ustanovených osobitnými predpismi. Rozpočet sa zostavuje ako vyrovnaný alebo prebytkový.
- Rozpočet nášho subjektu je základným nástrojom finančného hospodárenia v príslušnom rozpočtovom roku, ktorým sa riadi financovanie úloh a funkcií v príslušnom rozpočtovom roku a je súčasťou rozpočtu verejnej správy. Rozpočtový rok je zhodný s kalendárnym rokom. Viacročný rozpočet je strednodobý ekonomický nástroj finančnej politiky, v ktorom sú v rámci ich pôsobnosti vyjadrené zámery a potreby vrátane programového rozpočtu výdavkov (ak je to relevantné) na tri rozpočtové roky. Tvorí sa zásadne v celých sumách (odporúčané) a v mene Euro, symbol meny: EUR/€ (pozn.: vhodné určiť si interne a jednotne v celom návrhu rozpočtu).
- Rozpočet vyjadruje samostatnosť hospodárenia a obsahuje vždy príjmy a výdavky, v ktorých sú vyjadrené finančné vzťahy k právnickým osobám, obchodným partnerom, štátnemu rozpočtu a štátnym fondom, či dotácie z prostredia verejnej správy alebo mimo sektora verejnej správy (pozn.: odporúčam doplniť v samospráve aj napojenosť rozpočtu vo vzťahu k fyzickým osobám – podnikateľom pôsobiacim na území obce alebo mesta, ako aj k obyvateľom žijúcim na tomto území), vyplývajúce zo zákonov, všeobecne záväzných predpisov a všeobecne záväzných nariadení, respektíve finančné vzťahy k rozpočtom iných vyšších územných celkov, ako aj finančné vzťahy k rozpočtom iných združených obcí alebo miest.
- Súčasťou rozpočtu sú rozpočty príjmov a výdavkov rozpočtových organizácií a príspevky príspevkovým organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti, a to menovite: ................... (upraví sa interne), ako aj finančné vzťahy k právnickým osobám, ktorých je zakladateľom ............... (upraví sa interne, ak je to relevantné).
- Rozpočet sa vnútorne člení na bežné príjmy a bežné výdavky (bežný rozpočet), kapitálové príjmy a kapitálové výdavky (kapitálový rozpočet) a finančné operácie (vždy ako príjmové a tiež výdavkové finančné operácie – najmä splátky istín úverov).
- Rozpočet sa navonok člení podľa programovej štruktúry na programy, podprogramy, prvky a/alebo projekty. Vecné vymedzenie bežných, kapitálových príjmov, bežných a kapitálových výdavkov a ich jednotné triedenie obsahuje rozpočtová klasifikácia.
Pozn.: Programová štruktúra má byť logická, hierarchicky usporiadaná konštrukcia, ktorá je účelne vytváraná vo vzťahu k zámerom a cieľom subjektu samosprávy. Programovú štruktúru vo všeobecnosti tvoria programy, podprogramy a prvky (následne i projekty)
Článok 3
Práce a postupy pri rozpočtovaní, zmeny a úpravy rozpočtu
- Všetky práce a postupy v rámci rozpočtového procesu realizuje .......... (napríklad finančný úsek alebo referát, či ekonomický odbor a podobne). Všetky požiadavky na zapracovanie do rozpočtu pri jeho tvorbe a úpravách predkladajú subjekty rozpočtového procesu spôsobom ......... (napríklad na štandardizovanom rozpočtovom formulári, ktorý odporúčame uviesť v prílohovej časti opatrenia, uvádzame orientačné vzory).
- Harmonogram prác a postupov pri tvorbe rozpočtu je realizovaný spôsobom ........... (vzor je orientačne uvedený v prílohovej časti opatrenia pod č. ....) a uvádza zodpovednosť organizačnej zložky/úseku subjektu územnej samosprávy a termín (orientačný či presný).
- Rozpočet nášho subjektu ........... na príslušný rozpočtový rok schvaľuje ............... . Po jeho schválení zodpovedný úsek ............ (upraví sa interne) vykoná rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti. Rozpis rozpočtu podpisuje ........... . Pri rozpisovaní rozpočtu sa dbá na internú smernicu/akt ........... (ak je to relevantné, inak sa vypustí táto časť).
