Opatrenie k rozpočtovému procesu

Vydané: 19 minút čítania

Opatrenie k rozpočtovému procesu v obci/meste/mestskej časti …. 

Článok 1

Úvodné ustanovenia a pravidlá rozpočtového procesu 

  1. Všeobecne: Opatrenie je spracované na podmienky subjektu územnej samosprávy ......... (upraví sa interne) a upravuje podrobnejšie rozpočtový proces, pravidlá rozpočtového hospodárenia, zostavovanie, členenie rozpočtu, zmeny rozpočtu a tiež jeho zostavovanie a schvaľovanie s ohľadom na rozpočtové pravidlá podľa osobitného predpisu, a to zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a tiež zákon            č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vnútornej smernice ...... (upraví sa interne, odporúčame uviesť smernicu o finančnej kontrole, respektíve smernicu o kompetenciách alebo dispozičný, prípadne podpisový poriadok subjektu územnej samosprávy).
  1. Pravidlá rozpočtového procesu aplikujú základné pojmy rozpočtovej klasifikácie ustanovenej opatrením Ministerstva financií č. MF/010175/2004-42, ktorým sa ustanovuje druhová klasifikácia, organizačná klasifikácia a ekonomická klasifikácia rozpočtovej klasifikácie v znení neskorších predpisov  a vyhláškou Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa vydáva štatistická klasifikácia výdavkov verejnej správy (SK COFOG) v platnom znení.

Pozn.: Programové rozpočtovanie je systém založený na plánovaní úloh a aktivít subjektov samosprávy v nadväznosti na ich priority a alokovanie disponibilných rozpočtových zdrojov do programov, s dôrazom na výsledky a efektívnosť vynakladania rozpočtových prostriedkov. Je to systém plánovania, rozpočtovania a hodnotenia, ktorý kladie dôraz na vzťah medzi verejnými rozpočtovými zdrojmi a očakávanými (plánovanými) výstupmi a výsledkami realizovaných činností, ktoré sú financované z rozpočtu subjektu.

Článok 2

Rozpočet subjektu územnej samosprávy 

  1. Štatutárny orgán (pozn.: v samospráve orgány obce) je pri zostavovaní rozpočtu povinný prednostne zabezpečiť krytie všetkých záväzkov, ktoré mu vyplývajú z plnenia povinností ustanovených osobitnými predpismi. Rozpočet sa zostavuje ako vyrovnaný alebo prebytkový.
  1. Rozpočet nášho subjektu je základným nástrojom finančného hospodárenia v príslušnom rozpočtovom roku, ktorým sa riadi financovanie úloh a funkcií v príslušnom rozpočtovom roku a je súčasťou rozpočtu verejnej správy.  Rozpočtový rok je zhodný s kalendárnym rokom. Viacročný rozpočet je strednodobý ekonomický nástroj finančnej politiky, v ktorom sú v rámci ich pôsobnosti vyjadrené zámery a potreby vrátane programového rozpočtu výdavkov (ak je to relevantné) na tri rozpočtové roky. Tvorí sa zásadne v celých sumách (odporúčané) a v mene Euro, symbol meny: EUR/ (pozn.: vhodné určiť si interne a jednotne v celom návrhu rozpočtu).
  1. Rozpočet vyjadruje samostatnosť hospodárenia  a obsahuje vždy príjmy a výdavky, v ktorých sú vyjadrené finančné vzťahy k právnickým osobám, obchodným partnerom, štátnemu rozpočtu a štátnym fondom, či dotácie z prostredia verejnej správy alebo mimo sektora verejnej správy (pozn.: odporúčam doplniť v samospráve aj napojenosť rozpočtu vo vzťahu k fyzickým osobám – podnikateľom pôsobiacim na území obce alebo mesta, ako aj k obyvateľom žijúcim na tomto území), vyplývajúce zo zákonov, všeobecne záväzných predpisov a všeobecne záväzných nariadení, respektíve finančné vzťahy k rozpočtom iných vyšších územných celkov, ako aj finančné vzťahy k rozpočtom iných združených obcí alebo miest.
  1. Súčasťou rozpočtu sú rozpočty príjmov a výdavkov rozpočtových organizácií a príspevky príspevkovým organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti, a to menovite: ................... (upraví sa interne),  ako aj finančné vzťahy k právnickým osobám, ktorých je zakladateľom ............... (upraví sa interne, ak je to relevantné).
  1. Rozpočet sa vnútorne člení na bežné príjmy a bežné výdavky (bežný rozpočet), kapitálové príjmy a kapitálové výdavky (kapitálový rozpočet) a finančné operácie (vždy ako príjmové a tiež výdavkové finančné operácie – najmä splátky istín úverov).
  1. Rozpočet sa navonok člení podľa programovej štruktúry na programy, podprogramy, prvky a/alebo projekty. Vecné vymedzenie bežných, kapitálových príjmov, bežných a kapitálových výdavkov a ich jednotné triedenie obsahuje rozpočtová klasifikácia.