- Rozpočtové príjmy a výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória sa zúčtujú s rozpočtom po jeho schválení v termíne …… (odporúča sa určiť interne počet pracovných dní alebo sa uvedie termín „bezodkladne“ alebo „ihned“).
- Zodpovedný zamestnanec ........, respektíve úsek/referát/oddelenie ............. sleduje v priebehu rozpočtového roka vývoj hospodárenia podľa rozpočtu a v prípade potreby vykonáva zmeny v rozpočte, najmä zvýšenie vlastných príjmov alebo zníženie výdavkov, s cieľom zabezpečiť vyrovnanosť bežného rozpočtu ku koncu rozpočtového roka. Spôsob zmien rozpočtu sa realizuje ........... (určí sa interne, odporúčame upraviť túto formu v prílohovej časti tohto opatrenia, upravené sú orientačné vzory).
- Rozpočtové prostriedky sa môžu použiť len do konca rozpočtového roka, a to len na účely, na ktoré boli určené rozpočtom vyššieho územného celku. Za hospodárenie s rozpočtovými prostriedkami v rámci zabezpečenia jeho funkcií zodpovedajú ............ (podľa organizačného poriadku najmä vedúci útvarov, odborov, riaditelia rozpočtových organizácií a toto sa určí interne).
- Ak v priebehu roka vznikne potreba úhrady, ktorá nie je v rozpočte zabezpečená, možno úhradu realizovať zmenou rozpočtu. Táto zmena má formu ........ a realizuje sa spôsobom ....... v termínoch ....... (upraví sa interne).
- Zmeny rozpočtu schvaľuje .......... s výnimkou účelovo určených prostriedkov poskytnutých zo štátneho rozpočtu a zmien, ktoré môže schváliť ....... (určí sa interne).
- Organizačný úsek .......... alebo zodpovedný zamestnanec .......... vedie operatívnu evidenciu o všetkých rozpočtových opatreniach vykonaných v priebehu rozpočtového roka spôsobom ....... (vhodné upraviť túto formu v prílohovej časti opatrenia).
- Ak rozpočet nášho subjektu územnej samosprávy ......... na nasledujúci rozpočtový rok neschváli obecné/mestské/miestne zastupiteľstvo do 31. decembra bežného roka, hospodári sa povinne podľa rozpočtu predchádzajúceho rozpočtového roka. Výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória nesmú v každom mesiaci rozpočtového roka prekročiť 1/12 celkových výdavkov rozpočtu subjektu územnej samosprávy ........... predchádzajúceho rozpočtového roka. Výnimku tvoria výdavky ............. (pozn.: de lege lata ide o uskutočnené počas rozpočtového provizória, ktoré sa uhrádzajú v súlade s termínmi splácania dohodnutými v predchádzajúcom rozpočtovom roku, a výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória na povinnú úhradu podľa osobitných predpisov).
- Pred skončením rozpočtového roka a pri neschválení rozpočtu upozorní starosta/primátor na túto skutočnosť obecné/mestské/miestne zastupiteľstvo vopred.
Článok 4
Programový rozpočet výdavkov a jeho tvorba
- Programový rozpočet výdavkov predstavuje súhrn navzájom súvisiacich aktivít vykonávaných na splnenie definovaných cieľov a zámerov, ktorý má byť časovo ohraničený, resp. časovo neohraničený. Logický rámec programu predstavuje vnútornú logiku programu. Je to spôsob, akým sa o programe, jeho zámeroch, cieľoch a vstupoch uvažuje.
- Časovo ohraničený program má určený počiatočný a koncový dátum realizácie, obsahuje všetky úrovne štruktúry programu časovo ohraničené a tiež ........ (určí sa interne).
- Časovo neohraničený program nemá určený rok skončenia, môže mať podprogramy, projekty a prvky časovo ohraničené. Ak niektorá z týchto úrovní je časovo ohraničená, potom všetky úrovne pod ňou sú časovo ohraničené.
- Programový rozpočet sa delí na programy, podprogramy, prvky a tieto definujú projekty či zámery alebo vízie subjektu územnej samosprávy ......... .
- Program sa vo všeobecnosti delí na (obsahuje) podprogramy, prvky alebo aj projekty Každý program obsahuje zámery, ciele a merateľné ukazovatele. Každý program musí mať priradený stručný, výstižný názov.