Pozn.: Programová štruktúra má byť logická, hierarchicky usporiadaná konštrukcia, ktorá je účelne vytváraná vo vzťahu k zámerom a cieľom subjektu samosprávy. Programovú štruktúru vo všeobecnosti tvoria programy, podprogramy a prvky (následne i projekty)

Článok 3

Práce a postupy pri rozpočtovaní, zmeny a úpravy rozpočtu

  1.  Všetky práce a postupy v rámci rozpočtového procesu realizuje .......... (napríklad finančný úsek alebo referát, či ekonomický odbor a podobne). Všetky požiadavky na zapracovanie do rozpočtu pri jeho tvorbe a úpravách predkladajú subjekty rozpočtového procesu spôsobom ......... (napríklad na štandardizovanom rozpočtovom formulári, ktorý odporúčame uviesť v prílohovej časti opatrenia, uvádzame orientačné vzory).
  1.  Harmonogram prác a postupov pri tvorbe rozpočtu je realizovaný spôsobom ........... (vzor je orientačne uvedený v prílohovej časti opatrenia pod č. ....) a uvádza zodpovednosť organizačnej zložky/úseku subjektu územnej samosprávy a termín (orientačný či presný).
  1.  Rozpočet nášho subjektu ........... na príslušný rozpočtový rok schvaľuje ............... .              Po jeho schválení zodpovedný úsek ............ (upraví sa interne) vykoná rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti. Rozpis rozpočtu podpisuje ........... . Pri rozpisovaní rozpočtu sa dbá na internú smernicu/akt ...........  (ak je to relevantné, inak sa vypustí táto časť).
  2. Rozpočtové príjmy a výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória sa zúčtujú s rozpočtom po  jeho schválení v termíne …… (odporúča sa určiť interne počet pracovných dní alebo sa uvedie termín „bezodkladne“ alebo „ihned“).
  1. Zodpovedný zamestnanec ........, respektíve úsek/referát/oddelenie ............. sleduje v priebehu rozpočtového roka vývoj hospodárenia podľa rozpočtu a v prípade potreby vykonáva zmeny v rozpočte, najmä zvýšenie vlastných príjmov alebo zníženie výdavkov, s cieľom zabezpečiť vyrovnanosť bežného rozpočtu ku koncu rozpočtového roka. Spôsob zmien rozpočtu sa realizuje ........... (určí sa interne, odporúčame upraviť túto formu v prílohovej časti tohto opatrenia, upravené sú orientačné vzory).
  1. Rozpočtové prostriedky sa môžu použiť len do konca rozpočtového roka, a to len na účely, na ktoré boli určené rozpočtom vyššieho územného celku.   Za hospodárenie s rozpočtovými prostriedkami v rámci zabezpečenia jeho funkcií zodpovedajú ............ (podľa organizačného poriadku najmä  vedúci útvarov, odborov, riaditelia rozpočtových organizácií a toto sa určí interne).
  1. Ak v priebehu roka vznikne potreba úhrady, ktorá nie je v rozpočte zabezpečená, možno úhradu realizovať zmenou rozpočtu. Táto zmena má formu ........ a realizuje sa spôsobom ....... v termínoch ....... (upraví sa interne).
  1. Zmeny rozpočtu schvaľuje  .......... s výnimkou účelovo určených prostriedkov poskytnutých zo štátneho rozpočtu a zmien, ktoré môže schváliť .......  (určí sa interne).
  1. Organizačný úsek .......... alebo zodpovedný zamestnanec .......... vedie operatívnu evidenciu o všetkých rozpočtových opatreniach vykonaných v priebehu rozpočtového roka spôsobom ....... (vhodné upraviť túto formu v prílohovej časti opatrenia).
  1. Ak  rozpočet nášho subjektu územnej samosprávy ......... na  nasledujúci rozpočtový rok neschváli obecné/mestské/miestne zastupiteľstvo do 31. decembra bežného roka, hospodári sa povinne podľa rozpočtu predchádzajúceho rozpočtového roka. Výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória nesmú v každom mesiaci rozpočtového roka prekročiť 1/12 celkových výdavkov  rozpočtu subjektu územnej samosprávy ........... predchádzajúceho rozpočtového roka. Výnimku  tvoria výdavky  ............. (pozn.: de lege lata ide o uskutočnené  počas  rozpočtového  provizória,  ktoré  sa   uhrádzajú v súlade s termínmi splácania dohodnutými v predchádzajúcom rozpočtovom roku, a výdavky uskutočnené počas rozpočtového provizória na povinnú úhradu podľa osobitných predpisov).
  1. Pred skončením rozpočtového roka a pri neschválení rozpočtu upozorní starosta/primátor na túto skutočnosť obecné/mestské/miestne zastupiteľstvo vopred.