- Podprogram predstavuje časť programu, ktorá obsahuje vzájomne súvisiace aktivity. Tvoria ho zamestnanci ......... alebo úseky ........ (určí sa interne), a to spôsobom ............ . Podprogram vo všeobecnosti tvoria prvky a/alebo projekty. Každý podprogram má priradený stručný, výstižný názov. Podprogram sa môže členiť na prvky.
- Prvok je časovo neohraničená bežná činnosť alebo zámer, prípadne projekt. Každý prvok má priradený stručný, výstižný názov (časovo ohraničená aktivita, ktorá produkuje špecifický tovar alebo službu).
- Upraví sa interne: Každý program, podprogram či prvok musí vyjadrovaťočakávaný pozitívny dôsledok/dopad dlhodobého plnenia príslušných cieľov (budúci stav, ktorý chceme v konečnom dôsledku dosiahnuť realizáciou programu/jeho časti a plnením príslušných cieľov v rámci programu/jeho častí) a výsledok. Výsledky sú spoločensko-ekonomické zmeny spôsobené plnením programov, ktoré sú dosahované v strednodobom a krátkodobom rámci. V programovom rozpočte sú definované výsledkovo orientovanými cieľmi a ukazovateľmi výsledku.
- Uvedená deľba programového rozpočtu sa pravidelne monitoruje, a to v termínoch ....... (určí sa interne, aspoň dvakrát ročne).
Pozn.: Monitorovanie je systematický proces zberu, triedenia a uchovávania relevantných informácií o vecnom a finančnom plnení programov. Údaje získané monitorovaním sa využívajú pri monitorovaní výkonnosti. Monitorovanie výkonnosti je priebežné sledovanie plnenia cieľov a merateľných ukazovateľov programu počas celého obdobia jeho realizácie. Pre potreby manuálu sa monitorovanie výkonnosti bude nazývať monitorovanie. Výsledky monitorovania sa prezentujú v monitorovacej správe. Na čo dbať pri monitoringu?
- Relevantnosť – je posúdenie vzájomnej súvislosti priorít samosprávy, zámerov a cieľov programov.
- Účinnosť – je hodnotenie miery dosiahnutia cieľov programu, širších plánovaných aj neplánovaných prínosov a pozitívnych a negatívnych vplyvov realizácie programu.
- Efektívnosť a hospodárnosť – je posúdenie efektívnosti vstupov k dosiahnutým výstupom. Posúdenie, či za rovnaké vstupy bolo možné získať vyššie výstupy alebo či bolo možné za nižšie vstupy dosiahnuť rovnaké výstupy.
- Užitočnosť a dopad – je porovnanie plánovaného, resp. dosiahnutého vplyvu cieľov programu s potrebami cieľovej skupiny.
- Stabilita a udržateľnosť – je posúdenie perspektívnosti pôsobenia očakávaných kladných zmien vyplývajúcich z realizácie častí programu po ich ukončení.
- Po skončení rozpočtového roka zamestnanec/oddelenie alebo úsek ............... v spolupráci a na základe podkladov od subjektov rozpočtového procesu súhrnne spracuje údaje o rozpočtovom hospodárení do záverečného účtu nášho subjektu územnej samosprávy.
- Hlavný kontrolór povinne vypracováva odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a vypracováva odborné stanovisko k návrhu záverečného účtu. Súčasne pravidelne kontroluje hospodárenie s finančnými prostriedkami a hospodárenie s prostriedkami poskytnutými rozpočtovým a príspevkovým organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti. Rovnako hlavný kontrolór bude kontrolovať na základe požiadania orgánom obce (ak vec neznesie odklad) finančné plnenie rozpočtu a kontroluje programové plnenie rozpočtu výdavkov (pozn.: ako samostatná kontrola, respektíve vždy aj ako súčasť spracúvania návrhu odborného stanoviska k záverečnému účtu pred schválením).
- Zamestnanec/oddelenie alebo úsek ............... finančne usporiada svoje hospodárenie vrátane finančných vzťahov k zriadeným alebo založeným právnickým osobám a fyzickým osobám – podnikateľom a právnickým osobám, ktorým poskytol prostriedky svojho rozpočtu, ďalej usporiada finančné vzťahy k štátnemu rozpočtu, štátnym fondom, rozpočtom iných obcí a k rozpočtom vyšších územných celkov.