Článok 4

Programový rozpočet výdavkov a jeho tvorba

  1. Programový rozpočet výdavkov predstavuje súhrn navzájom súvisiacich aktivít vykonávaných na splnenie definovaných cieľov a zámerov, ktorý má byť časovo ohraničený, resp.  časovo neohraničený.  Logický rámec programu predstavuje vnútornú logiku programu. Je to spôsob, akým sa o programe, jeho zámeroch, cieľoch a vstupoch uvažuje.
  2. Časovo ohraničený program má určený počiatočný a koncový dátum realizácie, obsahuje všetky úrovne štruktúry programu časovo ohraničené a tiež ........ (určí sa interne).
  1. Časovo neohraničený program nemá určený rok skončenia, môže mať podprogramy, projekty a prvky časovo ohraničené. Ak niektorá z týchto úrovní je časovo ohraničená, potom všetky úrovne pod ňou sú časovo ohraničené.
  1. Programový rozpočet sa delí na programy, podprogramy, prvky a tieto definujú projekty či zámery alebo vízie subjektu územnej samosprávy ......... .
  1. Program sa vo všeobecnosti delí na (obsahuje) podprogramy, prvky alebo aj  projekty Každý program obsahuje zámery, ciele a merateľné ukazovatele. Každý program musí mať  priradený stručný, výstižný názov.
  1. Podprogram predstavuje časť programu, ktorá obsahuje vzájomne súvisiace aktivity. Tvoria ho zamestnanci ......... alebo úseky ........ (určí sa interne), a to spôsobom ............ . Podprogram vo všeobecnosti tvoria prvky a/alebo projekty. Každý podprogram má priradený stručný, výstižný názov. Podprogram sa môže členiť na prvky.
  1. Prvok je časovo neohraničená bežná činnosť alebo zámer, prípadne projekt. Každý prvok má priradený stručný, výstižný názov (časovo ohraničená aktivita, ktorá produkuje špecifický tovar alebo službu).
  1. Upraví sa interne: Každý program, podprogram či prvok musí  vyjadrovaťočakávaný pozitívny dôsledok/dopad dlhodobého plnenia príslušných cieľov (budúci stav, ktorý chceme v konečnom dôsledku dosiahnuť realizáciou programu/jeho časti a plnením príslušných cieľov v rámci programu/jeho častí) a výsledok.  Výsledky sú spoločensko-ekonomické zmeny spôsobené plnením programov, ktoré sú dosahované v strednodobom a krátkodobom rámci. V programovom rozpočte sú definované výsledkovo orientovanými cieľmi a ukazovateľmi výsledku.
  1. Uvedená deľba programového rozpočtu sa pravidelne monitoruje, a to v termínoch ....... (určí sa interne, aspoň dvakrát ročne).

Pozn.: Monitorovanie je systematický proces zberu, triedenia a uchovávania relevantných informácií o vecnom a finančnom plnení programov. Údaje získané monitorovaním sa využívajú pri monitorovaní výkonnosti. Monitorovanie výkonnosti je priebežné sledovanie plnenia cieľov a merateľných ukazovateľov programu počas celého obdobia jeho realizácie. Pre potreby manuálu sa monitorovanie výkonnosti bude nazývať monitorovanie. Výsledky monitorovania sa prezentujú v monitorovacej správe. Na čo dbať pri monitoringu?

-       Relevantnosť – je posúdenie vzájomnej súvislosti priorít samosprávy, zámerov a cieľov programov.

-       Účinnosť – je hodnotenie miery dosiahnutia cieľov programu, širších plánovaných aj neplánovaných prínosov a pozitívnych a negatívnych vplyvov realizácie programu.

-       Efektívnosť a hospodárnosť – je posúdenie efektívnosti vstupov k dosiahnutým výstupom. Posúdenie, či za rovnaké vstupy bolo možné získať vyššie výstupy alebo či bolo možné za nižšie vstupy dosiahnuť rovnaké výstupy.

-       Užitočnosť a dopad – je porovnanie plánovaného, resp. dosiahnutého vplyvu cieľov programu s potrebami cieľovej skupiny.

-       Stabilita a udržateľnosť – je posúdenie perspektívnosti pôsobenia očakávaných kladných zmien vyplývajúcich z realizácie častí programu po ich ukončení.

  1. Po skončení rozpočtového roka zamestnanec/oddelenie alebo úsek ............... v spolupráci a na základe podkladov od subjektov rozpočtového procesu súhrnne spracuje údaje o rozpočtovom hospodárení do záverečného účtu nášho subjektu územnej samosprávy.
  1. Hlavný kontrolór povinne vypracováva odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a vypracováva odborné stanovisko k návrhu záverečného účtu. Súčasne pravidelne kontroluje hospodárenie s finančnými prostriedkami a  hospodárenie s prostriedkami poskytnutými rozpočtovým a príspevkovým organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti. Rovnako hlavný kontrolór bude kontrolovať na základe požiadania orgánom obce (ak vec neznesie odklad) finančné plnenie rozpočtu a kontroluje programové plnenie rozpočtu výdavkov (pozn.: ako samostatná kontrola, respektíve vždy aj ako súčasť spracúvania návrhu odborného stanoviska k záverečnému účtu pred schválením).
  1. Zamestnanec/oddelenie alebo úsek ...............  finančne usporiada svoje hospodárenie vrátane finančných vzťahov k zriadeným alebo založeným právnickým osobám a fyzickým osobám – podnikateľom a právnickým osobám, ktorým poskytol prostriedky svojho rozpočtu, ďalej usporiada finančné vzťahy k štátnemu rozpočtu, štátnym fondom, rozpočtom iných obcí a k rozpočtom vyšších územných celkov.

Článok 5

Kontrola plnenia rozpočtu  

  1. Subjekt územnej samosprávy ..........  vykonáva kontrolu plnenia rozpočtu po vykonaní účtovnej závierky k 30. 6. kalendárneho roka, a to zamestnanec/oddelenie alebo úsek ............... v spolupráci a na základe podkladov od subjektov rozpočtového procesu súhrnne spracuje údaje o rozpočtovom hospodárení do monitorovacej správy ........., ktorá obsahuje hodnotenie plnenia rozpočtu vrátane plnenia programov podľa schválenej programovej štruktúry.
  1. Kontrolu plnenia rozpočtu a jeho položiek realizuje kontrolný orgán v obecnom/mestskom/miestnom úrade........., respektíve hlavný kontrolór obce/mesta.