Článok 5
Kontrola plnenia rozpočtu
- Subjekt územnej samosprávy .......... vykonáva kontrolu plnenia rozpočtu po vykonaní účtovnej závierky k 30. 6. kalendárneho roka, a to zamestnanec/oddelenie alebo úsek ............... v spolupráci a na základe podkladov od subjektov rozpočtového procesu súhrnne spracuje údaje o rozpočtovom hospodárení do monitorovacej správy ........., ktorá obsahuje hodnotenie plnenia rozpočtu vrátane plnenia programov podľa schválenej programovej štruktúry.
- Kontrolu plnenia rozpočtu a jeho položiek realizuje kontrolný orgán v obecnom/mestskom/miestnom úrade........., respektíve hlavný kontrolór obce/mesta.
Článok 6
Rozpočtové kompetencie
Štatutárny orgán subjektu územnej samosprávy …….. menovite ………. je oprávnený schváliť rozpočtové opatrenia, a to nasledovne:
Rozpočtová kompetencia štatutára …… |
Limit rozpočtovej kompencie v EUR |
Presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky |
xxxx |
Povolené prekročenie a viazanie príjmov |
xxxx |
Povolené prekročenie a viazanie výdavkov |
xxxx |
Povolené prekročenie a viazanie finančných operácií |
xxxx |
xxxx |
xxxx |
Článok 7
Záverečné ustanovenia
- Prílohovú časť tohto opatrenia predstavuje formulár rozpočtovej požiadavky (ako vyhotovené orientačné alternatívy), formulár zmeny rozpočtu a rozpočtového opatrenia a tiež orientačný harmonogram rozpočtových prác v obci/meste (určí sa interne, vhodné je tento dokument uverejniť aj na webovom sídle, no nie je to povinné, rovnako sa nemusí uverejňovať na úradnej tabuli, či pri vstupe do úradu).
- Toto opatrenie nadobúda účinnosť ...................... (v samospráve obcí a miest ju odporúčame schváliť aj uznesením zastupiteľstva a následne v tejto časti uviesť dátum jej schválenia a príslušné číslo uznesenia).
Vyhotovené v obci/meste .................. dňa ..........
.....................................
starosta/primátor
Orientačná príloha č. 1A – Formulár rozpočtovej požiadavky č. 1
Formulár rozpočtovej požiadavky
Evidované pod č.: …….. dňa ………
Popis požadavky |
xxxxx |
Príslušný úsek/referát obecného/mestského úradu:
Zaradenie aktivity do programovej štruktury: - program - podprogram - prvok / projekt |
xxxxx
x x.x x.x.x |
Odôvodnenie požadavky: |
xxxxx |
Súvis rozpočtovej požadavky s legislatívou (vrátane určenia definovania zákonov, smerníc subjektu, všeobecne záväzného nariadenia, zmluvy a podobne) |
Xxxxx Xxxxx |
Vyhotovuje: Schvaľuje: |
Xxx Xxx |
Rozpočtová požiadavka je vyhotovená v x-exemplároch |
Orientačná príloha č. 1B – Formulár rozpočtovej požiadavky č. 2
Formulár rozpočtovej požiadavky
Názov subjektu |
Subjekt rozpočtového procesu ……… /úsek alebo oddelenie ……. |
Adresa subjektu |
|
Evidenčné číslo požiadavky |
|
Rozpočtový rok |
|
Zámer rozpočtovej požiadavky |
|
Popis rozpočtovej požiadavky
|
|
Zodpovedný za rozpočtovú požiadavku |
|
Výška rozpočtovej požiadavky spolu v EUR |
|
Vypracoval |
Meno, dátum a podpis: |
Doplňte akékoľvek údaje, vysvetlivky, poznámky a podobne, ktoré nepatria do žiadnej z vyššie uvedených tabuliek, ale považujete ich za důležité ….
|
Orientačná príloha č. 2A – Vzor na zmenu rozpočtu a rozpočtového opatrenia (pre obecné/mestské zastupiteľstvo
Zmena rozpočtu a rozpočtové opatrenie
(pre obecné/mestské zastupiteľstvo)
starosta obce …… / primátor mesta ……
Obecné/mestské zastupiteľstvo …………. konané dňa ............ spôsobom ………….
návrh na
zmenu rozpočtu rozpočtovým opatrením č. ……
V súlade s § 14 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a opatrením č. k rozpočtovému procesu zo dňa ………, resp. v nadväznosti na rokovací poriadok obecného/mestského zastupiteľstva ….
predkladám obecnému/mestskému zastupiteľstvu návrh na rozpočtové opatrenie –presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky, a to:
z podpoložky rozpočtu ...................
na podpoložku ................................
v celkovej sume .............................. EUR .