Článok 6

Rozpočtové kompetencie 

Štatutárny orgán subjektu územnej samosprávy …….. menovite ………. je oprávnený schváliť rozpočtové opatrenia, a to nasledovne:

Rozpočtová kompetencia štatutára ……

Limit rozpočtovej kompencie v EUR

Presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky

xxxx

Povolené prekročenie a viazanie príjmov

xxxx

Povolené prekročenie a viazanie výdavkov

xxxx

Povolené prekročenie a viazanie finančných operácií

xxxx

xxxx

xxxx

Článok 7

Záverečné  ustanovenia

  1. Prílohovú časť tohto opatrenia predstavuje formulár rozpočtovej požiadavky (ako vyhotovené orientačné alternatívy), formulár zmeny rozpočtu a rozpočtového opatrenia a tiež orientačný harmonogram rozpočtových prác v obci/meste (určí sa interne, vhodné je tento dokument uverejniť aj na webovom sídle, no nie je to povinné, rovnako sa nemusí uverejňovať na úradnej tabuli, či pri vstupe do úradu).
  2. Toto opatrenie nadobúda účinnosť ......................  (v samospráve obcí a miest ju odporúčame schváliť aj uznesením zastupiteľstva a následne v tejto časti uviesť dátum jej schválenia a príslušné číslo uznesenia).

Vyhotovené v obci/meste  .................. dňa ..........

                                                                                                                  .....................................

                                                                                                               starosta/primátor

 

Orientačná príloha č. 1A – Formulár rozpočtovej požiadavky č. 1

Formulár rozpočtovej požiadavky

 

Evidované pod č.: …….. dňa ………

Popis požadavky 

 

xxxxx

Príslušný úsek/referát obecného/mestského úradu:

 

Zaradenie aktivity do programovej štruktury:

-       program

-       podprogram

-       prvok / projekt

xxxxx

 

 

 

 

 

x

x.x

x.x.x

Odôvodnenie požadavky:

xxxxx

Súvis rozpočtovej požadavky s legislatívou (vrátane určenia definovania zákonov, smerníc subjektu, všeobecne záväzného nariadenia, zmluvy a podobne)

Xxxxx

Xxxxx

Vyhotovuje:

Schvaľuje:

Xxx

Xxx

Rozpočtová požiadavka je vyhotovená v x-exemplároch

 

Orientačná príloha č. 1B – Formulár rozpočtovej požiadavky č. 2


Formulár rozpočtovej požiadavky

Názov subjektu

Subjekt rozpočtového procesu ……… /úsek alebo oddelenie …….

Adresa subjektu

 

Evidenčné číslo požiadavky

 

Rozpočtový rok

 

Zámer rozpočtovej požiadavky

 

 

Popis rozpočtovej požiadavky

 

 

Zodpovedný za rozpočtovú požiadavku

 

Výška rozpočtovej požiadavky spolu v EUR

 

Vypracoval

Meno, dátum a podpis:

 

 

Doplňte akékoľvek údaje, vysvetlivky, poznámky a podobne, ktoré nepatria do žiadnej z vyššie uvedených tabuliek, ale považujete ich za důležité ….

 

 

 

 

 

Orientačná príloha č. 2A – Vzor na zmenu rozpočtu a rozpočtového opatrenia (pre obecné/mestské zastupiteľstvo

Zmena rozpočtu a rozpočtové opatrenie

(pre obecné/mestské zastupiteľstvo)

 

starosta obce …… / primátor mesta ……

Obecné/mestské zastupiteľstvo  …………. konané dňa ............ spôsobom ………….

návrh na

zmenu rozpočtu rozpočtovým opatrením č. ……

V súlade s § 14 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a opatrením č. k rozpočtovému procesu zo dňa ………, resp. v nadväznosti na rokovací poriadok obecného/mestského zastupiteľstva ….

predkladám obecnému/mestskému zastupiteľstvu návrh na rozpočtové opatrenie –presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky, a to:

z podpoložky rozpočtu ...................

na podpoložku ................................

v celkovej sume .............................. EUR .

 

Návrh predkladá:

…………..

 

 

Základná finančná kontrola:

 

Zodpovedný zamestnanec (meno a priezvisko): ……………

finančnú operáciu

je/nie je možné vykonať

je/nie je možné pokračovať

 

Dátum:      …………                     Podpis:    ………….

 

Štatutárny orgán alebo vedúci zamestnanec

určený štatutárnym orgánom (meno a priezvisko): ……………

finančnú operáciu

je/nie je možné vykonať

je/nie je možné pokračovať

 

Dátum:     ................                     Podpis:  ..................


Orientačná príloha č. 2B – Vzor na zmenu rozpočtu a rozpočtové opatrenie (pre starostu/primátora obce/mesta)

 

ZMENY ROZPOČTU A ROZPOČTOVÉ OPATRENIE
(pre starostu/primátora obce/mesta)

 

starosta obce/primátor mesta ....................................... 

Rozpočtové opatrenie č. .........../202x

V súlade s ustanoveniami § 14 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a s uznesením obecného zastupiteľstva č. ...../rok (zásad o hospodárení s finanačnými  prostriedkami obce) a opatrením č. … k rozpočtovému procesu obce/mesta zo dňa ……. 

schvaľujem

rozpočtové opatrenie – presun rozpočtovaných prostriedkov v rámci schváleného rozpočtu, pričom sa nemenia celkové príjmy a celkové výdavky, a to nasledovne: 

 

z podpoložky rozpočtu ......................../ z položky ...............................

na podpoložku....................................../ na položku..............................

v celkovej sume ........................................  EUR.

 

V obci/meste ………. dňa ...................

 

........................................................

starosta obce / primátor mesta

 

Základná finančná kontrola – pri zmene rozpočtu

Zodpovedný zamestnanec (meno a priezvisko): ……………

finančnú operáciu

je/nie je možné vykonať

je/nie je možné pokračovať

 

Dátum: …………                     Podpis: ………….

 

Štatutárny orgán alebo vedúci zamestnanec

určený štatutárnym orgánom (meno a priezvisko): ……………

finančnú operáciu

je/nie je možné vykonať

je/nie je možné pokračovať

 

Dátum: ................                     Podpis:  .................

  

Orientačná príloha č. 3 – Harmonogram zostavenia rozpočtu obce/mesta ……

 

HARMONOGRAM

ZOSTAVENIA ROZPOČTU OBCE/MESTA ...........

 

Rozpočtové obdobie: 2024 – 2026

Poskytovanie odbornej a metodickej pomoci subjektom rozpočtového procesu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

priebežne počas

celého roka

 

Predloženie rozpočtových požiadaviek na nový rozpočet subjekty rozpočtového

procesu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:  .......

 

Spracovanie rozpočtových požiadaviek

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vypracovanie návrhu rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Predloženie návrhu rozpočtu štatutárnemu orgánu / orgánu obce (v samospráve)

Organizačný úsek:

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Schválenie návrhu rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Zverejnenie návrhu rozpočtu spôsobom na úradnej tabuli .......... a na webovom sídle ........

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vypracovanie stanoviska k návrhu rozpočtu hlavným kontrolórom (v samospráve)

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Prerokovanie návrhu rozpočtu spôsobom .........

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Schválenie návrhu rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Zverejnenie schváleného rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vedenie účtovníctva a výkazníctva

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Kontrola hospodárenia s finančnými prostriedkami  - spravidla kontrolný úsek alebo hlavný kontrolór

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vypracovanie návrhu rozpočtového opatrenia alebo návrhu zmeny rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Predloženie návrhu rozpočtového opatrenia alebo

zmeny rozpočtu štatutárnemu orgánu

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Prerokovanie návrhu rozpočtového opatrenia

 

Organizačný úsek:

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

Termín:

 

Schválenie návrhu zmeny rozpočtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Schválenie rozpočtových opatrení starostom obce

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Spracovanie záverečného účtu  za predošlý rozpočtový rok

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vypracovanie  odborného stanoviska k záverečnému účtu hlavným kontrolórom (samospráva)

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Zverejnenie návrhu záverečného účtu spôsobom  na úradnej tabuli .......... na webovej stránke ..........

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

 

Prerokovanie záverečného účtu

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Zverejnenie záverečného účtu spôsobom ...........

 

Organizačný úsek:

 

Referát ekonomiky a

rozpočtu / oddelenie finančné ......

 

Termín:

 

Vypracoval: ................... , dňa  ..........

Schválil:      ................... , dňa   ..........