Návrh predkladá:
…………..
Základná finančná kontrola:
Zodpovedný zamestnanec (meno a priezvisko): ……………
finančnú operáciu
je/nie je možné vykonať
je/nie je možné pokračovať
Dátum: ………… Podpis: ………….
Štatutárny orgán alebo vedúci zamestnanec
určený štatutárnym orgánom (meno a priezvisko): ……………
finančnú operáciu
je/nie je možné vykonať
je/nie je možné pokračovať
Dátum: ................ Podpis: ..................
Orientačná príloha č. 2B – Vzor na zmenu rozpočtu a rozpočtové opatrenie (pre starostu/primátora obce/mesta)
ZMENY ROZPOČTU A ROZPOČTOVÉ OPATRENIE
(pre starostu/primátora obce/mesta)
starosta obce/primátor mesta .......................................
Rozpočtové opatrenie č. .........../202x
V súlade s ustanoveniami § 14 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a s uznesením obecného zastupiteľstva č. ...../rok (zásad o hospodárení s finanačnými prostriedkami obce) a opatrením č. … k rozpočtovému procesu obce/mesta zo dňa …….
schvaľujem
rozpočtové opatrenie – presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky, a to nasledovne:
z podpoložky rozpočtu ......................../ z položky ...............................
na podpoložku....................................../ na položku..............................
v celkovej sume ........................................ EUR.
V obci/meste ………. dňa ...................
........................................................
starosta obce / primátor mesta
Základná finančná kontrola – pri zmene rozpočtu
Zodpovedný zamestnanec (meno a priezvisko): ……………
finančnú operáciu
je/nie je možné vykonať
je/nie je možné pokračovať
Dátum: ………… Podpis: ………….
Štatutárny orgán alebo vedúci zamestnanec
určený štatutárnym orgánom (meno a priezvisko): ……………
finančnú operáciu
je/nie je možné vykonať
je/nie je možné pokračovať
Dátum: ................ Podpis: .................
Orientačná príloha č. 3 – Harmonogram zostavenia rozpočtu obce/mesta ……
HARMONOGRAM
ZOSTAVENIA ROZPOČTU OBCE/MESTA ...........
Rozpočtové obdobie: 2024 – 2026
Poskytovanie odbornej a metodickej pomoci subjektom rozpočtového procesu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
priebežne počas
celého roka
Predloženie rozpočtových požiadaviek na nový rozpočet subjekty rozpočtového
procesu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín: .......
Spracovanie rozpočtových požiadaviek
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vypracovanie návrhu rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Predloženie návrhu rozpočtu štatutárnemu orgánu / orgánu obce (v samospráve)
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Schválenie návrhu rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Zverejnenie návrhu rozpočtu spôsobom na úradnej tabuli .......... a na webovom sídle ........
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vypracovanie stanoviska k návrhu rozpočtu hlavným kontrolórom (v samospráve)
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Prerokovanie návrhu rozpočtu spôsobom .........
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Schválenie návrhu rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Zverejnenie schváleného rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vedenie účtovníctva a výkazníctva
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Kontrola hospodárenia s finančnými prostriedkami - spravidla kontrolný úsek alebo hlavný kontrolór
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vypracovanie návrhu rozpočtového opatrenia alebo návrhu zmeny rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Predloženie návrhu rozpočtového opatrenia alebo
zmeny rozpočtu štatutárnemu orgánu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Prerokovanie návrhu rozpočtového opatrenia
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Schválenie návrhu zmeny rozpočtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Schválenie rozpočtových opatrení starostom obce
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Spracovanie záverečného účtu za predošlý rozpočtový rok
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vypracovanie odborného stanoviska k záverečnému účtu hlavným kontrolórom (samospráva)
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Zverejnenie návrhu záverečného účtu spôsobom na úradnej tabuli .......... na webovej stránke ..........
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Prerokovanie záverečného účtu
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Zverejnenie záverečného účtu spôsobom ...........
Organizačný úsek:
Referát ekonomiky a
rozpočtu / oddelenie finančné ......
Termín:
Vypracoval: ................... , dňa ..........
Schválil: ................... , dňa ..........